آهنگساز

آهنگساز

دنبال کردن حرفه ای به عنوان آهنگساز می تواند فرصت هایی برای بیان و تحقق هنری فراهم کند. از آنجایی که این صنعت بسیار رقابتی است، کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه آهنگساز چیست و به چه مهارت هایی نیاز دارند هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا نقش برای شما مناسب است، مفید است. اگر علاقه مند به تبدیل شدن به یک آهنگساز حرفه ای هستید، منابع و برنامه های زیادی وجود دارد که می توانید آنها را بررسی کنید. در این مقاله توضیح می‌دهیم که آهنگساز چیست، برخی از وظایف مشترک آنها را فهرست می‌کنیم، مهارت‌های مفید را به تفصیل توضیح می‌دهیم، اطلاعات حقوق و چشم‌انداز شغلی را ارائه می‌کنیم، برخی از الزامات شغلی آنها را شرح می‌دهیم و محیط کاری آهنگساز را شرح می‌ دهیم. جهت مشاوره ، عقد قرارداد آهنگسازی و تنظیم و میکس و مسترینگ آهنگ و طرح سوالات فنی قبل از قرارداد با ما از طریق تماس با ما در تماس باشید .

آهنگساز کیست؟

آهنگساز کسی است که به طور حرفه ای موسیقی می نویسد. اغلب، آنها از اشکال خاصی از نت موسیقی برای ایجاد موسیقی استفاده می کنند که نوازندگان برای اجرای قطعات از آنها استفاده می کنند. آهنگ‌های آن‌ها اغلب دستورالعمل‌هایی برای سازهای متعدد یا دامنه‌های آوازی دارند و جنبه‌های مهم یک آهنگ مانند ملودی، آکورد و تمپو را نشان می‌دهند. آنها ممکن است برای ارکسترها، گروه‌ها، گروه‌های کر، گروه‌ها یا هنرمندان انفرادی موسیقی بنویسند. گاهی اوقات، چندین آهنگساز با هم همکاری می کنند تا یک قطعه موسیقی بنویسند، مانند گروه های موسیقی محبوب که قطعات اصلی می نویسند.

برای اطلاع بیشتر درباره مراحل تولید آهنگ کلیک کنید.

تماس با استودیو محسن ناحی

یک آهنگساز چه می کند؟

آهنگسازان با استفاده از نت های موسیقی استانداردی که نوازندگان می توانند آن را درک کنند، موسیقی می نویسند و تنظیم می کنند. هنگام نوشتن برای چندین ساز یا محدوده آوازی، نت‌هایی که استفاده می‌کنند باید با تخصص سازها یا خوانندگانی که برایشان می‌نویسند مطابقت داشته باشد. این بدان معنی است که یک قطعه موسیقی ممکن است شامل چندین مجموعه دستورالعمل برای هر یک از اجزای خاص نوازندگان یا بخش باشد.

به عنوان مثال، هنگام نوشتن برای یک ارکستر، آهنگسازان یک قطعه موسیقی تولید می کنند که به رهبر گروه اجازه می دهد تمام قطعات قطعه را یکجا مشاهده کند. در پارتیتور، آنها ممکن است از کلیدهای مختلفی استفاده کنند، نمادی که نشان دهنده زیر و بم است، برای انواع مختلف ساز یا آواز. در اینجا برخی از مسئولیت های معمولی آهنگساز آورده شده است:

موسیقی مختص به مشخصات یک نوازنده یا ساز بنویسید

تنظیم قطعات موسیقی

نحوه تعامل اجزای منحصر به فرد قطعه را در نظر بگیرید

دستورالعمل هایی برای سرعت موسیقی، نت ها و استراحت ها ارائه دهید

موسیقی را متناسب با موضوع یا حالت بنویسید

مهارت های آهنگساز

آهنگساز کیست؟

در اینجا چند مهارت وجود دارد که می تواند به آهنگسازان در حرفه خود کمک کند:

