چگونه آهنگساز شویم؟

چگونه آهنگساز شویم؟

اگر به موسیقی علاقه دارید و می خواهید این را به حرفه زندگی خود تبدیل کنید، آهنگساز شدن می تواند برای شما مناسب باشد. این حرفه ای این فرصت را دارد که با موسیقی کار کند، آهنگ هایی بسازد که دنیای سینما و تلویزیون را متحرک کند و همچنین بزرگترین نمایش های موسیقی در جهان را بسازد. این عنوان که “چگونه آهنگساز شویم؟”

برای خدمات آهنگسازی و تنظیم آهنگ اینجا کلیک کنید.

البته، آموزش یک آهنگساز خوب طولانی است و به تعهد شخصی خوبی نیاز دارد، همانطور که برای ورود به دنیای هنر تلاش زیادی لازم است.

همانطور که در خطوط زیر می خوانید، با این حال، یک دوره آموزشی خوب و دانش حرفه ای مناسب مطمئنا به شما کمک می کند تا مسیر خود را به سمت آهنگسازی آسان تر و سریع تر کنید.

پس بیایید شغل آهنگساز موسیقی، مناسب ترین مسیر آموزشی برای تبدیل شدن به یکی، صلاحیت های ضروری برای این حرفه ای و اینکه چقدر با آهنگساز شدن به دست خواهید آورد را کشف کنیم!

آهنگساز شدن

همانطور که آهنگساز بزرگ معاصر آلن بلکین می نویسد:

مهمترین چیزی که باید درک کنید این است که آهنگسازی اول از همه یک حرفه است. قبل از اینکه بتوانید هنرمند شوید باید یک صنعتگر شوید (…) مهم نیست چقدر استعداد دارید، بدون آموزش کامل حرفه ای وقت تلف کردن خواهد بود.

بله، زیرا آموزش برای یک آهنگساز واقعی موسیقی همه چیز است، به خصوص در ابتدای کار.

بنابراین، داشتن مسیر آموزشی روشن برای پیگیری یک امتیاز واقعی برای متخصصان آینده است.

از نقطه نظر نهادی، ایده آل این است که ابتدا در یک دبیرستان موسیقی شرکت کنید که از طریق آن مفاهیم اصلی مربوط به سیستم های قواعد دستوری و نحوی مورد استفاده در ترکیب موسیقی (وجه، تونالیته، سیستم های رایج و معاصر) را بیاموزید. بنابراین یاد می گیرید که ترکیبات ساده را به عنوان مبنایی برای فراخوانی شما به سمت تولیدات پیچیده تر بسازید.

اگر دیگر “به موقع” برای موسیقی دبیرستان نیستید، نگران نباشید:

اولین قدم های خود را برای تبدیل شدن به آهنگساز موسیقی بردارید: اجازه دهید دوره های آنلاین به شما کمک کنند

دستیابی به شخصیت حرفه ای آهنگساز موسیقی آسان نیست.

دانش نظری و فنی زیادی مورد نیاز است. با این حال، باید از جایی شروع کنید.

دوره‌های موسیقی آنلاین مرز بسیار امیدوارکننده‌ای برای آموزش در زمینه موسیقی هستند، زیرا به شما امکان می‌دهند از ژانرها تا متفاوت‌ترین سازها را انتخاب کنید و به شما این امکان را می‌دهند که در چندین دوره به طور همزمان و بدون صرف هزینه‌های گزاف شرکت کنید.

اما مزیت واقعی دوره‌های موسیقی آنلاین راحتی غیرقابل انکار آن‌ها است: با اتصال به اینترنت و دستگاهی که قادر به گشت و گذار در اینترنت است، آموزش در دسترس است، در نهایت فارغ از محدودیت‌هایی که در کجا باید دروس را مطالعه کرد. شرکت در دوره ها و زمان های فشرده یادگیری، مشروط به مدت زمان درس در کلاس درس.

