همکاری با آهنگساز حرفه ای در تهران

همکاری با آهنگساز حرفه ای

اگر به موسیقی علاقه دارید و می خواهید آن را به حرفه زندگی خود تبدیل کنید، آهنگساز شدن می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. این حرفه ای این فرصت را دارد که با موسیقی کار کند، آهنگ هایی بسازد که دنیای سینما و تلویزیون را متحرک کند و همچنین بزرگترین نمایش های موسیقی در جهان را بسازد. همکاری با آهنگساز حرفه ای می تواند شما را به هدفتان برساند.

البته، آموزش یک آهنگساز خوب طولانی است و به تعهد شخصی خوبی نیاز دارد، همانطور که برای گذر از دنیای هنر تلاش زیادی لازم است.

همانطور که در خطوط زیر می خوانید، با این حال، یک دوره آموزشی خوب و دانش حرفه ای مناسب مطمئناً به شما کمک می کند که مسیر خود را به سمت آهنگسازی آسان تر و سریع تر کنید.

جهت همکاری یا مشاوره اینجا کلیک کنید.

پس بیایید دریابیم که حرفه آهنگساز، مناسب ترین مسیر آموزشی برای تبدیل شدن به یکی، مهارت های ضروری برای این حرفه ای و چقدر با آهنگساز شدن درآمد خواهید داشت!

آهنگساز شدن: مسیر آموزش

همانطور که آهنگساز بزرگ معاصر آلن بلکین می نویسد:

مهمترین چیزی که باید درک کنید این است که آهنگسازی قبل از هر چیز یک هنر است. قبل از اینکه بتوانید هنرمند شوید، باید یک صنعتگر شوید (…) مهم نیست چقدر با استعداد هستید، بدون آموزش کامل حرفه ای وقت تلف می شود.

بله، زیرا آموزش برای یک آهنگساز واقعی موسیقی همه چیز است، به خصوص در ابتدای کار.

بنابراین، داشتن درک روشن از مسیر آموزشی برای پیگیری یک امتیاز واقعی برای متخصصان آینده است.

از نقطه نظر نهادی، ایده آل این است که ابتدا در یک دبیرستان موسیقی شرکت کنید که از طریق آن مفاهیم اصلی مربوط به سیستم های قواعد دستوری و نحوی مورد استفاده در آهنگسازی موسیقی (وجه، تونالیته، سیستم های رایج و معاصر) را بیاموزید. بنابراین یاد می گیرید که ترکیبات ساده را به عنوان پایه ای برای هدایت شما به سمت تولیدات پیچیده تر تولید کنید.

تماس با استودیو محسن ناحی

اولین قدم های خود را برای آهنگساز شدن بردارید: اجازه دهید دوره های آنلاین به شما کمک کنند.

دستیابی به شخصیت حرفه ای آهنگساز موسیقی آسان نیست.

دانش نظری و فنی زیادی مورد نیاز است. اما شما باید از یک جایی شروع کنید.

دوره‌های موسیقی آنلاین مرز بسیار امیدوارکننده‌ای برای آموزش موسیقی هستند، زیرا به شما امکان می‌دهند از ژانرها تا متفاوت‌ترین سازها را در بر بگیرید و به شما این امکان را می‌دهد که در چندین دوره به طور همزمان بدون صرف هزینه‌های گزاف شرکت کنید.

اما مزیت واقعی دوره‌های موسیقی آنلاین راحتی غیرقابل انکار آن‌ها است: با اتصال به اینترنت و دستگاهی که قادر به گشت و گذار در اینترنت است، آموزش در دسترس شماست، در نهایت از محدودیت‌هایی که در کجا باید درس بخوانید، آزاد می‌شود. مشروط به مدت زمان کلاس درس، در دوره‌ها و زمان‌های یادگیری فشرده شرکت کنید.

چه بخواهید آهنگساز شوید و چه به سادگی یک عاشق موسیقی لاعلاج هستید، توصیه می کنیم نگاهی به این دوره های آنلاین بسیار ارزان موسیقی بیاندازید که از طریق آن می توانید نواختن ساز، خواندن نت و غیره را بیاموزید.