توجه به جزئیات

هنگام نوشتن قطعات خود، توجه به جزئیات می تواند به آهنگسازان کمک کند تا اطمینان حاصل کنند که هر جنبه ای از موسیقی که باید برای اجرای صحیح قطعه بدانند را در بر می گیرند. یک خطای علامت گذاری می تواند اثر یک قطعه را تغییر دهد و بازیکنان را گیج کند. برخی از آهنگ ها، به ویژه آنهایی که برای ارکسترها یا گروه های بزرگ هستند، به دستورالعمل های فوق العاده دقیق نیاز دارند. به عنوان مثال، اگر برای سازهای زهی بنویسید، هر نت ممکن است مشخصات خاص خود را داشته باشد، مانند دستورالعمل هایی در مورد صدای بلند نواختن نت، جهتی که آرشه نوازندگان باید حرکت کند یا جلوه خاصی که باید اعمال کنند.

دانش صنعت

آهنگسازان اغلب نیاز به درک بسیار کامل از جنبه های مختلف موسیقی دارند. این شامل دانش کاری از تئوری موسیقی است که روش ها و مفاهیم مربوط به آهنگسازی را مطالعه می کند. همچنین اگر آنها درک اولیه ای از سازها یا خوانندگانی که برای آنها می نویسند داشته باشند کمک می کند. این می تواند به آنها کمک کند تا توانایی های هر ساز یا نوازنده را درک کنند و قطعات متفکرانه ای طراحی کنند.

بسیاری از آهنگسازان قطعات تمام شده خود را بر حسب دقیقه زمان پخش می فروشند. هنگام فروش یک موسیقی، آگاهی از روندها و تقاضا می تواند به آنها در طراحی موسیقی کمک کند که دیگران علاقه مند به خرید آن هستند. این می تواند مختص نوع موسیقی باشد که آنها می نویسند و به آنها اطلاع می دهد که موسیقی خود را به چه کسی بفروشند.

برای اطلاعات بیشتر درباره آهنگسازی اینجا کلیک کنید.

خلاقیت

آهنگسازان هنرمندانی هستند که می توانند تعاملات بین اجزای مختلف موسیقی را تصور کنند تا موسیقی ای را که خوشایند به نظر می رسد یا بر یک واکنش خاص تأثیر می گذارد، رونویسی کنند. خلاقیت آنها به آنها کمک می کند تا قطعات اصلی بسازند که می تواند واکنش احساسی مخاطبان خود را برانگیزد. آهنگسازان ماهر اغلب دارای توانایی هنری و استعداد خلاق هستند.

توانایی موسیقایی

بسیاری از آهنگسازان خود نوازنده هستند. توانایی نواختن چندین آلات موسیقی می تواند به آهنگسازان کمک کند تا موسیقی خاص هر ساز را بنویسند و درک کنند که چگونه صداهای فردی می توانند بر قطعه آنها تأثیر بگذارند. در حالی که آهنگسازان مجبور نیستند بدانند چگونه همه سازهایی را که برای آنها می نویسند بنوازند، داشتن درک اولیه از نحوه کار ساز می تواند به آنها کمک کند موسیقی متفکرانه ای بنویسند که نوازندگان بتوانند آن را بنوازند و درک کنند.

ارتباط

مهارت‌های ارتباطی همچنین می‌تواند به آهنگسازان کمک کند، زیرا آنها برای تولید قطعات تمام‌شده خود تنها با استفاده از دستورالعمل‌هایی که در نت ارائه می‌دهند به نوازندگان متکی هستند. رونویسی موسیقی به گونه ای که دیگران بتوانند آن را درک کنند، کارکرد اساسی نقش آنهاست. مهارت های ارتباطی، مخصوص استفاده از نت موسیقی، به آهنگسازان این امکان را می دهد که ایده های خود را به مسیرهای اجرایی تبدیل کنند که دیگران بتوانند آن را بخوانند و درک کنند، حتی قرن ها در آینده.