چه بخواهید آهنگساز شوید و چه به سادگی یک عاشق صعب العلاج موسیقی هستید، توصیه می کنیم نگاهی به این دوره های آنلاین موسیقی بسیار ارزان بیندازید که از طریق آن می توانید نواختن ساز، خواندن پارتیتور و غیره را بیاموزید.

برای سفارش میکس و مسترینگ اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده 25 آهنگساز برتر دنیا اینجا کلیک کنید.

آهنگساز شدن

تئوری موسیقی مدرن

تئوری موسیقی برای موسیقی الکترونیک

MuseScore: دوره کامل نت نویسی موسیقی

گیتار: سیستم مودال و هنر بداهه نوازی

برای نواختن پیانو نت آهنگ بخوانید

دو رویکرد به موسیقی کاربردی

دوره علوم کامپیوتر موسیقی

روش طناب های سرعت آکوردهای سریع و خود به خود

یاد بگیرید که چگونه یک آهنگ Indie Rock را به روشی حرفه ای میکس کنید

دوره طبل

آهنگساز موسیقی: وظایف و مهارت ها

همانطور که گفتیم، برای تبدیل شدن به یک آهنگساز موسیقی و کار در ایتالیا و خارج از کشور، داشتن مهارت های بسیار مشخص که فراتر از “هنر ناب” است، مهم است.

اولین مهارت ضروری برای یک آهنگساز تسلط بر زبان موسیقی با تمام عبارات و راه حل های آن است.

در اینجا این مطالعه است که تفاوت را ایجاد می کند: برای شما ضروری است که ساعت کافی را به کاوش در زبان های موسیقی اختصاص دهید.

آنچه من توصیه می کنم مطالعه با تمرین است:

برای تسلط بهتر بر زبان‌های موسیقی، تمرین ساختن بسیاری از آهنگ‌های کوچک متمرکز بر تمرین‌های مختلف که هر از گاهی در مقابل شما ظاهر می‌شوند، بسیار مفید خواهد بود.

نکته دیگر یادگیری نواختن ساز است، مهارتی که باید با آنالیز موسیقی ترکیب شود.

نواختن یک ساز (اگر می خواهید نحوه نواختن گیتار را بیاموزید، توصیه های ما را در این مورد بررسی کنید) به شما کمک می کند موسیقی را از دیدگاهی متفاوت از تئوری درک کنید.

علاوه بر این، صحبت از عصر کنونی، مهارت‌های علوم رایانه و الکترونیک به طور فزاینده‌ای در دنیای آهنگسازی موسیقی مورد تقاضا هستند، زیرا در این زمینه نیز فناوری خود را به عنوان ابزاری اساسی برای کار سریع و در بهترین حالت خود تثبیت می‌کند.

باز هم از مهارت های یک آهنگساز خوب، به ویژه در زمینه تولید فیلم و تلویزیون صحبت می کنیم، مهم است که بدانیم شات را چگونه تفسیر کنیم و بدانیم چگونه زبان موسیقی مناسب را به بخش بصری نزدیک کنیم.

به طور خلاصه، آهنگساز اثری است که در نیمه راه بین هنرمند التقاطی و صنعتگر قرار دارد. بنابراین بیایید وظایف این حرفه ای خاص را ببینیم.

کاری که یک آهنگساز انجام می دهد

در عمل، فعالیت های یک آهنگساز به حوزه های مختلف منشعب می شود.

فعالیت اصلی آن ایده پردازی و آهنگسازی قطعه موسیقی و سپرده گذاری قطعات به ارگان های ذیصلاح است.

 آهنگساز همچنین به اصلاح قطعات موسیقی موجود و شرکت در رویدادهای موسیقایی دیگران و همچنین ضبط قطعات فوق می پردازد.

علاوه بر این، آهنگساز در زمینه مشاوره نیز فعالیت می کند:

به عنوان یک آهنگساز، در واقع مشاوره موسیقی برای سینما، رویدادهای فرهنگی، اجراهای تئاتر، تبلیغات و موارد دیگر را ارائه خواهید داد.

با این کار انجام تحقیق در زمینه موسیقی مرتبط است که برای ایجاد هم افزایی حرفه ای عالی و احاطه کردن خود با حرفه ای های سطح بالا مفید است.