آهنگساز شدن

تئوری موسیقی مدرن

تئوری موسیقی برای موسیقی الکترونیک

دوره کامل نت نویسی موسیقی

گیتار: سیستم مودال و هنر بداهه نوازی

برای نواختن پیانو نت بخوانید

دو رویکرد به موسیقی کاربردی

دوره انفورماتیک موسیقی

روش Speeding Cords آکوردهای سریع و خود به خود

آهنگساز موسیقی: وظایف و مهارت ها

همانطور که گفتیم، برای تبدیل شدن به یک آهنگساز موسیقی و کار در ایتالیا و خارج از کشور، داشتن مهارت های بسیار مشخص که فراتر از “هنر ناب” است، مهم است.

اولین مهارت ضروری برای یک آهنگساز تسلط بر زبان موسیقی با تمام عبارات و راه حل های آن است.

در اینجا این مطالعه است که تفاوت را ایجاد می کند: برای شما ضروری است که ساعت کافی را به کاوش در زبان های موسیقی اختصاص دهید.

آنچه من به شما توصیه می کنم مطالعه با تمرین است:

برای تسلط بهتر بر زبان های موسیقی، تمرین ایجاد آهنگ های کوچک بسیاری با محوریت تمرین های مختلف که هر از گاهی در مقابل شما ظاهر می شوند، برای شما بسیار مفید خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر درباره آهنگسازان اینجا کلیک کنید.

توصیه دیگر یادگیری نواختن ساز است، مهارتی که باید با آنالیز موسیقی ترکیب شود.

نواختن یک ساز (اگر می خواهید نواختن گیتار را یاد بگیرید، به توصیه های ما در این زمینه نگاهی بیندازید) در واقع به شما کمک می کند موسیقی را از دیدگاهی متفاوت از تئوری درک کنید.

علاوه بر این، صحبت از عصر کنونی، دانش کامپیوتر و مهارت‌های الکترونیک به طور فزاینده‌ای در دنیای آهنگسازی موسیقی مورد تقاضا هستند، زیرا فناوری در حال تثبیت خود به عنوان ابزاری اساسی برای کار سریع و در بهترین حالت در این زمینه است.

باز هم صحبت از مهارت های یک آهنگساز خوب، به ویژه در زمینه تولید سینمایی و تلویزیونی، این است که بدانیم چگونه فیلم را تفسیر کنیم و بدانیم چگونه زبان موسیقی مناسب را با بخش بصری ترکیب کنیم.

جهت همکاری یا مشاوره اینجا کلیک کنید.

به طور خلاصه، آهنگساز، شغلی است که بین هنرمند التقاطی و صنعتگر فاصله دارد. پس بیایید وظایف این حرفه ای خاص را ببینیم.

 

یک آهنگساز چه کار می کند؟

به عبارت دقیق، فعالیت های یک آهنگساز به حوزه های مختلفی منشعب می شود.

فعالیت اصلی آن ایده پردازی و ساخت قطعه موسیقی و پرونده سازی قطعات در ارگان های ذیصلاح است.

این آهنگساز همچنین به اصلاح قطعات موسیقی موجود و شرکت در رویدادهای موسیقایی دیگران و همچنین ضبط قطعات فوق می پردازد.

یک آهنگساز چه کار می کند؟

علاوه بر این، آهنگساز در زمینه مشاوره نیز فعالیت می کند:

به عنوان یک آهنگساز، در واقع مشاوره موسیقی برای سینما، رویدادهای فرهنگی، اجراهای تئاتر، تبلیغات و موارد دیگر را ارائه خواهید داد.

مربوط به این کار انجام تحقیق در زمینه موسیقی است که برای ایجاد هم افزایی حرفه ای عالی و احاطه کردن خود با حرفه ای های سطح بالا مفید است.

آهنگساز موسیقی: فرصت های شغلی

فرصت های شغلی یک آهنگساز موسیقی متفاوت است زیرا شما یک مترجم آزاد خواهید بود که می توانید تحت قراردادهای معین یا حتی به عنوان معلم و استاد آهنگسازی کار کنید.

در زمینه ترکیب واقعی، رایج ترین زمینه های کاری عبارتند از:

تولید فیلم و تلویزیون

تئاتر

ساخت موسیقی برای خوانندگان و هنرمندان مختلف

تا آنجا که به تدریس مربوط می شود، تعدادی آموزشگاه موسیقی خوب وجود دارد که می توانید آهنگسازی را در آنها آموزش دهید.

