برنامه آهنگسازی حرفه ای

برنامه آهنگسازی حرفه ای

امروز اومدیم  یک سری از نرم افزارهای باحال و پرکاربرد آهنگسازی رو به شما معرفی کنم. همین طور راهنمای نصبشون هم برای شما قرار دادیم تا در طول نصبشون به مشکل بر نخورید و راحت بتونید نصبشون کنید. برنامه هایی که پولی هستند اکثرا نسخه کرک شده آن ها را میتوانید از soft98  یا دیگر نرم افزار ها دانلود کنید و از تمامی امکانات این نرم افزار ها به صورت رایگان استفاده کنید. ما قصد داریم با معرفی این نرم افزار ها به شما کمک کنیم تا برنامه آهنگسازی حرفه ای خود را انتخاب کنید.

برای اطلاع از فرق آهنگسازی و تنظیم آهنگ اینجا کلیک کنید.

Audacity (Windows/macOSOS/Linux)

اولین راه حلی که می خواهم به شما بگویم Audacity است. Audacity بدون شک بهترین برنامه  آهنگسازی حرفه ای ویرایش صدا است که به صورت رایگان موجود است. این برنامه روی ویندوز، macOS و لینوکس کار می کند، بنابراین در دسته برنامه های آهنگسازی لینوکس نیز قرار می گیرد. این منبع باز است و با رابط کاربری بسیار ساده خود که به هر کسی اجازه می دهد با رایانه خود موسیقی تولید کند. این ابزاری نیست که به طور خاص برای ایجاد خلاقیت های موسیقی از ابتدا طراحی شده باشد، اما به لطف عملکردها و فیلترهای متعدد خود به شما امکان برش، تقسیم، ترکیب و انجام بسیاری از عملیات ویرایشی دیگر را بر روی آهنگ های صوتی دیجیتال می دهد.

برای دانلود برنامه بر روی کامپیوتر خود، به صفحه دانلود مربوطه در وب سایت FossHub بروید و بر روی لینک Audacity Windows 64-bit Installer (اگر از ویندوز 64 بیتی استفاده می کنید)، Audacity Windows 32-bit Installer (اگر دارید) کلیک کنید. با استفاده از ویندوز 32 بیتی) یا Audacity macOS DMG (اگر از macOS استفاده می کنید).

پس از اتمام دانلود، اگر از ویندوز استفاده می کنید، فایل exe به دست آمده را باز کرده و در پنجره ای که روی دسکتاپ نمایش داده می شود، روی دکمه های Run، Yes، OK، Next (چهار بار متوالی) و Install کلیک کنید. برای پایان دادن به تنظیمات، دوباره دکمه های Next و Finish را فشار دهید.

از طرف دیگر، اگر از macOS استفاده می کنید، بسته .dmg به دست آمده را باز کنید، نماد برنامه را به پوشه Mac Applications بکشید، روی آن کلیک راست کرده و مورد Open را از منوی ظاهر شده انتخاب کنید. سپس روی دکمه Open در پنجره باز شده کلیک کنید تا با دور زدن محدودیت‌های اعمال شده توسط اپل بر روی برنامه‌های توسعه‌دهندگان غیرمجاز (عملیاتی که فقط در اولین شروع باید انجام شود) نرم‌افزار را راه‌اندازی کنید.

اکنون که بدون توجه به سیستم عامل، صفحه Audacity را روی صفحه می بینید، روی OK کلیک کنید تا پنجره خوش آمد گویی بسته شود و شروع به استفاده از دستورات و عملکردهای موجود برای ساخت موسیقی خود کنید.

در بالا، منوهای کنترل فایل ها، فهرست افکت هایی که می توان روی تراک های صوتی اعمال کرد و عملکردهایی برای ایجاد سکوت، نویز و غیره وجود دارد. در عوض، بلافاصله در زیر منوها دکمه هایی برای کنترل پخش چند رسانه ای آهنگ های وارد شده به برنامه و انجام عملیات ویرایش اولیه مانند.