آهنگساز موسیقی: فرصت های شغلی

فرصت های شغلی یک آهنگساز موسیقی بسیار زیاد است زیرا شما یک مترجم آزاد خواهید بود که می توانید از طریق قراردادهای معین یا حتی به عنوان معلم و استاد آهنگسازی کار کنید.

در زمینه ترکیب واقعی، رایج ترین زمینه های کاری عبارتند از:

تولید فیلم و تلویزیون

تئاتر

ساخت موسیقی برای خوانندگان و هنرمندان مختلف

در مورد آموزش، چندین آموزشگاه موسیقی خوب وجود دارد که می توانید آهنگسازی را در آنها آموزش دهید.

صرف نظر از بخش حرفه ای که برای دنبال کردن انتخاب می کنید، ضروری است که بدانید که آیا می خواهید کارمند باشید یا خوداشتغال.

چگونه می‌دانید نگرش‌هایتان چیست و متوجه می‌شوید که تمایل بیشتری به یکی یا دیگری دارید؟

در آزمون شرکت کنید و متوجه شوید که برای کارهای وابسته یا خوداشتغالی مناسب تر هستید!

 برای اطلاعات  بیشتر درباره فرق آهنگسازی و تنظیم آهنگ کلیک کنید.

درآمد یک آهنگساز چقدر است؟

دقیقاً به دلیل اینکه او یک کار آزاد است، تعیین میانگین دستمزد یک آهنگساز آسان نیست. طبق آخرین داده های INPS، یک آهنگساز بین 2000 تا 2500 یورو در ماه درآمد دارد.

بدیهی است که بر اساس شهرت خود در این بخش و شایستگی خود، می توانید پیشنهادهای شغلی کم و بیش راحت دریافت کنید و مبالغ بیشتری کسب کنید!

با این حال، مایلیم به این نکته اشاره کنیم که کار در دنیای آهنگسازی آسان نیست و به همین دلیل تمرکز همه چیز روی بهترین آموزش در ابتدای کار، شاید تنها راه برای تضمین فضای شما در یک فضای بسیار دلپذیر و دلپذیر باشد. متاسفانه دنیای حرفه ای اشباع شده!

درآمد یک آهنگساز چقدر است؟

نوازنده کیست و چه می کند؟

موزیسین حرفه ای موسیقی است. او آهنگ ها را با استفاده از آلات موسیقی اجرا می کند، می تواند موسیقی بخواند و بنویسد و در زمینه موسیقی دارای فرهنگی استوار است. این حرفه ای است که جنبه های مختلفی دارد:

آهنگساز قطعات موسیقی می‌سازد که می‌تواند برای کنسرت‌ها یا به‌عنوان موسیقی متن برای سینما یا تئاتر استفاده شود.

مجری فعالیت خود را به عنوان تکنواز یا همراه با گروه ها یا گروه های موسیقی انجام می دهد. اگر او یک ساز کلاسیک می نوازد، می تواند بخشی از یک ارکستر یا یک گروه نیز باشد (ممکن است برخی تصمیم بگیرند که به عنوان رهبر ارکستر یا گروه تخصص داشته باشند)

معلم موسیقی دانش خود را که در طی سالها تجربه به دست آورده است به شاگردانش منتقل می کند

معلم موسیقی در مدارس بخشی از کادر آموزشی مدارس ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان است

معلم هنرستان مانند یک استاد دانشگاه است که وقف آموزش عالی دانش آموزان است

برای یک نوازنده غیرعادی نیست که بیش از یکی از این نقش های حرفه ای را همزمان بازی کند.

به طور کلی، نوازنده برای اینکه بتواند یک ساز را به طور کامل بنوازد باید بداند:

تکنیک های نوازندگی ساز (مثلاً نوازنده ویولن باید تکنیک آرشه، پیزیکاتو و ویبراتو را بداند)

زبان موسیقی (جاز، کلاسیک، باروک، مدرن)

تئوری موسیقی (سلفژ، هارمونی، کنترپوان)

تاریخ موسیقی

اصول اولیه آکوستیک

این حرفه ای است که می توان آن را به صورت تک نواز یا گروهی انجام داد. در این مورد دوم، همکاری و تمایل به گوش دادن ضروری خواهد بود.

