آموزش بهترین روش های میکس و مسترینگ

چه بسا افراد مستعد، در ضمینه آهنگسازی و تنظیم که عمر خود را به اشتباه بر سر آموزش میکس و مسترینگ گذاشتند و در آخر نیز در هیچ یک از این دو تخصص به نتیجه نرسیدند. خود من از سال ۱۳۸۵ شروع به آهنگسازی کردم و با اصرار، سعی در امور صدابرداری را ادامه دادم. در سال ۱۳۹۷ تا حدودی میکس و مسترینگ را آموختم و حالا یک سال است که به آموزش این امر میپردازم. اما اگر من از ابتدا فقط به آهنگسازی میپرداختم و وارد مقوله صدابرداری نمیشدم احتمالا بسیار موفق تر میبودم. دوست من شما اشتباه من را تکرار نکنید.

میدانم که اغلبا در دوره های آهنگسازی و تنظیم شرکت کرده اید در حالی که مرتبا مطالب تکراری را شنیدید. مثل این که دیلی چیست، ریورب چیست، کمپرسور چیست و غیره. درصورتی که شما به دنبال این مطالب وارد این کلاسها نشده اید. به کلاس میکس و مسترینگ رفته اید که یاد بگیرید موزیک خود را با کیفیت میکس کنید و در انتها خود و دیگران از شنیدن آن لذت ببرید؛ نه این که بعد از ساختن موسیقی، وقتی نوبت میکس میشود استرس بگیرید و بگویید باز شروع شد و حالا چه باید بکنم.

شرکت در کلاس آموزش تخصصی میکس و مسترینگ

آموزش-میکس-و-مسترینگ

در صورتی که تمایل به شرکت در کلاسهای خصوصی بنده را داشتید، این را بدانید که ابدا خبری از آنچه در کلاسهای قبلی شنیده اید نخواهد بود. باید از قبل کمپرسور، لیمیتر، ریورب و دیلی و غیره را اموخته باشید. من به شما مطالبی را انتقال خواهم داد که اصطلاحا فوت  کوزه گری میکس و مسترینگ هستند.

فاکتورهای موثر در میکس و مسترینگ

سفارش میکس و مسترینگ

در آهنگسازی و تنظیم حرفه ای چه هدفی را دنبال می کنیم؟

در آهنگسازی و تنظیم حرفه ای سوالاتی متعددی وجود دارد مثل اینکه :

  • چگونه به لودنس برسیم؟ این یکی از دغدغه های مهم برای میکس من هاست. با توجه به اینکه بیشتر آهنگ‌هایی که  در حال حاضر در بازار موسیقی منتشر می‌شوند، لودنس استاندارد و مناسبی دارند.
  • چگونه در میکس به تفکیک یا به اصطلاح Panning برسیم؟ قطعا وضوح و شفافیت در میکس برای شما مهم است .یا حتی علاقه مندید تا حرفه ای تر عمل کنید و از تکنیک هایی برای ایجاد عمق در آهنگ و سه بعدی کردن موسیقی استفاده کنید.
  • میکس مونو چگونه است؟می توان گفت Mono یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به صدایی شفاف و کاملا مشخص در موسیقی ست. اما ممکن است درک و یادگیری میکس مونو برای افراد زیادی دلهره آور و دشوار باشد
  • چگونه میکس حرفه ای انجام دهیم؟ وتعداد زیادی سوال دیگر که در ذهن شماست و به دنبال جواب آنها هستید تا یک آهنگساز و تنظیم کننده حرفه ای در این زمینه باشید

در صورتی که این سوالات را دارید میتوانید با ورود به بخش تماس ، مستقیما با من مکالمه کنید تا با آموزش میکس مسترینگ یکبار برای همیشه از شر این مشکل خلاص شوید. به یاری خداوند متعال و با همکاری هم این مشکل را در کنار هم و به کمک یکدیگر حل خواهیم کرد. تا روزی که به نتیجه برسید در کنار هم خواهیم بود و پشتیبانی خواهید شد.

نوشته قبلی

همپوشانی فرکانسی چیست؟

نوشته بعدی

آموزش ضرب در موسیقی و اهمیت آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Start typing to see projects you are looking for.
ورود به حساب کاربری

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید
Call Now Button