در ادامه، نمودارهای مربوط به ورودی و خروجی صدا، در پایین تر نوارهای کنترل صدا، دکمه هایی برای برش و چسباندن بخش هایی از آهنگ های صوتی و تنظیم سطح زوم نمودارها وجود دارد. در آخرین خط نوار ابزار، منوهایی را برای انتخاب منبع صدای ورودی و خروجی و انتخاب تعداد کانال های صوتی مورد استفاده پیدا خواهید کرد.

با این حال، در پایین پنجره بالا، منوها و دستوراتی برای تنظیم فرکانس پروژه در هرتز و تعیین نقطه شروع و پایان یک انتخاب وجود دارد. برای جزئیات بیشتر، می توانید به راهنمای خاص من در مورد نحوه استفاده از Audacity مراجعه کنید.

Accordion (Windows/macOS/Linux)

در مقاله ها در مورد بهترین برنامه آهنگسازی حرفه ای، عملا نمی توان نام آکاردئون را ذکر نکرد. این یک نرم افزار رایگان کوچک است، به همین دلیل است که به طور کامل در دسته برنامه آهنگسازی حرفه ای رایگان قرار می گیرد که به شما امکان می دهد با شبیه سازی آلات موسیقی مختلف، از پیانو گرفته تا گیتار از طریق درام، روی رایانه شخصی خود موسیقی بسازید. این امکان را به شما نمی دهد که آهنگ های تولید شده را مستقیماً ضبط کنید، اما رابط کاربری بسیار واضح و ساده ای دارد (حتی اگر خیلی دقیق نباشد). این یک راه حل بین پلتفرمی است که برای ویندوز، macOS و لینوکس در دسترس است.

برای استفاده از آن، ابتدا به وب سایت برنامه متصل شوید، سپس روی پیوند SetupAccordion-x.xx.exe (اگر از رایانه شخصی ویندوزی استفاده می کنید) یا روی پیوند Accordion-x.xx.dmg (اگر از macOS استفاده می کنید) کلیک کنید. ، به منظور شروع دانلود نرم افزار در رایانه شما.

پس از اتمام دانلود، اگر از ویندوز استفاده می کنید، فایل .exe به دست آمده را باز کرده و در پنجره باز شده، روی دکمه های Yes, Next و I Agree کلیک کنید. سپس دوباره روی دکمه Next کلیک کنید، روی دکمه Install و برای نتیجه گیری روی دکمه Finish کلیک کنید.

از طرف دیگر، اگر از macOS استفاده می کنید، بسته .dmg به دست آمده را باز کنید و نماد برنامه را به پوشه Mac Applications بکشید، سپس روی آن کلیک راست کرده، مورد Open را انتخاب کنید و دکمه Open را در پنجره ظاهر شده فشار دهید. بر روی صفحه نمایش، بنابراین برای راه اندازی نرم افزار با دور زدن محدودیت های اپل برای توسعه دهندگان غیرمجاز.

اکنون که پنجره آکاردئون را روی دسکتاپ خود می بینید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلیدهای صفحه کلید رایانه خود را فشار دهید تا شروع به ایجاد آهنگ موسیقی خود کنید. در واقع، برنامه با هر کلید یک نت موسیقی مرتبط می کند.

اگر می‌خواهید ابزار مورد استفاده را تغییر دهید، می‌توانید از طریق منوی Instrument این کار را انجام دهید، در حالی که نوار تنظیم در کنار مورد Volume به شما امکان می‌دهد سطح صدا را تنظیم کنید. از سوی دیگر، منوی کشویی کنار آیتم Key به شما امکان می دهد کلید مورد استفاده را انتخاب کنید.