چرا نوازنده شویم؟ یک نوازنده برای تبدیل شدن به چنین چیزی چه کار می کند؟

چرا نوازنده شویم؟ دلیل آن به طور کلی اشتیاق عمیق به موسیقی و آنچه می توان با آن بیان کرد است. نوازنده شدن فقط به معنای مطالعه موسیقی نیست، بلکه به معنای صبر در تمرینات بی پایان، رشد در مدیریت خطاها، به دست آوردن تعادل ذهنی و نظم درونی است که به سختی با آثار دیگر به دست می آید. اگر از خود می پرسیدید که یک نوازنده چه کار می کند، پس جواب تمرین سخت و کار مداوم است، اول از همه روی خودتان.

در میان چیزهای دیگر، اگر نمی‌خواهید چرا یک نوازنده شوید، این را نیز در نظر بگیرید که معمولاً در سایت‌های تخصصی پیشنهاد شغلی برای نوازندگان کم نیست.

برای انجام کار یک نوازنده خوب است که یک یا چند ساز را از سنین پایین یاد بگیرید و هرگز از تمرین و تلاش برای پیشرفت دست نکشید. اگر می خواهید موسیقی خود را بسازید، پس از یادگیری تسلط بر ساز، خلاقیت و دانش تکنیک های آهنگسازی از عناصر ضروری است. داشتن “گوش موزیکال” می تواند کیفیت مفیدی باشد. اگر ترجیح می دهید در جمع بازی کنید، بهتر است یاد بگیرید چگونه اضطراب را مدیریت کنید و بتوانید هر انتقادی را بپذیرید.

سال‌هاست که دنیای موسیقی‌دان، به‌ویژه موسیقی‌دان کلاسیک، دنیایی عمدتاً مردانه بوده است، اما در سال‌های اخیر بسیاری از زنان در حال تثبیت خود در این عرصه هستند.

حرفه ای است که می توان آن را به صورت فریلنسر، کارگر قراردادی یا کارمند به صورت ثابت و دائمی انجام داد.

وقتی صحبت از خلق جلوه های بصری واقعی و باورپذیر می شود، آثار کمی به اندازه آهنگساز مهم هستند.

این هنرمندان لایه هایی از تصاویر ایجاد شده قبلی، انیمیشن کامپیوتری و اکشن زنده را با صفحات استاتیک ترکیب می کنند. از طریق این فرآیند است که مردم در مورد جلوه های بصری یک اثر قضاوت می کنند.

در نتیجه، آهنگسازان با تجربه تقریبا همیشه مورد تقاضا هستند.

فیلم نمایشی خود را بسازید و حفظ کنید

رشته اصلی آن چیست؟

رشته اصلی شما چیست؟

یکی از مهمترین مراحل در دانستن چگونگی تبدیل شدن به یک آهنگساز آزاد این است که رشته اصلی خود را به کارفرمایان بالقوه منتقل کنید.

مطمئن شوید که به اندازه کافی نشان می دهید که آیا در Flame، Flare، Nuke یا هر ترکیبی از مهارت ها کار می کنید.

نتایج اصلی آن چیست؟

اگر به اندازه کافی خوش شانس بوده اید که روی فیلم های بلند اصلی کار کنید، اینها باید به طور برجسته در حلقه شما نمایش داده شوند.

از طرف دیگر، اگر فقط روی پروژه های جزئی کار کرده اید، نماهای دشوارتر را برای نشان دادن مهارت های فنی خود برجسته کنید.

آیا قرقره شما به روز است؟

صفحه نمایش شما کارت تماس شما برای خانه های تولید و اعضای صنعت است. زمانی را صرف به‌روزرسانی مکرر فیلم خود کنید زیرا مهارت‌هایتان بهبود می‌یابد.