هر بخش شغلی را که برای دنبال کردن انتخاب می کنید، بسیار مهم است که بدانید می خواهید شاغل باشید یا خوداشتغال.

برای اطلاعات بیشتر درباره آهنگسازی اینجا کلیک کنید.

درآمد یک آهنگساز چقدر است؟

بدیهی است که بر اساس شهرت خود در این بخش و تخصص خود، می توانید پیشنهادهای شغلی کم و بیش راحت دریافت کنید و ارقام بالاتری کسب کنید!

با این حال می خواهیم به این نکته اشاره کنیم که کار در دنیای آهنگسازی کار آسانی نیست و به همین دلیل تمرکز همه چیز بر روی بهترین آموزش در ابتدای کار خود شاید تنها راه تضمین فضای شما در فضایی بسیار پرطرفدار و متأسفانه باشد. دنیای حرفه ای اشباع شده!

آهنگساز: خواندن توصیه می شود

اگر می خواهید کار خود را به عنوان آهنگساز موسیقی با پای راست شروع کنید، چند کتاب وجود دارد که می خواهیم به شما توصیه کنیم.

بسیاری از شما از من خواسته‌اید که در مورد این جنبه توضیح بیشتری بدهم، که برخی آن را به‌عنوان اهانت‌آمیز تعریف می‌کنند: یک آهنگساز موسیقی متن چقدر درآمد دارد؟ این یک گفتمان گسترده از دیدگاه فنی، از نظر آمار و از نقطه نظر انتخاب های زندگی است. این انگیزه برای برخی است که منجر به انتخاب این حرفه و در برخی موارد ترک آن می شود.

درآمد یک آهنگساز چقدر است؟

ساده ترین و پیش پا افتاده ترین پاسخ این است که آهنگساز به اندازه ای که بخواهد درآمد دارد. وقتی برای نوشتن موسیقی یک فیلم استخدام می شویم، پیشنهادی دریافت می کنیم (یا از ما پیشنهاد می شود). در این صورت ما بسیار آزاد هستیم که بپذیریم یا نه، البته اگر استانداردهای بسیار بالایی داشته باشیم، باید در نظر بگیریم که ممکن است نتوانیم روی تداوم کار حساب کنیم. همچنین مهم است که تامل کنیم و بفهمیم که در چه مقطعی از حرفه خود هستیم، آیا نام ما شناخته شده است و آیا می‌توانیم، در سطح بازاریابی خالص، انواع خاصی از ادعاها را مطرح کنیم.

می‌توان دیدگاه دیگری را هم در نظر گرفت، یعنی محاسبه بودجه در دسترس برای ساخت فیلم که همیشه یکسان نیست. در آمریکا قانون نانوشته ای وجود دارد که باید درصدی از بودجه فیلم به بخش موسیقی برود، چند سالی است که این اتفاق در فرانسه و کشورهای دیگر هم افتاده است. اگر بودجه میلیونر باشد، بودجه موسیقی نیز متناسب خواهد بود. من از فصل موسیقی صحبت کردم و نه در مورد مشارکت آهنگساز، زیرا این درصد نه تنها حافظه ما، بلکه دستیار، ضبط‌ها، نوازندگان، خرید حقوق همگام‌سازی برای آهنگ‌های از قبل موجود را که می‌خواهید استفاده کنید را نیز پوشش می‌دهد. 

جهت همکاری یا مشاوره اینجا کلیک کنید.

دانشجویان سینما هم این را در نظر می گیرند. اگر ایده ای از بودجه داشته باشیم، می توانیم ارزیابی کنیم که آیا کاری را رد کنیم یا قبول کنیم یا احتمالاً ارزیابی کنیم که برای مبلغی که به ما پیشنهاد می شود چه کاری می توانیم انجام دهیم و چه کاری نمی توانیم انجام دهیم. اگر کارگردان به من پیشنهاد کند با بودجه خوب کار کنم، می توانم کار را بپذیرم، زیرا شاید این پروژه را خیلی دوست داشته باشم و بگویم که در ازای این مبلغ می توانم بیست دقیقه موسیقی که فقط با پیانوی نواخته شده توسط من ساخته شده است، بدهم. استودیوی من اگر یک ساعت و نیم موسیقی سمفونیک ضبط شده توسط ارکستر سمفونیک لندن را با هزار یورو بخواهید، واضح است که ادعایی پوچ است. و من به شما اطمینان می دهم که چنین پیشنهادهایی روزانه به دست نام های بزرگ نیز می رسد…

