نرم افزار آهنگسازی

نرم افزار آهنگسازی

نرم افزار های آهنگسازی زیادی برای ساخت موسیقی وجود دارد. اما ما در مورد مواردی که فکر می‌کنیم کامل‌ترین، دارای بیشترین عملکرد و آن‌هایی که در بین دوستداران موسیقی و صدا به طور کلی انتشار زیادی داشته‌اند به شما خواهیم گفت.

ما بر اساس موارد رایگان یا پولی انتخاب نخواهیم کرد. یا بر اساس مواردی که استفاده آسان یا پیچیده تر است.

اما ما یک انتخاب دقیق را انجام خواهیم داد، با اشاره به حرفه ای یا نیمه حرفه ای، یا کسانی که می خواهند به طور جدی موسیقی بسازند، اما هنوز مبنای محکمی برای استفاده از یک برنامه موسیقی ندارند.

بیایید فوراً یک فرضیه بسازیم.

برای استفاده از این برنامه های موسیقی به دانش اولیه نیاز است. شما می توانید کتاب بخوانید، می توانید کمک بگیرید، می توانید تمرین کنید. نکته مهم این است که می دانید زمان زیادی طول می کشد تا نحوه استفاده از آنها را یاد بگیرید. این بازی کودکانه نیست… تعهد، تخصص و زمان می خواهد.

با این حال می‌توانیم به شما بگوییم که با گذشت زمان رضایت زیادی خواهید داشت، زیرا خواهید دید که می‌توانید به نتیجه خلق موسیقی، موسیقی عالی دست یابید.

با این اوصاف، بیایید لیستی از برنامه های ساخت موسیقی را ببینیم:

Audacity

Garage Band

Cubase

Fl Studio

Logic Pro

Pro Tools

Ableton Live

Music Maker

LMMS

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

Audacity

Audacity نرم افزار آهنگسازی ویرایش صوتی چند مسیری است که توسط تیم Audacity توسعه یافته است. اولین نسخه به می 2000 برمی گردد.

با Audacity می توانید آهنگ های پشتیبان را ضبط کرده و آنها را میکس کنید، می توانید با فایل های صوتی و صوتی کار کنید. هم ابزارهای ویرایش اولیه و هم عملکردهای پیشرفته ضبط صدا را ارائه می دهد.

به عنوان یک نرم افزار رایگان، تمام ویژگی هایی که در یک استودیو حرفه ای پیدا می کنیم را ندارد. برای مصارف خانگی و نیمه حرفه ای قابل استفاده است.

بنابراین، برای یک متخصص ویرایش صدا توصیه نمی شود، زیرا عملکردها کم و محدود هستند. از سوی دیگر، برای کسانی که مبتدی هستند، برای کسانی که می خواهند این حرفه را بیاموزند، برای کسانی که می خواهند مفاهیم ضبط استودیو را با تمرین یاد بگیرند یا برای هنرمندی که می خواهد اصول اولیه آهنگ های خود را تجربه کند، مناسب است.

Audacity

GarageBand

GarageBand نرم افزار آهنگسازی ایجاد موسیقی است. این توسط اپل برای پلتفرم های macOS و iOS توسعه یافته است.

بسیار ساده و شهودی است. مخاطب حرفه ای نیست، بلکه مخاطبی است که می خواهد با تمرین، مفاهیم و دانش مرتبط با دنیای ویرایش صدا یاد بگیرد.

یکی از ویژگی های کلیدی GarageBand کاتالوگ عظیم آلات موسیقی است که می توانید از آن استفاده کنید. در نتیجه می توان با اتکا به خلاقیت و میل به انجام، تمهیدات و پشتوانه هایی ایجاد کرد.

در GarageBand چه کاری می توانید انجام دهید؟

امکان ایجاد و ضبط موسیقی وجود دارد. نواختن آلات مختلف موسیقی امکان پذیر است و نیازی به دانستن نحوه نواختن سازهای مختلف نیست. برای مثال، می‌توانید گیتار، کیبورد یا آواز را ضبط کنید و بعداً روی صدای ضبط‌شده افکت‌ها اعمال کنید.