تجسم

مهارت های تجسم به آهنگسازان کمک می کند تا ایده های خود را به آهنگ هایی تبدیل کنند که دیگران می توانند اجرا کنند. فرآیندی که هر آهنگساز برای خلق قطعات خود از آن استفاده می کند، منحصر به سبک و روش آنها است، اما بسیاری از آنها ایده ای برای ملودی در ذهن خود ایجاد می کنند و سپس آهنگ های کاملاً تحقق یافته را از آن تفکرات اولیه ایجاد می کنند. آن‌ها می‌توانند از مهارت‌های تجسم‌سازی خود برای تصویر کردن اینکه چگونه یک قطعه ممکن است هنگام پخش به صدا درآید و چگونه اجزای مختلف با یکدیگر تعامل دارند، استفاده کنند.

حقوق آهنگساز و چشم انداز شغلی

دستمزد شغلی آهنگسازان بسته به نوع موسیقی، سطح مهارت، تشخیص نام و تعداد قطعاتی که می توانند در مدت زمان معینی تولید کنند، می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. بسیاری از آهنگسازان برای هر دقیقه موسیقی تمام شده ای که تولید می کنند درآمد کسب می کنند. آنها همچنین ممکن است به جای کار در یک شرکت و دریافت حقوق سالانه، روی پروژه های مستقل کار کنند.

حقوق آهنگساز و چشم انداز شغلی

الزامات آموزش آهنگساز

الزامات آموزشی و تحصیلی برای آهنگسازان بسته به نوع موسیقی که علاقه مند به نوشتن هستند و پروژه هایی که انجام می دهند می تواند متفاوت باشد. در حالی که آموزش رسمی یا برنامه های آموزشی می تواند به آهنگسازان در نقش هایشان کمک کند، به ندرت نیازی برای خلاقان با استعداد است. این به این دلیل است که آهنگسازان اغلب قطعات تمام شده خود را به جای اجرای مستقیم کار برای یک شرکت یا سازمان با الزامات تعیین شده، می فروشند. موفقیت آنها بیشتر به مهارت بستگی دارد و بسیاری از الزامات آموزشی یا آموزشی رسمی برای اهداف شخصی و خودسازی است. مانند هر هنرمندی، روش ها و آموزش آنها می تواند بسیار فردی باشد.

اگر علاقه مند به آموزش آهنگساز شدن هستید، به دنبال یافتن یک برنامه مدرک و گرایش در زمینه موسیقی باشید. مدرک در آهنگسازی می‌تواند دیدگاه شغلی شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند تئوری موسیقی و اصولی را بیاموزید که ممکن است شغل شما را تقویت کند. در اینجا برخی از الزامات اضافی وجود دارد که آهنگسازان می توانند از آنها بهره مند شوند:

دانش تئوری موسیقی

امکان نوشتن نت موسیقی برای انواع سازها و دامنه های صوتی مختلف

داشتن ایده های بدیع

توانایی تولید تنظیمات آکوستیک جذاب

آگاهی از سازها یا خوانندگانی که برایشان می نویسند

محیط کار آهنگساز

محیط کار برای آهنگسازان می تواند به نوع موسیقی آنها و نحوه به کارگیری آنها بستگی داشته باشد. برخی از آهنگسازان از نرم افزارهای ویژه ای برای ساخت آهنگ های خود و آزمایش ایده های خود استفاده می کنند. اگر این روش آنها باشد، ممکن است زمان زیادی را روی رایانه بگذرانند. کسانی که رویکرد قدیمی‌تری را ترجیح می‌دهند، می‌توانند بخش‌هایی از نمرات خود را بر روی ابزار شخصی خود نمونه‌برداری کنند و نمادهای خود را با دست روی کاغذ فیزیکی بنویسند. در هر صورت، آنها اغلب کارهای خود را به طور مستقل انجام می دهند و ساعت های طولانی را صرف نوشتن، ویرایش و گوش دادن می کنند.