خوشحالم که کارگردان می پرسد با بودجه مشخصی که برای موسیقی در نظر گرفته است، چه چیزی می توانم به دست بیاورم. اگر همانطور که معمولاً اتفاق می افتد، با بودجه ای تقریباً تمام شده به پایان تولید برسید و همچنان باید به موسیقی فکر کنید، به این معنی است که موسیقی از ابتدا مورد توجه قرار نگرفته است و بنابراین کارگردان به آن توجه نمی کند. به ویژه برای فیلم او مهم است. سپس این ما هستیم که می خواهیم با کارگردانی کار کنیم که موسیقی را عنصری فرعی در فیلم می داند یا خیر.

دو روش اصلی برای کار وجود دارد، یعنی مبلغی که ارائه می‌شود می‌تواند شامل کل اثر (خرید) باشد یا فقط با جایزه موسیقی متناظر باشد، یعنی مقداری که آهنگساز برای نوشتن موسیقی بدون ضبط آن می‌برد.

در حالت اول، همه چیز در بودجه گنجانده شده است و لازم است آهنگ‌های آماده برای میکس تحویل داده شوند. شما مسئولیت کامل را بر عهده می گیرید که شامل قراردادهایی با نوازندگان می شود، مطمئن می شوید که پس از آن حقوق دیگری نمی خواهند، تماس با استودیوی ضبط، پوشش هزینه های صدابردار، کپی کننده، ارکستراتور (در صورت وجود)، ویرایشگر موسیقی و غیره. و بسیاری از چهره های حرفه ای دیگر. تمام ریسک تجاری بر عهده آهنگساز است. بودجه ای در اختیار ما قرار می گیرد و این به ما بستگی دارد که آن را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنیم. هر چه هزینه های ضبط، استودیو، نوازندگان بیشتر باشد، آهنگساز برای نوشتن موسیقی درآمد کمتری دارد.

این یک گزینه خطرناک است که زمان، تمرکز و انرژی زیادی را تلف می کند، اما می تواند بسیار سودآور نیز باشد. کسانی که یک استودیو از قبل مجهز دارند، هزینه اجاره آن را نخواهند داشت. کسی که بیش از یک ساز می نوازد هزینه های اضافی برای تماس با نوازندگان بیشتر را نخواهد داشت. با این حال، برای مثال، این خطر وجود دارد که کارگردان بخواهد آهنگی را دوباره ضبط کند، زیرا آهنگ موجود را دوست ندارد یا در آخرین لحظه متوجه می‌شود که به آهنگ‌های بیشتری نیاز است و تمام هزینه‌ها در آن بر عهده ما است.

برعکس، با جایزه موسیقی، تمام انرژی ما صرف نوشتن موسیقی خواهد شد. پس از تحویل موسیقی، او به تولید ارتباط با نوازندگان و اجاره استودیوی ضبط موسیقی می پردازد. بدیهی است که این سیستم مورد علاقه من است: کسب درآمد کمتر، اما تمرکز روی چیز واقعا مهم، یعنی ترکیب. امروزه بسیاری خود را به‌عنوان «آهنگساز و تهیه‌کننده» معرفی می‌کنند و همه چیز را مدیریت می‌کنند، اما واضح است که تعداد کمی باید با صدای یک ارکستر واقعی سروکار داشته باشند…

حالا بیایید به جنبه ای که قبلاً به آن پرداخته ام بپردازیم: کار رایگان. اساساً ما به هیچ وجه رایگان کار نمی کنیم زیرا این به معنای لطمه زدن به حرفه ای بودن ما است. در مقاله دیگری به تفصیل در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

جهت همکاری یا مشاوره اینجا کلیک کنید.