Cubase

Cubase نرم افزار آهنگسازی است که به شما امکان ضبط و ایجاد موسیقی را می دهد که توسط Steinberg Media Technologies در آلمان توسعه یافته است. اولین نسخه به سال 1989 برمی گردد.

این یکی از پرکاربردترین ها برای ضبط صدا در پلتفرم ویندوز است.

با کیوبیس چه کاری می توانید انجام دهید؟

با Cubase می توانید آهنگ های صوتی و MIDI را ضبط، ایجاد، ویرایش، ترکیب کنید.

این نرم افزار حرفه ای است و نسخه های مختلف آن پولی می باشد. استفاده از آن آسان نیست، برای مبتدیان ایجاد نشده است، بلکه برای کسانی که با ویرایش صوتی آشنا هستند ساخته شده است.

یکی از آخرین نسخه های منتشر شده Cubase Pro 11 است. Cubase Pro 11 ویژگی های جدید قدرتمندی را اضافه کرده است. چه آهنگساز حرفه ای باشید و چه مبتدی در تولید موسیقی، Cubase Pro 11 هر آنچه را که برای تبدیل ایده های خود به موسیقی نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد. دارای طیف گسترده ای از سازهای مجازی، افکت ها و هزاران صدا است.

برای آهنگسازی، ضبط، میکس و ویرایش موسیقی عالی است: موتور صوتی فوق العاده، گردش کار بصری و ویژگی های پیشرفته آن را به یک مرکز تولید قدرتمند تبدیل کرده است.

Fl Studio

Fl Studio یک نرم افزار آهنگسازی ایجاد موسیقی است که به عنوان ایستگاه کاری صوتی دیجیتال نیز شناخته می شود که توسط Image – Line Software توسعه یافته است.

اولین نسخه با نام Fruity Loops به سال 1998 برمی گردد و سپس به Fl Studio تبدیل شد.

چگونه کار می کند؟

Fl Studio یک نرم افزار نیمه حرفه ای است که هم برای ویندوز و هم برای macOS در دسترس است.

با Fl Studio می توانید موسیقی خود را از ابتدا بسازید. این نرم‌افزار از یک ترتیب‌دهنده تشکیل شده است که می‌توانید نت‌های جداگانه را برای تولید ملودی روی آن وارد کنید، یا می‌توانید از صفحه‌کلید رایانه شخصی خود به‌عنوان صفحه‌کلید دیجیتال برای پخش افکت‌های بارگذاری شده بدون نیاز به وارد کردن نت به نت استفاده کنید. به علاوه می توانید موسیقی خود را با بالاترین استانداردهای حرفه ای میکس و مستر کنید.

برای آموزش رایگان صفر تا صد میکس و مسترینگ اینجا کلیک کنید.

Logic Pro X

Logic Pro X نرم افزار آهنگسازی برای همه نوازندگان از جمله تولیدکنندگان موسیقی الکترونیک است که برای پلتفرم MacOS توسعه یافته است. اولین نسخه به دهه 90 میلادی باز می گردد و توسط توسعه دهنده نرم افزار آلمانی C-Lab با نام Notator Logic راه اندازی شد. در سال 2002 به محصول اپل به نام Logic Pro تبدیل شد.

با Logic Pro X می توانید موسیقی با کیفیتی ایجاد و تولید کنید. هم برای کسانی که برای اولین بار به این دنیا نزدیک می شوند و هم برای متخصصان این بخش طراحی شده است.

نسخه های زیادی در طول سال ها منتشر شده است. در سال 2013، Logic Pro X، دهمین نسخه نرم افزار، عرضه شد. در حالی که در میان جدیدترین نسخه ها، Logic Pro X 10.5 را پیدا می کنیم.

Pro Tools

Pro Tools یکی از پرکاربردترین ابزارهای نرم افزار آهنگسازی برای پردازش و تولید موسیقی دیجیتال است.

اولین نسخه به 20 ژانویه 1989 برمی گردد که توسط Avid توسعه یافته است. از طرف دیگر، Pro Tools 10 جزو آخرین نسخه های منتشر شده است.

همه چیزهایی که برای آهنگسازی، ضبط، ویرایش و میکس صدا نیاز دارید را فراهم می کند.