بسیاری از آهنگسازان عضو گروه‌ها هستند و ممکن است موسیقی خود را با کمک هم گروهان بنویسند. از آنجایی که این فرآیند برای هر هنرمند و نوع موسیقی بسیار منحصر به فرد است، محیط های کاری می تواند برای هر نوازنده و روش های ترجیحی آنها متفاوت باشد. برخی از جلسات بداهه نوازی با نوازندگان دیگر لذت می برند و موسیقی خود را ضبط می کنند تا بعداً آن را رونویسی کنند. دیگران ممکن است در فضاهای استودیو یا دفاتر خانگی، به تنهایی یا با دیگر متخصصان موسیقی کار کنند.

موسیقی ریتم زندگی است. این یک زبان جهانی است که افراد را قادر می سازد تا از طریق موانع زبانی و تفاوت های فرهنگی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. اگرچه بسیاری از مردم موسیقی را بخشی ضروری از زندگی می‌دانند، برخی آنقدر به موسیقی علاقه دارند که تصمیم می‌گیرند از آن حرفه‌ای بسازند.

مسیرهای شغلی زیادی در موسیقی وجود دارد که باید به دنبال آن باشید، مانند نقش یک آهنگساز. آهنگساز چه کاری انجام می دهد و چگونه می توانید حرفه ای را در آهنگسازی دنبال کنید؟ این راهنمای شغلی برخی از مسیرهای موجود برای دانش‌آموزان دارای مدرک اجرای موسیقی را بررسی می‌کند.

برای مطالعه بیشتر درباره آهنگساز و آهنگسازی اینجا کلیک کنید؟

درک مسئولیت های آهنگساز

یک آهنگساز موسیقی می نویسد و تنظیم می کند. آهنگسازان در محیط های مختلف و برای طیف وسیعی از سازمان ها کار می کنند. برخی از آنها در نوشتن موسیقی برای تلویزیون و فیلم تخصص دارند، در حالی که برخی دیگر برای تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی موسیقی می نویسند.

بسیاری از آهنگسازان برای تولیدات تئاتری مانند موزیکال و اپرا موسیقی می نویسند. آنها همچنین ممکن است موسیقی بنویسند تا یک نمایشنامه یا اجرای هنری دیگر را همراهی کنند. برخی از آهنگسازان در نوع یا سبک خاصی از موسیقی، مانند موسیقی جاز، کلاسیک یا عامه پسند تخصص دارند.

الزامات آموزش آهنگساز

به طور خلاصه، آهنگسازان می توانند موسیقی های مختلفی را بنویسند – از سمفونی های تمام قد گرفته تا قطعات پیانو سولو. وظایف خاصی که آهنگسازان انجام می دهند می تواند شامل موارد زیر باشد:

برای گروه‌های موسیقی مختلف مانند گروه‌ها و ارکسترها، موسیقی اصلی بنویسید

آهنگ های جدید برای موسیقی موجود ایجاد کنید

شعر را برای همراهی با موسیقی بنویسید

به همنوازان در ایجاد و ضبط موسیقی خود کمک کنید

دنبال کردن حرفه ای در آهنگسازی

عشق به موسیقی یک پیش نیاز ضروری برای حرفه آهنگسازی است، اما اشتیاق به تنهایی کافی نیست. اگر مایل به دنبال کردن حرفه ای در آهنگسازی هستید، باید برای کسب مدارک تحصیلی مناسب برنامه ریزی کنید. مدرک اجرای موسیقی می تواند نوازندگان با استعداد را قادر سازد تا مشاغل زیر را در آهنگسازی موسیقی دنبال کنند:

کپی کننده

یک کپی ‌نویس مانند یک تصحیح کننده موسیقی است. این مسئولیت آنهاست که اطمینان حاصل کنند که نت تا حد ممکن قبل از توزیع بین اعضای یک گروه موسیقی صیقل داده شده است. یک کپی‌نویس ممکن است بر روی موسیقی برای هر نوع تولید موسیقی، مانند گروه‌های جاز، ارکسترها و تولیدات تئاتر موزیکال، و همچنین موسیقی برای تلویزیون و فیلم کار کند.

