اصول آهنگسازی و تنظیم آهنگ

خانه » بلاگ » اصول آهنگسازی و تنظیم آهنگ

اصول آهنگسازی و تنظیم آهنگ

امروز می خواهیم درباره اصول آهنگسازی و مهمترین نکات آن صحبت کنیم

اشعار دل‌انگیز و ملودی‌هایی که به سرتان می‌چسبند – یک آهنگ پاپ خوب غیرقابل انکار می‌تواند شما را از ابتدا تا انتها جذب کند. ممکن است نوشتن یک آهنگ پاپ منحصر به فرد که مردم بخواهند بارها و بارها بشنوند غیرممکن به نظر برسد، اما با یادگیری چند نکته و دستورالعمل در مورد ساختار پاپ، می توانید آهنگ های مهیج بنویسید.

با رعایت اصول آهنگسازی یک آهنگ پاپ عالی در 8 مرحله بنویسید

بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا مراحل گام به گام نوشتن یک آهنگ پاپ آمده است. با استفاده از این فرمول، می توانید آهنگ های آماده رادیو را از راحتی خانه خود بنویسید.

1.اجازه دهید ایده های شما جریان یابد و دکمه ضبط را فشار دهید

ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما اغلب یک مرحله به راحتی در فرآیند آهنگسازی فراموش می شود: قبل از انجام هر کاری، تلفن خود را بردارید (یا از DAW مورد علاقه خود استفاده کنید) و شروع به ضبط جلسه آهنگسازی خود کنید.منتظر نمانید تا زمانی که آهنگ شما “کامل” است ضبط کنید. حتی اگر فکر می‌کنید هیچ چیز هیجان‌انگیزی به ذهنتان نمی‌رسد، زمانی که ناگهان نمی‌توانید آن قطعه طلایی را که به ذهنتان خطور کرده اما فراموش کرده ضبط کنید، به یاد بیاورید، پشیمان خواهید شد. ممکن است مجبور شوید یک یادداشت صوتی 20 دقیقه ای را بررسی کنید تا آن ایده عالی را پیدا کنید، اما ارزشش را دارد!

یادگیری نوشتن یک آهنگ پاپ همیشه یک فرآیند خطی نیست، بنابراین باید ذهن خود را رها کنید و ایده هایی را امتحان کنید که ممکن است هنوز به طور کامل تعریف نشده باشند. مانند هر مهارت دیگری، نوشتن آهنگ های پاپ زمانی دشوارتر است که به عادت تبدیل نشده باشد. هنگامی که به نوشتن یک آهنگ پاپ عادت کنید، بدون شک روند کار آسان تر خواهد شد، فقط باید شجاعت شروع را داشته باشید.

در اصول آهنگسازی حتی برخی از مشهورترین و موفق ترین ترانه سرایان صنعت موسیقی همچنان به ضبط ایده ها بر روی یادداشت های صوتی و آزمایش ایده های به ظاهر مزخرف ادامه می دهند. تیلور سوئیفت به عنوان یک آهنگ جایزه در آلبوم “1989” خود، یک یادداشت صوتی اولیه از موفقیت خود، “Blank Space” را منتشر کرد، که در آن می توان آهنگ را در حال نواختن آهنگ روی گیتار آکوستیک با اشعار ناتمام، در حالی که ترانه سراها / تهیه کنندگان مکس مارتین شنید. و ایده های تولید جیغ Shellback.

«ما دوست داریم وقتی آهنگی را با هم می‌چینیم، هر کاری را که انجام می‌دهیم با تلفن‌هایمان ضبط کنیم، در صورتی که یکی از ما ملودی خوبی پخش کند و بعد آن را فراموش کنیم… می‌خواهیم برگردیم و دوباره نوار را پخش کنیم تا دقیقاً به خاطر بیاوریم. آنچه می‌گفتیم.»

برای آموزش تنظیم آهنگ حرفه ای اینجا کلیک کنید.