Ableton Live

Ableton Live یک نرم افزار آهنگسازی تولید موسیقی است. اولین نسخه به 30 اکتبر 2001 برمی گردد که توسط Ableton توسعه یافته است.

این نرم افزار به عنوان یکی از همه کاره ترین نرم افزارها به خصوص در بخش موسیقی الکترونیک در نظر گرفته می شود، زیرا هم برای آهنگسازی در استودیو و هم برای اجرای اجراهای زنده مناسب است. به طور گسترده ای توسط نوازندگان، طراحان صدا، هنرمندان و دی جی های معروف مانند دیوید گوتا، دفت پانک، دادا لایف، مدئون، KSHMR، The Chainsmokers و غیره استفاده می شود.

Ableton Live

Music Maker

Music Maker نرم افزار تولید موسیقی دیجیتال است که توسط Magix توسعه یافته است.

اولین نسخه به سال 1994 برمی گردد و در سال های اخیر با احترام به نیاز کاربران خود رشد زیادی داشته است.

با Music Maker می توانید موسیقی خود را ایجاد، آهنگسازی، ضبط و میکس کنید.

شما واقعا می توانید خلاقیت خود را بدون اینکه چه کسی می داند چه مهارت هایی در زمینه تولید موسیقی داشته باشید، در میکس و مسترینگ به وجود آورده است، زیرا Music Maker به گونه ای ساخته شده است که برای همه قابل دسترس باشد و در مقایسه با سایر نرم افزارها، ارزان تر و بیشتر است. شهودی و ساده . .

برای اطلاعات بیشتر درباره اصول آهنگسازی و تنظیم آهنگ اینجا کلیک کنید.

LMMS

LMMS یک برنامه رایگان برای ایجاد موسیقی با کامپیوتر شما است.

اولین نسخه به سال 2004 برمی گردد. در ابتدا نام برنامه “Linux MultiMedia Studio” بود که بعداً به LMMS تبدیل شد.

ویژگی LMMS این است که در حالت “Open Sorce” به روز می شود، یعنی توسط کاربران خود توسعه و به روز می شود. بنابراین، هر کسی که بخواهد مشاوره دهد یا بخواهد کمک کند، پذیرفته می شود.

علاوه بر این، این یک ابزار رایگان است که می تواند مستقیماً در رایانه شخصی شما بارگیری شود و با سیستم عامل های مایکروسافت ویندوز، گنو / لینوکس و macOS سازگار است.

این برنامه فراهم می کند:

یک ویرایشگر آهنگ چند آهنگی

یک رول پیانو

یک ترتیب دهنده یکپارچه

یک میکسر صدا

بسیاری از سازها، ترتیب دهنده ها و حلقه ها برای مخلوط کردن با یکدیگر

 Tracktion Waveform Free

Tracktion یک برنامه نرم افزار رایگان برنده جایزه است که از نظر عملکرد و شهودی بودن چیزی به DAW های پولی حسادت نمی کند. اکثر سازندگان راضی خواهند بود، اما اگر کمی احساس تنگی می کنید، نسخه حرفه ای نیز وجود دارد.

Ohm Studio

Ohm Studio یک DAW رایگان است که توسط طراح محبوب پلاگین Ohm Force ایجاد شده است. این به عنوان یک پروژه مشارکتی بلادرنگ ایجاد شد. جدا از ویژگی‌های مشترک، Ohm Studio یک DAW نسبتاً کامل برای هر تولیدکننده جدیدی است که به دنبال حداکثر استفاده از نرم‌افزار رایگان آن است.

Cakewalk by BandLab

در اوایل آوریل 2018، BandLab راه اندازی SONAR Platinum محبوب Cakewalk را به عنوان یک دانلود رایگان اعلام کرد. این نرم افزار هم اکنون به صورت رایگان برای کاربران ویندوز در دسترس است. با وجود این محدودیت سیستم عامل، DAW رایگان دیگری با این سطح از حرفه ای بودن پیدا نخواهید کرد.

برای سفارش میکس و مسترینگ و تنظیم آهنگ اینجا کلیک کنید.

برای دانلود نرم افزارهای آهنگسازی اینجا کلیک کنید.