آهنگ ساز یا دیگر حرفه ای موسیقی، مانند مدیر موسیقی، موسیقی تمام شده را به همراه کپی کننده منتقل می کند. سپس کپی‌کننده از نرم‌افزار نت‌نویسی برای نهایی‌سازی موسیقی و شخصی‌سازی آن برای هر ساز یا نوازنده استفاده می‌کند.

برای حرفه ای های موسیقی معمول است که به عنوان کپی نویس کار کنند در حالی که حرفه ای متفاوت را دنبال می کنند. به عبارت دیگر، این یک نقش در سطح ابتدایی است که می تواند به عنوان پله ای برای دنبال کردن حرفه ای به عنوان آهنگساز باشد. کپی‌کاران اغلب به‌عنوان فریلنسر نیز کار می‌کنند.

برای مشاهده نمونه کارهای آهنگسازی و تنظیم اینجا کلیک کنید.

تنظیم کننده

حرفه ای شبیه به آهنگ ساز یک تنظیم کننده است. اگرچه آنها آهنگ های اصلی موسیقی را نمی نویسند، اما تنظیم کننده ها سبک هنری و خلاقیت را روی آهنگ های موجود موسیقی اعمال می کنند. آنها با تغییر هارمونی، تمپو، ارکستراسیون یا سازبندی، آهنگ های موسیقی را تطبیق داده و دوباره کار می کنند.

تنظیم کننده ها نیز مانند آهنگسازان می توانند در محیط های مختلف کار کنند. آنها ممکن است روی تولیدات موسیقی زنده (مانند تئاتر موزیکال)، در صنعت ضبط کار کنند، یا ممکن است در فیلم و تلویزیون تخصص داشته باشند. از آنجایی که یک تنظیم کننده توانایی تغییر یک آهنگ موسیقی موجود را به میزان قابل توجهی دارد، این شغل به همان اندازه خلاقیت و بینش هنری یک آهنگ ساز نیاز دارد.

دستیار آهنگساز

آهنگسازان موسیقی اغلب تیم کوچکی دارند که به آنها کمک می کند موسیقی اصلی بسازند. دستیار آهنگساز یکی از اعضای ارزشمند تیم است. رسیدن به این موقعیت سطح ابتدایی می تواند بینش منحصر به فردی را در مورد این رشته به شما بدهد و ممکن است به شما کمک کند تا حرفه ای به عنوان آهنگساز را دنبال کنید.

مانند دستیاران در زمینه های دیگر، دستیاران آهنگساز باید طیف متنوعی از وظایف روزانه را انجام دهند. اینها می تواند شامل کارهای فنی مانند به روز رسانی و عیب یابی نرم افزارهای صوتی، ویرایش صدای ضبط شده یا یادداشت قسمت ها باشد. این یک فرصت باورنکردنی برای یادگیری در یک محیط غنی از موسیقی، و همچنین به دست آوردن دانش دست اول در مورد جنبه تجاری صنعت موسیقی است.

آهنگساز

پس از به دست آوردن تجربه دنیای واقعی در یک یا چند شغل سطح پایه، ممکن است آماده باشید تا شغلی را به عنوان آهنگساز شاغل یا آزاد دنبال کنید. یک آهنگساز ممکن است در سبک خاصی از موسیقی تخصص داشته باشد، و/یا ممکن است در یک رسانه خاص تخصص داشته باشد. به عنوان مثال، آهنگسازان می توانند برای رسانه های زیر موسیقی بنویسند:

تلویزیون و فیلم

کنسرت و صحنه

تئاتر موزیکال

بازی های ویدیویی

علاوه بر نوشتن موسیقی اصیل، برخی از آهنگسازان تصمیم می گیرند با تبدیل شدن به معلمان موسیقی، اشتیاق خود را به موسیقی به اشتراک بگذارند. یک هنرمند معلم حرفه ای است که یک هنرمند فعالانه کار می کند – مانند یک موسیقیدان – که به عنوان یک معلم نیز خدمت می کند.