سپس با علامت زدن کادر Notes می‌توانید انتخاب کنید که یادداشت‌ها روی صفحه‌کلید روی صفحه قابل مشاهده باشند، در حالی که با علامت زدن کادر معکوس می‌توانید صداها را معکوس کنید.

FL Studio (Windows/macOSOS)

FL Studio یکی از محبوب ترین برنامه های آهنگسازی در جهان است. این در اصل یک استودیوی ضبط مجازی بسیار کامل است که از طریق آن می توانید موسیقی بسازید، آهنگ های موجود را ریمیکس یا ویرایش کنید و MIDI را با استفاده از سازهای دیجیتال ضبط کنید. این برنامه دارای رابط کاربری بسیار دقیقی است و همچنین به شما امکان می دهد که میکس را در زمان واقعی ایجاد کنید. هم برای ویندوز و هم برای macOS در دسترس است. پرداخت می شود (با قیمت هایی که از 89.00 یورو شروع می شود)، اما می توانید نسخه آزمایشی رایگان را دانلود کنید که بدون محدودیت به مدت 30 روز کار می کند.

برای دانلود برنامه بر روی کامپیوتر خود، به وب سایت آن متصل شده و بر روی دکمه دانلود که مربوط به لوگوی سیستم عامل مورد استفاده شما می باشد کلیک کنید.

پس از اتمام دانلود، اگر از ویندوز استفاده می کنید، فایل .exe به دست آمده را باز کرده و در پنجره ای که روی دسکتاپ ظاهر می شود، روی دکمه های Yes, Run, Next و I accept کلیک کنید. سپس تصمیم بگیرید که برنامه را فقط برای شما یا همه کاربران کامپیوتر نصب کنید و دکمه های Next و Install را فشار دهید.

پس از اتمام نصب، دوباره روی دکمه Next کلیک کنید تا ASIO4ALL نیز نصب شود، که درایوری است که به شما امکان می دهد هم در مرحله ضبط و هم در مرحله گوش دادن، تاخیر کم داشته باشید. بنابراین، گزینه I accept the terms in the License Agreement را انتخاب کنید و دکمه های Next، Install، Finish، Next و Finish را فشار دهید تا تنظیمات کامل شود.

از طرف دیگر، اگر از macOS استفاده می کنید، بسته .dmg به دست آمده را باز کنید، روی فایل .pkg داخل آن دوبار کلیک کنید و در پنجره ای که می بینید، دکمه های Continue و Install را فشار دهید. سپس رمز عبور حساب کاربری خود را در مک تایپ کنید، کلید Enter را در صفحه کلید فشار دهید و با کلیک بر روی دکمه Close تنظیمات را کامل کنید.

هنگامی که پنجره FL Studio نمایش داده شد، می توانید با استفاده از تمام ابزارهای روی صفحه شروع به ساخت آثار موسیقی خود کنید. در نوار ابزار بالا هر چیزی را که برای ضبط، ذخیره، برش، تعیین زمان و غیره نیاز دارید، پیدا خواهید کرد.

اما در مرکز، کنسول با حلقه ها و آلات موسیقی و در سمت راست ویرایشگر قرار دارد. در سمت چپ، کتابخانه را با پروژه ها، پلاگین ها، ضبط ها و غیره خواهید دید. 

Music MasterWorks (Windows)

Music MasterWorks یکی دیگر از محبوب ترین برنامه آهنگسازی حرفه ای است که دارای یک رابط کاربری مناسب با نمرات پویا است که از طریق آن متخصصان صنعت می توانند موسیقی خود را ایجاد، پخش، ویرایش و چاپ کنند. این نرم افزار فقط برای ویندوز است و پولی است، اما در نسخه آزمایشی رایگان موجود است که به شما امکان می دهد عملکرد آن را برای مدت 35 روز آزمایش کنید که فقط به زبان انگلیسی است.

برای استفاده از برنامه، به وب سایت آن متصل شوید و روی لینک دانلود نسخه کامل رایگان کلیک کنید تا دانلود Music MasterWorks در رایانه شما شروع شود.