برای آموزش اصول آهنگسازی و تنظیم آهنگ کلیک کنید

– تیلور سوئیفت (از “یادداشت صوتی فضای خالی” در “1989”)

اگر از ده ترانه سرای بزرگ بپرسید که چگونه شروع به نوشتن یک آهنگ می کنند، احتمالاً هر یک از آنها پاسخ متفاوتی به شما خواهند داد. برخی با ملودی شروع می شوند، برخی دیگر با اشعار، برخی دیگر با آکورد، برخی دیگر با یک آهنگ: هر بار متفاوت است. اگر زمان کافی را صرف آن کنید، می توانید از هر کجا و از هر مکان الهام بگیرید. یک مثال عالی سیا است که می گوید چگونه برای آهنگ موفق خود “Chandelier” الهام گرفته است:

“من محتوای آهنگی را از فهرست مفاهیمی که در تلفنم دارم انتخاب می‌کنم و هر زمان که به یکی از آنها فکر می‌کنم، آن را یادداشت می‌کنم. معمولاً یک کلمه، یک مفهوم محکم را انتخاب می‌کنم. به عنوان مثال، اگر به اطراف نگاه کنم و یک لوستر ببینم. ، من فکر می کنم، “اوه، چگونه می توانم از آن استفاده کنم؟” … در همه اینها استراتژی زیادی وجود دارد.

در اصول آهنگسازی هیچ راه واحدی برای نوشتن آهنگ وجود ندارد – این ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما در واقع زیبایی ترانه سرایی است. آهنگ های پاپ معمولا عناصر مشابهی دارند، اگرچه آهنگ های عالی گاهی اوقات قوانین را زیر پا می گذارند. هیچ راه اشتباهی برای شروع یک آهنگ وجود ندارد، به شرط آنکه الهام بخش شما باشد. چه یک قلاب ملودیک در سر شما باشد یا یک پیشرفت آکورد زیبا بر روی گیتار، الهام بخش چیزی است که آهنگ شما را در مسیر درست قرار می دهد.

با این حال، برخی از ویژگی‌های رایج موسیقی پاپ وجود دارد که می‌تواند در فرآیند ترانه‌ نویسی شما مفید باشد. آهنگ‌های پاپ، داستان‌سرایی عالی را که با شنونده ارتباط برقرار می‌کند، تکرار جذاب و ملودی بی‌دردسر را در اولویت قرار می‌دهند.

2.عناصر کلیدی موسیقی پاپ را درک کنید

هنگامی که در ذهن خود دارید شروع به نوشتن آهنگ بعدی رادیویی کنید، مطمئن شوید که جادوی موسیقی پاپ را درک کرده اید. هیچ فرمولی وجود ندارد که همیشه کارساز باشد، اما برخی از عناصر کلیدی وجود دارد که به شما کمک می‌کند یک آهنگ پاپ صوتی بسازید که به احتمال زیاد در بین شنوندگان بماند. در اصول آهنگسازی هر نویسنده می تواند مجموعه ای از “قوانین طلایی” خود را داشته باشد، اما در اینجا برخی از آنها اغلب تکرار می شوند:

برای آموزش تنظیم آهنگ حرفه ای اینجا کلیک کنید.

برای آموزش اصول آهنگسازی و تنظیم آهنگ کلیک کنید

 

چیزها را کوتاه و شیرین نگه دارید. بخشی از جادوی موسیقی پاپ این است که به طرز غیر قابل مقاومتی اعتیادآور است. ماهیت کوتاه، سریع و به یاد ماندنی این هنر باعث می شود که شنوندگان بیشتر بخواهند و روی دکمه “تکرار” درنگ کنند. بنابراین سعی کنید در صورت امکان آهنگ خود را کمتر از 3 دقیقه نگه دارید.

ملودی یا آهنگی را پیدا کنید که به آن توجه کنند. جذاب ترین آهنگ های پاپ همگی حول یک کر یا ملودی فراموش نشدنی متمرکز شده اند که در ذهن شما می ماند. برای بهترین نتیجه باید بیشتر وقت خود را صرف تنظیم دقیق این عناصر کنید. وقتی نوبت به نوشتن آهنگ های پاپ می رسد، تکرار بسیار بهترین دوست شماست.

آن را قابل درک کنید. “پاپ” مخفف محبوب به دلایل خوب است. اگر می‌خواهید موسیقی شما با توده‌ها ارتباط برقرار کند، باید آهنگی تولید کنید که با تعداد زیادی از شنوندگان به روشی معتبر ارتباط برقرار کند. بیشتر آهنگ‌های پاپ روی موضوعی تمرکز می‌کنند که به تجربه شنوندگان بازمی‌گردد، مانند عشق و قلب شکسته یا دنبال کردن رویاهای خود.