یک آهنگساز چه می کند؟

آهنگسازان برای یک انیمیشن موسیقی اصلی می نویسند. آنها موسیقی می نویسند تا فضا، احساسات شخصیت و داستان را بازتاب دهند و ارتباط برقرار کنند. موسیقی فیلم باید با فیلم کار کند، نه به عنوان یک قطعه موسیقی مستقل.

معمولاً در شروع پروژه، در مرحله ای که استوری بوردها به موقع با موسیقی متن (انیماتیک) ساخته می شوند، مختصری به آهنگسازان انیمیشن داده می شود. آنها برخی از ضبط های نمایشی را ایجاد می کنند که می توانند در ویرایش متحرک استفاده شوند. در انیمیشن، موسیقی واقعاً می‌تواند بر زمان‌بندی ویرایش تأثیر بگذارد، بنابراین مهم است که آهنگساز را زودتر درگیر کنید. سپس آنها می توانند یک امتیاز کامل برای فیلم نهایی ایجاد کنند. آهنگسازان موسیقی خود را با توجه به بازخورد کارگردان، تهیه کننده و تدوینگر بازنویسی می کنند. بخشی از موسیقی ممکن است نیاز داشته باشد که طول متفاوتی داشته باشد، یک لحظه متفاوت روی صفحه نمایش را برجسته کند یا حس متفاوتی نسبت به آن داشته باشد.

آهنگسازان انیمیشن باید از ژانری که برای آن آهنگسازی می کنند آگاه باشند. موسیقی برای برنامه های تلویزیونی کارتونی اغلب کاملاً کلیشه ای و بیش از حد است که با سبک انیمیشن و داستان سرایی مطابقت دارد. برای انیمیشن‌هایی که شامل آهنگ‌هایی مانند موزیکال‌های بلند بلند یا نمایش‌های تلویزیونی با یک آهنگ موضوعی هستند، ممکن است آهنگساز در نوشتن این آهنگ‌ها مشارکت داشته باشد. یا این ممکن است به دست یک نوازنده دیگر بیفتد، با اینکه آهنگساز گاهی اوقات پشتوانه آهنگ ها را به دست می آورد.

در تولیدات با بودجه کلان، آهنگسازان موسیقی را، معمولاً روی فایل‌های midi، برای ارکستراتور و کپی‌ساز آماده می‌کنند. در اکثر فیلم‌های تلویزیونی و کم‌هزینه‌تر، آهنگسازان ارکستراسیون خود را انجام می‌دهند. آنها همچنین جنبه های الکترونیکی موسیقی را برای جلسات ضبط آماده می کنند و به همراه تمام رسانه های قابل ضبط به تهیه کننده می رسانند. آهنگسازان اغلب به مهارت‌های قوی در تولید، ضبط و اجرا نیاز دارند تا بتوانند آثار خود را برای پروژه‌ها اجرا کنند زیرا بودجه‌های موسیقی عموماً محدود است. آنها فریلنسر هستند و معمولاً در خانه یا محل کار خود کار می کنند.

آهنگساز در چه کاری مهارت دارد؟

موسیقی: از مهارت فنی بالایی در موسیقی برخوردار است و می تواند آهنگ های اصلی و با کیفیت بالا را با ایده های موسیقایی جالب و متمایز متناسب با سبک انیمیشن بسازد و نت بنویسد.