هنگامی که دانلود کامل شد، فایل .exe به دست آمده را باز کنید و در پنجره ای که می بینید روی دسکتاپ ظاهر می شود، روی دکمه های Run کلیک کنید، سپس روی Yes و سپس Next را فشار دهید. موردی که توافقنامه را قبول دارم را انتخاب کنید و سه بار پشت سر هم روی Next کلیک کنید، سپس روی Install کلیک کنید و برای نتیجه گیری روی Finish کلیک کنید.

اکنون که پنجره برنامه را روی دسکتاپ خود می بینید، می توانید با کلیک بر روی Open a new song و سپس کامپایل کردن امتیاز نمایش داده شده در مرکز صفحه، روی نقاطی که می خواهید نت ها را درج کنید، آهنگسازی را شروع کنید. در قسمت بالای پنجره نوار ابزار را برای انتخاب نوع نت، تغییر ابزار مورد استفاده و غیره خواهید دید.

در پایین پنجره دکمه هایی برای ضبط، پخش آهنگ، رفتن به جلو، عقب و غیره وجود دارد، در حالی که در بالا نوار منو برای ویرایش، ذخیره و انجام عملیات های مختلف دیگر روی پارتیتور وجود دارد.

برنامه هایی برای ساخت موسیقی: Android   iOS/iPadOS

همانطور که در ابتدا پیش‌بینی می‌شد، علاوه بر برنامه‌های موسیقی سنتی، برنامه‌های متعددی برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی و iOS/iPadOS نیز وجود دارد که می‌توانید از آنها برای ایجاد خلاقیت‌های موسیقی خود در حال حرکت استفاده کنید. اگر به این موضوع علاقه دارید، من برای شما فهرستی از بهترین راه حل ها در این دسته بندی را برای شما جمع آوری کرده ام، می توانید آن را در زیر بیابید.

Caustic 3 (Android / iOS / iPadOS) – برنامه “بسیار محبوب” برای آهنگسازی در حال حرکت. مجموعه بزرگی از ابزارها را ادغام می کند که می تواند همه سلیقه ها را برآورده کند. برای اندروید رایگان است (برای باز کردن قفل تمام عملکردها، با این حال، باید کلید باز کردن قفل را با قیمت 6.99 یورو خریداری کنید)، در حالی که برای iPhone و iPad پولی است (هزینه 10.99 یورو).

Audio Evolution Mobile (Android / iOS / iPadOS) – برای پول، یک استودیوی ضبط حرفه ای در مینیاتور است. این یک برنامه عالی برای ضبط چند آهنگ سازهای خارجی است و صداهای وارد شده را می توان با گزینه ها و افکت های مختلف موجود تغییر داد. پرداخت می شود (در اندروید 8.99 یورو هزینه دارد، در حالی که در iOS / iPadOS 10.99 یورو هزینه دارد).

Walk Band (اندروید) – برنامه رایگانی که به شما امکان می‌دهد پیانو، درام، درام و گیتار بنوازید تا موسیقی خود را بسازید، حتی بدون اینکه در این زمینه متخصص باشید. توجه داشته باشید که خریدهای درون برنامه ای (با هزینه پایه 75 سنت) را برای باز کردن قفل عملکردهای اضافی ارائه می دهد.

GarageBand (iOS / iPadOS) – آیا واقعاً نیاز به معرفی دارد؟ این عملاً قدرتمندترین و مشهورترین برنامه اپل برای ساخت موسیقی در آیفون و آیپد است (راستش را بخواهید در قالب نرم افزار رایانه ای نیز موجود است). این رایگان است، ابزارهای بسیاری از انواع مختلف را در اختیار کاربران قرار می دهد و همچنین فرصت استفاده از حلقه های زنده را برای ایجاد موسیقی به روشی بسیار ساده ارائه می دهد.