نرم افزار DAW – بهترین برنامه های تولید موسیقی

DAW مخفف Digital Audio Workstation است، یعنی مجموعه ای از دستگاه های سخت افزاری و نرم افزاری لازم برای تولید موسیقی در قالب دیجیتال (الکترونیک).

روزی روزگاری استودیوهای ضبط بودند که مجموعه تجهیزات فنی مورد نیاز برای ضبط، میکس، ویرایش و مسترینگ یک محصول موسیقی را در یک ایستگاه کاری گرد هم می آوردند.

بعدها، به لطف تکامل فناوری های دیجیتال و فناوری اطلاعات موسیقی، این امکان برای بسیاری از نوازندگان و عاشقان ساده موسیقی فراهم شد تا استودیوی ضبط خانگی خود را ایجاد کنند.

امروزه کامپیوترها، کارت‌های صدا و نرم‌افزارهای تولید موسیقی به اندازه‌ای قدرتمند هستند که می‌توانند بسیاری از عملکردهایی را که قبلاً توسط کل ایستگاه کاری متشکل از بسیاری از ابزارها، دستگاه‌های دیجیتال و غیر دیجیتال انجام می‌شد، در خود جای دهند. به همین دلیل، نام اختصاری DAW تمایل دارد با برنامه‌هایی که برای تولید موسیقی الکترونیک استفاده می‌شوند، مطابقت داشته باشد، و دستگاه سخت‌افزاری را بدیهی می‌دانیم که اکنون مانند هر وسیله‌ای خانگی رایج است.

بنابراین، به معنای محدود، اصطلاح DAW در حال حاضر نشان دهنده نرم افزاری است که برای آهنگسازی، تولید، ضبط، میکس و ویرایش فایل های صوتی و MIDI استفاده می شود.

MIDI به معنای “رابط دیجیتال ابزارهای موسیقی” است و یک پروتکل بسیار موفق از راه دور است که برای کنترل سمپلرها، یعنی دستگاه هایی که قادر به دریافت صداها در فرمت دیجیتال هستند، ابداع شده است. یک فایل MIDI حاوی آهنگ های واقعی موسیقی نیست، بلکه دستورالعمل ها و دستوراتی است که توسط DAW تفسیر شده و به موسیقی تبدیل می شوند، به عنوان مثال: پخش نت X، با کلید Y، با صدای Z و برای مدتی T. نرم افزاری برای ترجمه این دستورالعمل ها به صداهایی که از طریق بلندگوها پخش می شوند.

عملکرد اصلی یک DAW تسهیل اختلاط چندین منبع صوتی با مرتب کردن آنها به طور جداگانه در یک شبکه مبتنی بر زمان است.

بسیاری از برنامه‌های DAW وجود دارند که عمدتاً از نظر ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهند و نحوه رسیدگی به گردش کار متفاوت هستند.

هر یک از آنها نقاط قوت و ضعف دارند، بنابراین ایجاد یک رتبه بندی با کیفیت منطقی نیست و هر تولید کننده موسیقی تمایل دارد DAW را با ویژگی هایی انتخاب کند که به بهترین وجه متناسب با سبک کار او باشد یا یکی از مواردی که بیشترین عملکرد را برای اهداف دارد. به دست آورد.

Presonus Studio One

اولین انتشار استودیو وان در سال 2009 است و در چند سال اخیر جایگاه مهمی در بین بهترین DAW های بازار به دست آورده است. استثنایی در مراحل آهنگسازی، تنظیم و تولید موسیقی.

از آنجایی که از سایر DAW ها جوان تر است و توسط برخی از بهترین ذهن های پروژه Cubase توسعه داده شده است، به لطف دانش به دست آمده با تجربه توسعه و استفاده از حداکثر، از مزیت کدی تمیز، ناب و فوق العاده کاربردی برخوردار است. نرم افزار محبوب افراد مسن

به طور مشابه، رابط و قابلیت استفاده نیز از دستاوردهای دیگر DAW در طول سال‌ها توسعه و ارتقاء بهره می‌برند.

به عنوان مثال، استفاده گسترده از کشیدن و رها کردن، گردش کار را در Studio One ساده می کند، و همچنین طراحی “پنجره واحد” به شما این امکان را می دهد که همه چیز را دائما تحت کنترل داشته باشید.

