آموزش ضرب در موسیقی یکی از مهمترین اصول آشنایی با موسیقی

تقریبا میتوان گفت آموزش ضرب در موسیقی مهم ترین بخش موسیقی است . ضرب همان صدایی است که حس کف زدن را در شنونده ایجاد می کند. این صدای ضرب است که شنونده را به وجد می آورد و به موزیک هیجان می بخشد.

با ضرب موسیقی چه کارهایی می توان انجام داد؟

با-ضرب-موسیقی-چه-کارهایی-می-توان-انجام-داد؟

 

ضرب موسیقی را میتوان کوک یا تیون کرد و با گام موزیک هماهنگ کرد. در آهنگسازی و تنظیم میتوان ضرب را به دو بخش فرکانسی نیز تقسیم کرد. زیر و بم. فرکانس بالا همان ابتدای صدا و فرکانس پایین کشش صدا را تشکیل خواهد داد. در آهنگسازی ضرب همیشه منظم است زیرا پایه موزیک را تشکیل میدهد و پایه هیچ گاه نا منظم نیست.

برای آهنگسازی و تنظیم باید به این نکته اشراف داشت که انتخاب صدای ضرب بسیار مهم است چون لو فرکانس موزیک یا همان ساب موزیک را تشکیل میدهد.

بسیاری از آهنگسازان مطرح جهان هنگام آهنگسازی بیشترین وقت و انرژی را روی این صدا میگذارند. این صدا همیشه مکملی دارد که ان بیس است. همیشه کیک(ضرب) و بیس اجزای اصلی موزیک هستند که این موضوع در موزیک های هاوس و تکنو بیشتر نمود دارد. هنگام آهنگسازی باید توجه داشت که این دو صدا هردو مونو باشند زیرا هیچ گاه در لو فرکانس نباید صدا استریو باشد. بیشترین تداخل فرکانسی را نیز ابتدا کیک و بیس و سپس وکال و کیک دارند. بهتر است هنگام میکس و مسترینگ باهم سایدچین شوند تا این مسئله حل شود و صدای بیس موزیک ما اصطلاحا پانچ و شفاف باشد. محدوده بیس موزیک از ساب اسپیکر پخش می شود. هنگام پخش صدای ضرب باید ووفر به بیرون پرتاب شود. در این صورت میکس ما صحیح است.اما اگر ووفر با صدای کیک فقط بلرزد نشان دهنده اشتباه صدابردار یا آهنگساز است. هنگام آهنگسازی باید به این نکته توجه کرد که بیس موزیک چون انرژیک ترین بخش کار است باید اول از همه ساخته و پرداخته شود. در میکس و مسترینگ نیز ابتدا باید بیس موزیک میکس شود، سپس باقی صداها اضافه شوند.

در مورد آهنگسازی بیشتر بدانیم

ترفندهایی برای آهنگسازی

خدمات آهنگسازی در تهران

پروژه آهنگسازی در تهران

نوشته قبلی

آموزش میکس و مسترینگ

نوشته بعدی

بهترین تنظیم کننده ایران کیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Start typing to see projects you are looking for.
ورود به حساب کاربری

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید
Call Now Button