آهنگ های پاپ مورد علاقه خود را مطالعه کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای درک واقعی ساختار آهنگ‌های محبوب، گوش دادن فعالانه به برخی از آهنگ‌های مورد علاقه‌تان است. برخی از آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را بنویسید و بشنوید که چگونه خواننده بدون زحمت از شعر، به پیش‌خوانی، به قلاب و دوباره برمی‌گردد. اگر به نظر می رسد خطوط ملودی از ذهن شما خارج نمی شود، به یک آهنگ موفق دقت کنید. همچنین می توانید از دیگر ترانه سراها بپرسید که چگونه آهنگ های پاپ را می نویسند تا روند آنها را درک کنید. متوجه خواهید شد که هر هنرمندی فرآیند ظریف خاص خود را دارد، که می تواند به شما این آزادی را بدهد که سبک های مختلف خلقت را امتحان کنید و سبکی را که برای شما مناسب است دنبال کنید.

برای آموزش تنظیم آهنگ حرفه ای اینجا کلیک کنید.

برای آموزش اصول آهنگسازی و تنظیم آهنگ کلیک کنید

3.بر اساس الهام خود بسازید

اگر فوراً نتوانستید یک شعر یا گروه کر کامل پیدا کنید، ناامید نشوید. می توانید آهنگ خود را با آکوردها به تنهایی یا فقط با ملودی های بدون متن یا حتی با اشعار بدون ملودی شروع کنید. در اینجا چند راه برای الهام گرفتن و شروع ساختن آهنگ خود آورده شده است:

برنامه های زیادی وجود دارد که می توانید دانلود کنید، مانند Loop ON و Jam Looper، تا به راحتی ایده ها را ضبط و حلقه کنید. اگر پیشرفت آکوردی دارید که به شما الهام می‌دهد، آن را ضبط کنید و آن را لوپ کنید، و هر ایده‌ای را که فکر می‌کنید بخوانید یا پخش کنید (به یاد داشته باشید که یک یادداشت صوتی ضبط کنید)! شاید یک ملودی خوب به ذهنتان بیاید، یا شاید در حین اجرای تک نوازی گیتار، یک قلاب ساز عالی پیدا کنید!

اگر شروع با پیشرفت آکورد سبک شما نیست، نگران نباشید. یک آهنگ پاپ خوب می تواند با یک ایده ملودیک ساده یا اشعار قوی شروع شود، حتی بدون تراک پشتیبان. در این زمینه، اگر به یک آهنگ پشتیبان دسترسی دارید یا می دانید چگونه چندین آکورد را روی گیتار بنوازی، داشتن آنها به عنوان مرجع در طول فرآیند نوشتن می تواند کمک بزرگی باشد.

آواز خواندن با “دهن مش”.

اگر الهام‌بخش ملودیک عالی دارید اما نمی‌توانید شعر پیدا کنید، سعی کنید ملودی‌های خود را بدون متن بسازید! همانطور که ملودی‌های جدیدی می‌سازید، آن‌ها را با “دهان ماش” (عمدتاً هجاها و کلمات مزخرف) بخوانید تا ریتم‌ها و قلاب‌ها را بدون نیاز به فکر کردن به تمام اشعار به طور همزمان بسازید. گاهی اوقات کلمات کلیدی به چشم می آیند و به شما کمک می کنند تا بفهمید متن چیست و گوش دادن به هجاهایی که خوانده می شود به شما کمک می کند بفهمید کدام کلمات متناسب با ملودی های شما هستند!  در اصول آهنگسازی وقتی زمان شروع نوشتن متن فرا می رسد، ملودی های آهنگ را از قبل در ذهن خواهید داشت، بنابراین ترکیب دو و دو با هم راحت تر خواهد بود.

با ایده های متنی یک نقشه حباب ایجاد کنید.