در ادامه قصد داریم دیگر برنامه آهنگسازی حرفه ای را به شما معرفی کنیم که می تواند به شما در ساخت آهنگ دل به خواهتان کمک کند.

 

Autochords

Autochords یک مولد آکورد ساده و آسان برای استفاده است که در حالت ها و کلیدهای مختلف کار می کند. ابزار مرورگر 4 پیشرفت آکورد مختلف و تمام آکوردها را در یک کلید خاص تولید می کند.

ایده آل برای: هر کسی که تئوری موسیقی خود را توسعه می دهد و نیاز به تولید سریع ایده دارد.

Autochords

Audiotool

Audiotool یک مجموعه تولید کامل رایگان در مرورگر شما است.

برخی از ابزارهای مجازی و جلوه های پدال را روی صفحه بکشید و شما در حال حاضر در راه ایجاد آهنگ هیپ هاپ یا الکترونیکی بعدی خود هستید.

Audiotool تولید به سبک آنالوگ را شبیه‌سازی می‌کند، بنابراین باید ابزارها و پدال‌ها را همراه با کابل‌های ورودی و خروجی مجازی وصله کنید.

Audiotool تولید به سبک آنالوگ را شبیه‌سازی می‌کند، بنابراین باید ابزارها و پدال‌ها را همراه با کابل‌های ورودی و خروجی مجازی وصله کنید.

اما در واقع یک رویکرد مفید است که می تواند به شما در درک جریان سیگنال در مسیرهای خود کمک کند. ابزار صوتی به شما امکان می دهد پروژه های خود را ذخیره، ضبط و صادر کنید.

Chordbot Lite

Chordbot برنامه ای برای iOS و Android برای ایجاد و نمونه برداری از پیشرفت های مختلف آکورد در کلیدها و حالت های مختلف است.

این شبیه به Autochords است، اما کمی کاربردی تر و دقیق تر است. پیشرفت‌ها و سبک‌های آکورد مختلف را با سازهای مختلف (مانند پیانوهای آرپژ، سنتز و گیتار آکوستیک) و افکت‌ها نشان دهید.

آهنگ ها را به عنوان پروژه های MIDI، WAV یا Chordbot برای همکاری با دیگران صادر کنید.

ایده آل برای: کنار هم قرار دادن پیشرفت های آکورد و ایده های آهنگ با آهنگ ها و سازهای مختلف.

iO808

iO808 یک برنامه مبتنی بر مرورگر درام ماشین کلاسیک TR-808 است.

باور کنید یا نه، 808 در ابتدا به عنوان یک دستیار استودیویی برای بازی همراه، به عنوان مترونوم به بازار عرضه شد.

می تواند برای کشیدن ریتم مفید باشد. می توانید آن را پخش یا ضبط کنید. iO808 همچنین به شما امکان می دهد یک فایل نمادگذاری جاوا اسکریپت را ذخیره کنید، بنابراین می توانید ریتم های ایجاد شده قبلی را مجدداً بارگیری کنید.

ایده‌آل برای: تزریق برخی از آهنگ‌های کلاسیک درام به آهنگ‌سرایی‌تان یا کنار هم قرار دادن سریع بیت‌ها برای نواختن.

HumOn

HumOn یک برنامه آهنگسازی iOS و Android است که یک آهنگ و موسیقی متن را حول ملودی صداها ایجاد می کند.

به طور الگوریتمی سبک‌های مختلفی مانند R&B، کلاسیک و موارد دیگر را تولید کنید، یک صدای آواز ساده را بگیرید و آن را به یک آهنگ کامل تبدیل کنید. حتی می توانید آهنگ های خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

ایده آل برای: پرتاب یک ایده ملودیک ساده به سرعت، به راحتی و در هر مکانی.

Hook Theory Trends

Hook Theory Trends یک منبع ترانه سرایی است که پیشرفت آکورد بیش از 12000 آهنگ را نشان می دهد.