از نقاط قوت خود استفاده کنید

آیا به سمت رشته خاصی گرایش دارید؟

در حالی که اگر تجربه استفاده از انواع نرم افزارهای کامپوزیت را داشته باشید بسیار خوب است، معتبرترین خانه های پست پروداکشن می خواهند آهنگسازی را استخدام کنند که به Flame، Flare یا Nuke تسلط داشته باشد. اگر در صنعت تبلیغات کار می کنید، اپراتورهای Flame دارایی ارزشمندی هستند زیرا اغلب خود را در مقابل مشتریان می بینند.

نوازنده کیست و چه می کند؟

آیا روی پروژه VR کار کرده اید؟

وقتی صحبت از تجربیات بصری می شود، واقعیت مجازی پیشتاز مطلق است. در نتیجه، هنوز هم یک فناوری نسبتاً جدید برای خانه‌های پس از تولید است، بنابراین هنرمندانی که تجربه ترکیب پروژه‌های VR را دارند، بسیار مورد توجه هستند. هنگام صحبت با استخدام‌کنندگان یا تولیدکنندگان، حتماً به هر تجربه واقعیت مجازی اشاره کنید.

آیا شما فردی هستید که مردم را دوست دارید؟

صرف نظر از توانایی ‌هایتان، اگر با مردم خوب نباشید، خیلی پیشرفت نخواهید کرد. بسیاری از مشاغل ترکیبی شامل تماس نزدیک با یک تیم برای مدت زمان طولانی است. اگر مهارت های انسانی خود را به کار ببندید، رزومه شما همیشه در صدر لیست نامزدهای استخدام فریلنسر قرار می گیرد.

به توسعه ادامه دهید

کامپوزیت یک صنعت همیشه در حال تغییر است، به این معنی که یادگیری مداوم جدیدترین تکنیک ها و مهارت ها مهم است.

دوره های آموزشی از مدارس جلوه های بصری مانند Cal Arts یک راه عالی برای یادگیری تئوری و عملی و همچنین ملاقات با بهترین و درخشان ترین در صنعت است.

دانستن انواع اصلی نرم افزارهای مورد استفاده توسط حرفه ای ها برای موفقیت یک فریلنسر بسیار مهم است، زیرا خانه های پست پروداکشن منتظر نخواهند بود تا یک هنرمند نرم افزار مورد نظر خود را یاد بگیرد. یوتیوب یک منبع عالی برای آموزش جلوه های بصری و بحث است.

سوالات متداول

با یک موسیقی متن چقدر درآمد دارید؟

دانلود mp3 از 11 تا 16 سنت یورو برای هر mp3 دانلود شده برای هنرمند. کمتر از یک سنت به نویسنده. فروش سی‌دی‌ها و آلبوم‌ها هر بار که شخصی یک آلبوم را در فروشگاه می‌خرد، هنرمند از 1.17 یورو به 1 یورو 60 برای هر آلبوم فروخته می‌شود، نویسنده 92 سنت.

درآمد یک آهنگساز فیلم چقدر است؟

متوسط ​​رقم یک فیلم 20000 یورو برای تولیدات بزرگ است. برای بسیاری از فیلم‌هایی که در سینماها به نمایش در می‌آیند، بسیار کمتر (یا تقریباً هیچ…) پیشنهاد می‌شود. محیط ایتالیا کوچک است و آهنگسازانی که برای تلویزیون و سینما کار می کنند بسیارند.

هانس زیمر چقدر درآمد دارد؟

People With Money در روز جمعه (اول اکتبر) گزارش داد که زیمر پردرآمدترین آهنگساز در جهان است و بین سپتامبر 2020 تا سپتامبر 2021، 46 میلیون دلار دستمزد به دست آورده است که نزدیک به 20 میلیون دلار از رقیب خود پیشی گرفته است.

رادیو برای پخش یک آهنگ چقدر هزینه می کند؟

پخش یک آهنگ از رادیو سپس به نوازنده اجازه می دهد تا بیش از 60 یورو از SIAE جمع آوری کند که با شرکت ضبط به نصف تقسیم می شود، در حالی که همین سود متعلق به نویسنده آهنگ مورد نظر است.