در حالی که این روش ممکن است مانند یک بازگشت به دوران دبستان به نظر برسد، در واقع می تواند ابزار مفیدی برای ساختن یک مفهوم یا ایده غنایی باشد. فرض کنید از مفهوم عشق نافرجام الهام گرفته اید. آن را در مرکز نقشه خود قرار دهید و شروع به یادداشت کردن کلمات یا ایده هایی کنید که با آن مفهوم مرتبط هستند، مانند “غمگین”، “محفوظ نگه داشتن احساسات”، “تلخ شیرین”، و غیره. آنها ممکن است متن کامل نباشند، اما می توانند به شما کمک کنند مفهوم خود را درک کنید و کلمات کلیدی را برای استفاده برای انتقال احساسات آهنگ ارائه دهید. هنگامی که آهنگ را نوشتید، به عقب برگردید و متنی را که با ساختار ملودیک آهنگ مطابقت ندارد، برش دهید یا ویرایش کنید.

برای آموزش تنظیم آهنگ حرفه ای اینجا کلیک کنید.

برای آموزش اصول آهنگسازی و تنظیم آهنگ کلیک کنید

4.ساختار و شکل داستان را اضافه کنید

هنگامی که الهامات، مفاهیم و ایده های ملودیک و غنایی را کار کردید، زمان آن رسیده است که ساختاری اضافه کنید. در اصول آهنگسازی فرم ها و ساختارهای مختلفی برای کار در آهنگسازی آهنگ پاپ وجود دارد: می توانید خود را به چالش بکشید تا در یک فرم خاص بنویسید یا ببینید کدام فرم به طور طبیعی با آهنگ های شما مطابقت دارد.

برای درک ساختار یک آهنگ پاپ، ممکن است مفید باشد که به برخی از بخش ها یک مقدار حرف اختصاص دهید. به عنوان مثال، در ساختارهای مورد بحث در زیر، ما از بخش های “A”، “B” و “C” صحبت می کنیم که به بخش های جداگانه ای از آهنگ اشاره می کنند که ملودی مشخصی دارند. داشتن این مقادیر می تواند مفید باشد زیرا آهنگ های پاپ به استفاده از تکرار معروف هستند: به جای اینکه بگوییم که اول آیه می آید، سپس کر و در نهایت شعر، می توانیم بگوییم که الگوی A-B-A است که A معادل بخش است. تکرار از آیه و B که به عنوان یک کر عمل می کند.

در اصول آهنگسازی با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا چند نمونه از سه ساختار رایج آهنگ پاپ وجود دارد که می توانید به عنوان مرجع برای خلاقیت های خود استفاده کنید:

ماژول AB

فرم AB محبوب ترین قالبی است که بسیاری از هنرمندان پاپ از آن برای نوشتن آهنگ استفاده می کنند (و برای چندین دهه بوده است). از قالب شعر-کر پیروی می کند و بیشترین تأکید را بر کر کر دارد. آهنگ های AB معمولاً شامل دو یا سه بند هستند و بند ها و گروه های کر معمولاً از تعداد زوج مانند چهار، هشت یا دوازده میله تشکیل می شوند. قبل از اینکه به انتهای آهنگ برسیم، از این آواز به آن کر و بالعکس حرکت می کنیم.

ماژول ABC

شکل ABC در اصل همان شکل AB است، اما با اضافه شدن بخش پل، اصل پاپ است. پل یک بخش جدید و متفاوت از نظر موسیقی به آهنگ اضافه می کند، در حالی که کر و شعر کم و بیش از ساختار ملودیک مربوطه خود پیروی می کنند. بسیاری از آهنگ‌های پاپ امروزه دارای پل‌هایی هستند که فقط ابزاری هستند یا حاوی یک قلاب ملودیک و بدون شعر هستند، و برخی از پل‌های پاپ به سادگی یک خط تکراری برای یک بخش هستند.

فرم AABA

فرم AABA (همچنین به عنوان فرم 32 نوار شناخته می شود) عمدتاً در استانداردهای موسیقی جاز و تئاتر موزیکال استفاده شده است، اما همچنین در برخی از آهنگ های پاپ معاصر (مانند آهنگ “Don’t Know Why” نورا جونز). از دو بند (یا بخش A) تشکیل شده است که به دنبال آن یک پل (بخش B) و سپس یک بیت دیگر قرار می گیرد.

اینها معمولی ترین ساختارهای آهنگ های پاپ هستند در اصول آهنگسازی است، اما اگر آهنگ شما در یکی از این فرم های رایج قرار نمی گیرد، اجازه ندهید فرمول شما را محدود کند. همه آهنگ ها یکی از این الگوها را ندارند، اما اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، می توانند مرجع مفیدی باشند.