طراحی کلی همچنین فرآیند تولید را سریع و شهودی می کند و به کاربر اجازه می دهد با تمرکز بر فعالیت خلاقانه و هدایت شدن توسط الهام، موسیقی بسازد.

Studio One همچنین به یک پروتکل MIDI داخلی با وضوح بالا مجهز شده است که ویرایش قطعات MIDI را تسهیل می کند. بسیاری از جلوه های داخلی و ابزارهای اساسی.

عملکرد Scratch Pad بسیار مفید است و به شما این امکان را می‌دهد تا با ضرب نسخه‌ها بدون خراب کردن آهنگ اصلی، ترتیبات جایگزین را آزمایش کنید.

علیرغم استفاده از DAW بسیار شهودی، Studio One یک سیستم پیچیده با چندین ویژگی برای مدیریت کل فرآیند تولید، ویرایش، میکس، مسترینگ و ضبط است.

نقاط قوت Studio One:

سیستم کشیدن و رها کردن برای مدیریت حلقه‌های صوتی، ابزار مجازی، افکت‌ها و از پیش تنظیم‌ها.

رابط طراحی شده برای ساده کردن گردش کار؛

سازماندهی و مدیریت راحت پلاگین ها و VST ها.

(Cockos Incorporated) REAPER

معنی REAPER در نام: محیط سریع برای تولید، مهندسی و ضبط صدا نهفته است.

DAW حرفه ای به شدت مورد توجه تکنسین های صوتی، مهندسان صدا و تولید کنندگان با فن آوری است.

Reaper بر تولید و ردیابی تمرکز می کند و امکانات سفارشی سازی رابط قابل توجهی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد گردش کار خود را با سبک آهنگسازی و دستکاری صداها تطبیق دهید.

به لطف ReaScript، حتی به شما امکان می دهد ماکروها و برنامه های افزودنی خود را توسعه دهید تا DAW خود را که به طور خلاصه یک محصول عصبی است، سفارشی کنید.

ز این نظر این نرم افزار عالی برای تکنسین های حرفه ای و علاقه مندانی است که در استودیوی خانگی در خانه کار می کنند.

در Reaper تراک‌ها به انواع پسوند تقسیم نمی‌شوند، زیرا هر کدام را می‌توان به صوتی، midi، تصویری و غیره تبدیل کرد و کل فرآیند را بسیار انعطاف‌پذیر می‌کند.

نقاط قوت ریپر

عالی برای میکس، مسترینگ و ضبط چند آهنگ.

رابط بسیار انعطاف پذیر و قابل تنظیم؛

همچنین جریان های ویدئویی و همچنین صدا و Midi را مدیریت می کند.

Propellerhead Reason

ریسون به‌عنوان یک ترتیب‌دهنده MIDI برای مرتبط کردن آلات موسیقی، میکسرها و افکت‌ها متولد شد، اما با گذشت زمان تکامل می‌یابد تا ضبط صدا به یک DAW کامل و با کیفیت بالا تبدیل شود.

این برنامه که برای پاسخگویی به نیازهای نوازندگان و مبتدیان متولد شده است، یک طراحی ساده و بصری مبتنی بر یک قفسه مجازی، با یک رابط بصری که طراحی یک رک استودیو واقعی را تقلید می کند و توانایی اتصال با کابل به سازهای خارجی برای بهره برداری از پلاگین Reason Rack.

Reason همچنین برای پلاگین های شخص ثالث (برنامه های افزودنی Rack) باز است، که می توان آنها را در وب سایت Propellerhead خریداری کرد و ابزارها و افکت های اضافی را در دسترس DAW قرار داد.

Reason که در منطق تداوم گرافیکی و عملکردی با فعالیت های انجام شده در استودیوهای ضبط در زمینه آنالوگ طراحی شده است، طیف جالبی از شبیه سازی های گیتار و تقویت کننده های باس را ارائه می دهد.

این برنامه همچنین به عنوان مجموعه ای از ابزارهای مجازی برای استفاده با سایر ترتیب دهنده ها برای شبیه سازی اجرای زنده عمل می کند.