می توانید به کلیپ ها گوش دهید و ببینید کدام آهنگ ها از آکوردهای مشابهی استفاده می کنند. این به شما تفکیک عمیقی از آکوردهای مورد استفاده در کر، بندها و بریج های مختلف می دهد.

این یک دایره‌المعارف از پیشرفت‌های آکورد است که به شما کمک می‌کند موارد دلخواه خود را شناسایی کرده و نحوه کار آنها را بیاموزید.

ابزار معروف پیشرفت آکورد Hook Theory همچنین محبوب‌ترین پیشرفت‌ها را در آهنگ‌ها فهرست می‌کند.

ابزار معروف پیشرفت آکورد Hook Theory همچنین محبوب‌ترین پیشرفت‌ها را در آهنگ‌ها فهرست می‌کند.

ایده آل برای: هر کسی که به دنبال الهام گرفتن از پیشرفت آکورد در ترانه سرایی خود است.

Hook Theory Trends

Rhyme Zone

Rhyme Zone یک فرهنگ لغت قافیه با قابلیت های اضافی برای یافتن مترادف ها، متضادها، کلمات مشابه و موارد دیگر است. این یک رویا برای ترانه سرایانی است که باید آخرین کلمه گمشده یک متن را دنبال کنند. بخش قافیه تمام قافیه های ممکن را با تعداد متغیر هجاها و قافیه های نزدیک فهرست می کند. حتی می توانید کلمات را در هر متر محدود کنید یا محبوبیت استفاده از یک کلمه را در متون انگلیسی نشان دهید.

ایده آل برای: نوشتن یا اصلاح اشعار برای یافتن آن کلمه کاملاً عالی.

LANDER Collaboration

ابزارهای همکاری LANDR به شما این امکان را می‌دهند که پیوندهای خصوصی را با نسخه نمایشی یا آهنگ مستر خود به اشتراک بگذارید. برای بهبود آهنگ خود از دوستان یا همکاران خود بازخورد دریافت کنید. از مهرهای زمانی برای اشاره به بخش‌های خاص مانند پل یا گروه کر استفاده کنید. پروژه ای را شروع کنید و همه نسخه های خود را با نقدهایی که در یک مکان جمع آوری شده اند و دسترسی آسان به آن را دنبال کنید.

ایده آل برای: جمع آوری بازخورد و همکاری در کار در حال انجام.

امیدواریم توانسته باشیم شما را برای انتخاب برنامه آهنگسازی حرفه ای خود راهنمایی کرده باشیم.

برای آشنایی با اصول آهنگسازی و تنظیم آهنگ اینجا کلیک کنید.

سوالات متداول برای برنامه آهنگسازی حرفه ای

FL Studio یک نرم‌افزار آهنگسازی و تولید موسیقی حرفه‌ای است که امکان ساخت، ویرایش، تنظیم و میکس موسیقی را در یک محیط کامپیوتری فراهم می‌کند.

بله، FL Studio نسخه موبایلی به نام “FL Studio Mobile” برای سیستم‌عامل اندروید نیز عرضه شده است.

هرچند تجربه موسیقی می‌تواند کمک کننده باشد، اما FL Studio برای هر دو کاربر مبتدی و حرفه‌ای قابل استفاده است.

بله، شما می‌توانید از کنترلرها، کیبوردهای MIDI و دستگاه‌های موسیقی حقیقی در FL Studio استفاده کنید.

بله، FL Studio از پلاگین‌ها و افکت‌های مختلفی برای پردازش صدا، ساخت صداها و افزودن افکت‌های ویژه پشتیبانی می‌کند

نوشته قبلی

اصول آهنگسازی و تنظیم آهنگ

نوشته بعدی

آهنگسازی چیست؟

آهنگسازی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Start typing to see projects you are looking for.
ورود به حساب کاربری

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید
Call Now Button