5.آهنگ پاپ را به خوبی تنظیم کنید

برای آموزش تنظیم آهنگ حرفه ای اینجا کلیک کنید.

برای آموزش اصول آهنگسازی و تنظیم آهنگ کلیک کنید

شروع به افزودن اقلام تولیدی کنید

“در اصول آهنگسازی توجه به جزئیات تفاوت بین یک آهنگ خوب و یک آهنگ عالی را ایجاد می کند. و من با دقت سعی می کنم صدای مناسب را در جای مناسب قرار دهم، حتی صداهایی که فقط در صورت کنار گذاشتن آنها قابل توجه هستند. گاهی اوقات یک ملودی را در خود می شنوم. سر و به نظر من اولین رنگ یک نقاشی است. و سپس می توانید بقیه آهنگ را با صداهای اضافه شده دیگر بسازید.”

برخی از نمادین‌ترین بخش‌های آهنگ‌های پاپ که امروز دوست داریم، عناصر تولیدی هستند که در حین یا پس از نوشتن آهنگ اضافه شده‌اند.

فکر کنید که «Crazy In Love» بیانسه بدون آن خط بوق نمادین چه خواهد بود، یا «Bad Guy» بیلی آیلیش بدون همه هارمونی ابیات کاملاً چیده شده چه خواهد بود، یا «Toxic» بریتنی اسپیرز بدون آن ملودیک چه خواهد بود. قلاب.

عناصر تولید به ساخت آهنگی که در حال حاضر عالی است حتی بزرگتر کمک می کند. در حین نوشتن یا پس از پایان نوشتن، سعی کنید به ایده های سرگرم کننده ای فکر کنید تا به آهنگ خود اضافه کنید – شاید بتوانید هارمونی های زیبا، قلاب های جذاب لایه ای روی هم اضافه کنید، یا با افکت های جالب روی گیتار خود بازی کنید یا سینت سایزر

درست همانطور که در مورد کر و قلاب های ترانه آهنگ خود انجام می دهید، سعی کنید آکوردی را پیدا کنید که به همان اندازه تند باشد و به خوبی با ساختار ملودیکی که قبلاً ایجاد کرده اید ترکیب شود. پیشرفت های آکورد را نمی توان کپی کرد، بنابراین می توانید مستقیماً از سایر آهنگ های پاپ نیز الهام بگیرید.

به خاطر داشته باشید که می توانید این روند را نیز معکوس کنید. دفعه بعد که یک آهنگ پاپ می نویسید، سعی کنید به جای متن ترانه، با پیشرفت آکورد شروع کنید. نوشتن آهنگ های پاپ فرآیندی روان است، بنابراین به یاد داشته باشید که هیچ راه “درستی” برای دنبال کردن این مراحل وجود ندارد. تا زمانی که هدف نهایی از توسعه آهنگ های موفق محقق شود، ترتیب روند مهم نیست.

برای آموزش تنظیم آهنگ حرفه ای اینجا کلیک کنید.

برای آموزش اصول آهنگسازی و تنظیم آهنگ کلیک کنید

همکاران را درگیر کنید

چه با یک تهیه کننده باشد، چه نویسنده دیگری یا یک معلم، همکاری همیشه می تواند به پیشرفت های جدید و هیجان انگیز در روند ترانه سرایی منجر شود.

نوشتن مشترک تمرینی عالی برای هر نویسنده و در هر سطحی است، و می‌تواند به شما کمک کند چیزها را از منظری جدید ببینید و با سبک‌ها یا مفاهیمی بنویسید که قبلاً هرگز از آن استفاده نکرده‌اید.

6.آهنگ را ضبط کنید

هنگامی که نوشتن آهنگ خود را به پایان رساندید، زمان آن است که آن را به صحنه یا استودیو ببرید و آن را به سطح بعدی ببرید!

ضبط آهنگ

زمانی که ساختار آهنگ نهایی شد، نوبت به بردن آن به استودیو می رسد! خوشبختانه، در دسترس بودن DAW های تجاری و تجهیزات ضبط، ضبط آهنگ های خود را در صورت نداشتن بودجه برای استودیو، آسان تر از همیشه کرده است. اگر تجربه ضبط خود را ندارید، این فرصت عالی دیگری برای همکاری با دیگران است.