داستان سرایی: بتواند با یک داستان ارتباط برقرار کند و مضامین آن را از طریق موسیقی منعکس کند

تولید موسیقی: دارای مهارت های ضبط و تولید خوب برای ایجاد دمو و نمرات در سطح حرفه ای، امکان استفاده از نرم افزارهای آهنگسازی مانند Cubase و Logic و نرم افزارهای نت گذاری مانند Sibelius یا Musescore و کار با انواع فایل های صوتی.

ارتباط: بتوانید به طور خلاصه کار کنید، بر اساس بازخورد سازنده عمل کنید، و موسیقی بسازید تا به دیدگاه کلی کارگردان کمک کند، با نوازندگانی که می توانند در کار شما مشارکت کنند، تماس های گسترده ای ایجاد کنید.

آهنگساز در چه کاری مهارت دارد؟

تفاوت بین آهنگساز، نویسنده، تنظیم کننده و مجری چیست؟

این دسته از هنرمندان، نوازندگانی است که نقش خاصی در آهنگسازی، در خلق آهنگ دارند. با شروع از آهنگساز، آهنگساز کسی است که موسیقی یک آهنگ را می نویسد، که بخش ملودیک و همه چیز اطراف آن را می سازد، بنابراین مبنای مقایسه ای، ساختار اولیه ترانه.

آهنگسازان معروفی وجود دارند، خوب بیشتر آهنگسازان کلاسیک، آنها دقیقا آهنگساز بودند، زیرا قطعات آنها خوانده نمی شد، آنها اپرا خوانده نمی شدند، اما آنها اپرا پخش می شدند: بنابراین، همانطور که من می دانم، بیایید در مورد بتهوون صحبت کنیم تا موتسارت. . تمام آثار آنها که پخش می شود تصنیف است و به همین دلیل به آنها آهنگساز می گویند. با آمدن به آهنگسازان مدرن، انیو موریکونه طبیعتاً بسیار مشهور است. و به عنوان مثال من یکی در خانه به عنوان آهنگساز دارم که پدرم است، کورادو کاستلاری است و او آهنگساز است. حالا به سراغ نویسندگان می رویم.

نویسندگان چه کسانی هستند؟ نویسندگان آن حرفه ای ها، آن نوازندگان، آن هنرمندانی هستند که در عوض اشعار ترانه ها را می نویسند و در آن تخصص دارند. یکی بالاتر از همه، در میان نمونه ها، قطعا مغول. فکر می کنم ترکیب معروف Mogol / Battisti را می شناسید یا در ذهن دارید. در واقع، او کسی است که بیشتر اشعار، به طور خلاصه، آهنگ های موفقیت اصلی لوسیو باتیستی را امضا کرده است. و سپس تنظیم کننده می آید. بنابراین ما یک آهنگ را اساسا انجام داده ایم. آهنگساز سپس آهنگ و ملودی را نوشت.

ترانه سرا یا نویسنده، کلماتی را برای آن موسیقی بیان می کند. و اکنون زمان آن فرا رسیده است که جرات کنیم این آهنگ را بسازیم، بنابراین آن را با تمام ابزارهای مورد نیاز برای تبدیل آن به یک آهنگ واقعی و تمام شده غنی کنیم. و تنظیم کننده از راه می رسد که این نقش را پر می کند. این رقم به عنوان مثال در ذخایر قابل مشاهده است، در Sanremo وقتی هنرمند معرفی می شود، نویسنده و آهنگساز ترانه نام برده می شود و البته رهبر ارکستر نیز معرفی می شود.

و به طور کلی در متن Sanremo، هرکسی که ارکستر آن قطعه را هدایت کند، تنظیم کننده نیز هست. و بنابراین، برای مثال، لوسیو فابری، سلسو والی، تنظیم‌کننده‌ها هستند، کسانی که دقیقاً لباس، چیدمان آهنگ را خلق می‌کنند. من یک دسته آخر را اضافه می کنم که چیزی است که من آن را کمی “جک همه حرفه ها” می نامم، یعنی ترانه سراها. ترانه سرایان کسانی هستند که موسیقی را می سازند، متن را می سازند، حتی پیش نویس تنظیم، تحقق تنظیم و می خوانند. این دسته بسیار محبوب است. در واقع چندین سال است که بسیار محبوب بوده است.