هرگز بودجه های نزولی را پیشنهاد نکنید که امیدوارند با ارائه قیمت های پایین تر از رقبا با شما تماس گرفته شود. ما داریم هنر می کنیم. ما مجبور نیستیم بفروشیم. بیش از هر چیز دیگری، می توان به این نکته اشاره کرد که با بودجه ای که قبلاً ذکر شد، چه کاری می توان انجام داد. یک کارگردان باید ما را به خاطر منحصر به فرد بودنمان بخواهد نه به این دلیل که از دیگران ارزانتر هستیم. به همین دلیل مهم است که از نظر صدا و شخصیت اصیل و منحصر به فرد باشید. کارگردانان باید بدانند که اگر با ما تماس بگیرند شغلی پیدا می کنند که آن فیلم را منحصر به فرد می کند. ما این را زمانی در نظر می گیریم که حرفه ای بودن خود را می کنیم، که نه تنها امتیاز ماست، بلکه زمان و تاریخ ما، تجربه ما به عنوان نوازنده و انسان است که «قرض» می دهیم. یک دوره زمانی.

مهم این است که در کار خود همه جوانب را در نظر بگیریم. اگر من فقط بخواهم آهنگساز موسیقی فیلم باشم و فقط بخواهم فیلم های انیمیشن بسازم خیلی کم کار خواهم کرد زیرا فیلم های زیادی وجود ندارد. از طرف دیگر، اگر هر کاری که به دستم می رسد انجام دهم، به اندازه کافی کار می کنم. در گذشته روی پروژه‌هایی کار کرده‌ام که ممکن است از موسیقی پشیمان نشده باشم (که همیشه سعی کرده‌ام به آنها احترام بگذارم) اما در مورد خود فیلم بله، زیرا بحث فیلم‌هایی با کیفیت خاص نبود. با این حال، زمانی که شاید برای مدت طولانی کار نکرده‌ایم و در تلاش هستیم تا حد ممکن واحدهای درسی را به برنامه درسی خود اضافه کنیم، این کار را انجام می‌دهد.

یک راه حل ممکن است گسترش دامنه دسترسی ما باشد، یعنی کار برای سینما، تلویزیون، تبلیغات، سریال های یوتیوب، بازی های ویدیویی، کار به عنوان تنظیم کننده و ارکستر برای سایر نوازندگان، به عنوان تکنسین استودیو یا دستیار برای سایر نوازندگان. متنوع سازی به ما این امکان را می دهد که همیشه کاری برای انجام دادن داشته باشیم و این فرصت را داشته باشیم که پروژه های مختلف را در اختیار داشته باشیم. اگر تصمیم بگیرم 360 درجه برای رسانه کار کنم، فرصت های بیشتر و آرامش اقتصادی بیشتری خواهم داشت.

سوالات متداول

همکاری با یک آهنگساز می‌تواند به تنوع و افزایش خلاقیت در موزیک‌های شما کمک کند. آهنگسازان مختلف دارای سبک‌ها و دیدگاه‌های متفاوتی هستند که می‌تواند به غنای ایده‌های موزیکال شما اضافه شود.

برای پیدا کردن آهنگساز مناسب، بهتر است به جستجوی آنلاین در پلتفرم‌های موزیک، شبکه‌های اجتماعی موسیقی، یا از طریق روابط حرفه‌ای به دنبال آهنگسازان با سبک و تخصص مناسب بگردید.

برای شروع همکاری، ابتدا با آهنگساز ارتباط برقرار کرده و ایده‌ها و تجربیات موزیکی‌تان را به او توضیح دهید. از این جلسه اولیه می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا هماهنگی بیشتری نیاز دارید یا خیر.

برای بهره‌برداری از همکاری، نیاز است که انتظارات و نقش‌های هر کدام از شما و آهنگساز را واضح کنید. این شامل تعیین کیفیت آهنگ، وظایف موزیکال، تقسیم بندی درآمد، و موارد مشابه می‌شود.

برای بهترین نتیجه، ارتباط منظم و صادقانه با آهنگساز، اشتراک ایده‌ها و بازخورد مثبت و منفی، ترتیب و تنظیم جلسات هماهنگی، و همچنین احترام به تخصص و خلاقیت طرف مقابل ضروری است.

DAW
نوشته قبلی

DAW چیست؟ معرفی بهترین نرم افزارهای آهنگسازی

نوشته بعدی

تفاوت gain و volume چیست؟

تفاوت gain و volume

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Start typing to see projects you are looking for.
ورود به حساب کاربری

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید
Call Now Button