شایان ذکر است که سینت های بومی صداهایی با کیفیت عالی تولید می کنند و کتابخانه های نمونه کاملاً ارائه شده است حتی اگر نقطه قوت این DAW نباشد که راه حلی عالی برای تولیدکنندگانی است که به ویژگی های پیشرفته در سطح ردیابی و ردیابی نیاز ندارند. تقاضاهای بالا در مرحله ویرایش

نقاط قوت دلیل:

طراحی که یک قفسه استودیویی را شبیه سازی می کند.

امکان اتصال وسایل جانبی از طریق کابل های “واقعی”؛

سازهای مجازی و افکت های با کیفیت صدای عالی.

نقاط قوت ریپر

Maschine by Native Instruments یک DAW نیست بلکه یک Groovebox است…

که ابزاری برای تولید موسیقی زنده الکترونیکی بر اساس ایجاد در زمان واقعی حلقه ها و الگوهای صوتی است.

اولین groovebox های Roland در اواخر دهه 90 تولیدکنندگان دی جی را هیجان زده کرد که به راحتی می توانستند سکانس های موسیقی تولید کنند یا حتی کل آهنگ ها را در طول پخش زنده ایجاد کنند.

Maschine یک groovebox مستقل است، یک محصول سخت افزاری-نرم افزاری که به طور موثر چندین منبع صدا (مانند ماشین های درام، سینت سایزر و سمپلر)، یک ترتیب دهنده موسیقی و یک کنترلر با دستگیره ها، دکمه ها و نمایشگرها را گرد هم می آورد.

ادغام این سازها سیستمی را ایجاد می کند که به نوازندگان و تهیه کنندگان این امکان را می دهد که کنترل کاملی بر فرآیند خلاقیت داشته باشند و فضای کافی برای بداهه نوازی برای ساختن موسیقی خود با روی هم قرار دادن تعدادی از صداهای ساز و الگوهای درام داشته باشند.

دستکاری پارامترها در زمان واقعی بصری است و ساخت سکانس های صوتی، حتی پیچیده، بلافاصله به موسیقی برای گوش دادن ترجمه می شود.

استفاده از Maschine واقعا سرگرم کننده است و الهام بخش موسیقی تولیدکنندگانی را تحریک می کند که می توانند ریتم ها، ملودی ها و هارمونی ها را به دنبال غرایز خود توسعه دهند و نتیجه را بلافاصله تجربه کنند.

خانه سازهای بومی ابزاری خارق‌العاده برای کسانی که موسیقی الکترونیک را در رویدادهای زنده تولید می‌کنند ساخته است.

نقاط قوت ماشین:

ارگونومی و سهولت استفاده؛

سرعت اجرا و کیفیت تولید مثل؛

نمونه‌بر یکپارچه و منبع تغذیه USB.

سوالات متداول مربوط به نرم افزار آهنگسازی

نرم‌افزارهای آهنگسازی متعددی وجود دارند از جمله FL Studio، Ableton Live، Logic Pro، Cubase، Pro Tools و Reason.

نه، برای استفاده از نرم‌افزارهای آهنگسازی نیازی به تجربه پیشین در موسیقی ندارید. این نرم‌افزارها می‌توانند از سطح مبتدی تا پیشرفته توسط همه افراد استفاده شوند.

نه، نرم‌افزارهای آهنگسازی ابزارهای موسیقی مجازی (VST) داخلی دارند که از طریق کیبورد، موس و کنترلرها قابل کنترل هستند. البته، داشتن کنترلرها و کیبوردهای موسیقی می‌تواند به تجربه شما اضافه شود.

بله، نرم‌افزارهای آهنگسازی مناسب برای تنظیم، ترتیب، ویرایش و افزودن اجزای مختلف موسیقی به یک پروژه هستند. این نرم‌افزارها ابزارهای متنوعی از جمله سینت‌ها، درام ماشین‌ها و افکت‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند.

دانلود برنامه آهنگسازی برای اندروید
نوشته قبلی

دانلود برنامه آهنگسازی برای اندروید

نوشته بعدی

چگونه آهنگساز شویم؟

چگونه آهنگساز شویم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Start typing to see projects you are looking for.
ورود به حساب کاربری

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید
Call Now Button