بیایید در مورد گوچینی، یوجنیو فیناردی، واسکو روسی، لیگابوئه، ساموئله برسانی صحبت کنیم. به طور خلاصه، بسیاری از واقعیت‌های موسیقی امروزی خواننده و ترانه‌سرا هستند، یعنی بخشی از آن دسته از هنرمندانی هستند که فعالانه در خلق یک آهنگ در کنار خود شرکت می‌کنند، حتی اگر از نوازندگان دیگر استفاده کنند، سپس با دیگران همکاری کنند. نوازندگان، هنرمندان دیگر، آهنگسازان، نویسندگان، تنظیم کنندگان، برای محصول نهایی. اما ببینید، همیشه مقایسه کنید، همیشه روشن است. سرانجام به مترجمان می رسیم. مترجمان لینک نهایی هستند.

آنها کسانی هستند که آهنگی را که دقیقاً توسط آهنگساز، نویسنده و تنظیم کننده ساخته شده است، تفسیر می کنند، می خوانند. مترجمان بسیار هستند و مترجمان عموماً از ظرفیت آوازی برتری نسبت به دیگران برخوردارند، زیرا این وظیفه آنهاست:

استفاده از صدای خود برای انتقال احساسات درست، حس درست، با توجه به قطعه ای که می خوانند. . یک مفسر بالاتر از همه، مینا بزرگ است. مینا 100% مجری است. او همیشه آهنگ هایی از دیگران خوانده است، بنابراین آهنگسازان و نویسندگانی که دقیقاً او نبودند.

سوالات متداول

درآمد آهنگسازان می‌تواند متفاوت باشد و به عواملی مانند تعداد پروژه‌ها، موفقیت آهنگ‌ها، تعداد طرفداران و تجربه آهنگساز وابسته است. برخی آهنگسازان به عنوان حرفه‌ای در این حوزه درآمد بالایی دارند، در حالی که دیگران ممکن است درآمد متوسط یا پایین‌تری داشته باشند.

برای شروع به آهنگسازی، می‌توانید از نرم‌افزارهای تولید موسیقی (DAW) استفاده کنید و ابتدا با آشنایی با نت‌ها، آکوردها و ریتم‌ها آغاز کنید. همچنین، گوش دادن به موسیقی‌های مختلف، مطالعه درباره تئوری موسیقی و تجربه ترکیب صداها و افکت‌ها می‌تواند به شما کمک کند.

تحصیلات خاصی برای تبدیل شدن به آهنگساز لازم نیست. اغلب آهنگسازان از طریق خودآموزی، تجربه و تمرین به این شغل دست یافته‌اند. با این حال، تحصیلات موسیقی و آموزش‌های مرتبط می‌تواند در توسعه مهارت‌های موسیقی و آهنگسازی کمک کند.

آهنگسازان برتر دارای خلاقیت بالا، احساس هنری قوی، تسلط بر نت‌خوانی و تئوری موسیقی، توانایی تلفیق صداها و افکت‌ها، و قدرت انتقال احساسات از طریق موسیقی هستند. همچنین، پشتکار، تلاش مداوم در تمرین و تجربه مواردی است که آهنگساز را به برتری می‌رساند.

تنظیم کننده آهنگ
نوشته قبلی

تنظیم کننده آهنگ کیست و چه وظیفه ای دارد؟

نوشته بعدی

DAW چیست؟ معرفی بهترین نرم افزارهای آهنگسازی

DAW

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Start typing to see projects you are looking for.
ورود به حساب کاربری

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید
Call Now Button