در حالی که فرآیند ضبط می تواند برای برخی از هنرمندان دردسرساز باشد، مهم است که آن را طی کنید تا خود را به عنوان یک حرفه ای صنعت موسیقی تثبیت کنید. در حالی که تسلط بر ترانه سرایی مهم است، بین نوشتن و ساخت یک محصول کاملاً تمام شده تفاوت وجود دارد.

خوشبختانه، اکثر آهنگ‌های پاپ با ساختاری محکم و کر جذاب، مشکلی برای عبور از سبک‌های مختلف تولید ندارند. قبل از ورود به استودیو شکل آهنگ را نهایی کنید و به مهندس خود کمک کنید ملودی عالی را که قبلاً دارید بهبود بخشد. حتی در این مرحله از فرآیند، برای هر تغییری آماده باشید: تهیه‌کنندگان می‌توانند ایده‌های مختلفی را برای درخشش آهنگ شما در میان دیگران ارائه دهند.

اجرای آهنگ

بیرون رفتن و پخش آهنگ‌های خود در شب‌های میکروفن باز محلی و ترانه‌سرا همیشه خوب است، جایی که می‌توانید احساسی نسبت به نحوه اتصال مخاطب به یک آهنگ داشته باشید و ببینید مردم چه فکر می‌کنند.

7.مطمئن شوید که آهنگ به درستی میکس و مسترینگ شده است

اگر آهنگی را به مرحله نوشتن، ویرایش و ضبط رسانده اید، به شما تبریک می گویم! رسیدن به نقطه ای که آهنگ پاپ شما آماده میکس و مسترینگ باشد، به خودی خود یک دستاورد است، زیرا در طول مسیر بسیار آسان است که حواس شما پرت شود یا دلسرد شود.

یک میکس و مستر حرفه ای می تواند تفاوت را ایجاد کند. اطمینان حاصل کنید که روی یک مهندس میکس مورد اعتماد خود سرمایه گذاری کرده اید تا عناصر موسیقی شما را که می خواهید بدرخشید به نمایش بگذارد. همچنین باید مسترینگ مناسبی داشته باشید، در غیر این صورت صدا کسل کننده و بی روح خواهد بود. شما می توانید این کار را با 1) پرداخت به یک مهندس مسترینگ (که می تواند بسیار گران باشد)، 2) با استفاده از افزونه هایی مانند Izotope Ozone (که استفاده صحیح از آن بسیار دشوار است) یا 3) استفاده از سرویسی مانند eMastered برای انجام مسترینگ انجام دهید. شما.

8.نوشتن را متوقف نکنید

اکثر افراد خلاق هرگز از کار خود راضی نیستند. حتی اگر آهنگی که نوشتید را دوست ندارید، ناامید نشوید! در اصول آهنگسازی هر چه بیشتر بنویسید، بیشتر پیشرفت خواهید کرد. به همکاری با دیگران ادامه دهید و خود را با سازها، سبک ها و ساختارهای مختلف آهنگ به چالش بکشید.

به نوشتن ادامه دهید و شگفت زده خواهید شد که چقدر رشد خواهید کرد! در حالی که نوشتن آهنگ همیشه آسان یا چالش برانگیز نیست، تمرین منظم آنها می تواند به رشد شما به عنوان یک نوازنده کمک کند. همچنین از نوشتن یک آهنگ “بد” نترسید! حتی شناخته شده ترین هنرمندان آهنگ های پاپ ناموفق می نویسند. در اصول آهنگسازی نکته کلیدی این است که به حرکت رو به جلو ادامه دهید و درک کنید که حتی یک آهنگ پاپ ضعیف نیز بخشی از روند ساخت آهنگ بعدی است.

“من هر روز می نویسم، حتی وقتی در هواپیما، وان حمام یا اتوبوس هستم. درونم می سوزد. نوشتن آهنگ روش من برای هدایت احساسات و افکارم است. نه فقط من، بلکه چیزهایی که می بینم. ، افرادی که به آنها اهمیت می دهم.”

برای آموزش تنظیم آهنگ حرفه ای اینجا کلیک کنید.

برای آموزش اصول آهنگسازی و تنظیم آهنگ کلیک کنید

نوشته قبلی

درامد خواننده ها

نوشته بعدی

برنامه آهنگسازی حرفه ای

برنامه آهنگسازی حرفه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Start typing to see projects you are looking for.
ورود به حساب کاربری

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید
Call Now Button