هزینه یک موسیقی متن چقدر است؟

موسیقی متن: آنها از 200 یورو تا 800 یورو متغیر هستند و مجوز یک سال منقضی می شود! 

منظور از آهنگساز چیست؟

– 1. چه کسی می نویسد، و مشخصات. که آثار موسیقی را می سازد: ج. موسیقی دستگاهی، موسیقی اپرا، آهنگ، والس وین. یک ج. یک سی.

یک مجری اپرا چه می کند؟

فعالیت اصلی آن ایده پردازی و آهنگسازی قطعه موسیقی و سپرده گذاری قطعات به ارگان های ذیصلاح است. این آهنگساز همچنین به اصلاح قطعات موسیقی موجود و شرکت در رویدادهای موسیقایی دیگران و همچنین ضبط قطعات فوق می پردازد.

نوازنده چه می کند؟

موزیسین حرفه ای موسیقی است. او آهنگ ها را با استفاده از آلات موسیقی اجرا می کند، می تواند موسیقی بخواند و بنویسد و در زمینه موسیقی دارای فرهنگی استوار است. … آهنگساز قطعات موسیقی می‌سازد که می‌تواند برای کنسرت یا به‌عنوان موسیقی متن برای سینما یا تئاتر استفاده شود.

درآمد یک آهنگساز موسیقی متن چقدر است؟

اگر برای ما حقوق عادی 1500 – 2000 یورو در ماه است (حداقل دستمزد برای بقای آبرومند) پس باید در نظر بگیریم که در یک سال حداقل 30000 یورو (همچنین با در نظر گرفتن مالیات) باید فاکتور کنیم.

یک نوازنده چه کارهایی می تواند انجام دهد؟

کار نوازنده در واقع می تواند در کنسرت ها، ارکسترها و جشنواره های موسیقی و یا در زمینه تدریس به عنوان مدرس موسیقی انجام شود. وظیفه اصلی یک نوازنده اجرای قطعات، قطعات و کنسرت ها هم به عنوان تکنواز و هم در گروه های موسیقی یا ارکستر است.

برای خواننده شدن چه بخوانیم؟

برای رسیدن به این هدف، اولین قدمی که باید بردارید، اگر در سن مناسب هستید، ثبت نام در دبیرستان موسیقی کروتیک است. با حضور در این آدرس، علاوه بر دروس سنتی مانند فلسفه، ادبیات، ریاضیات و غیره، به مطالعه موسیقی، تئوری و تاریخ موسیقی و همچنین یک یا چند ساز می پردازید.

برای خواننده شدن چقدر باید درس بخوانی؟

تحصیل در هنرستان شامل یک دوره 3 + 2 ساله است. در پایان هر دو دوره، مدارک تحصیلی معادل هر مدرک دیگری اخذ خواهد شد.

یک آهنگساز چقدر می گیرد؟

حداقل و حداکثر حقوق یک نوازنده، خواننده و آهنگساز – از 817.09 یورو تا 3659.58 یورو در ماه – 2021.

چگونه آهنگساز فیلم شویم؟

آموزش موسیقی و تکنیک عالی مورد نیاز است، بنابراین برای تبدیل شدن به یک آهنگساز موسیقی نه تنها نیاز به داشتن استعداد دارید (این مطمئناً ضروری است) بلکه به تحصیلات چند ساله در هنرستان و / یا مدارس خصوصی نیاز دارید. حس موسیقایی و توانایی کار تیمی نیز مورد نیاز است.

سوالات متداول مربوط به چگونه آهنگساز شویم؟

برای تبدیل شدن به یک آهنگساز، می‌توانید با یادگیری مبانی موسیقی، آموزش نرم‌افزارهای آهنگسازی، تجربه و تمرین مستمر در ساخت موسیقی و شناخت ابزارهای موسیقی آغاز کنید.

تجربه قبلی یا استعداد در موسیقی می‌تواند کمک کند، اما همه می‌توانند با تلاش، تمرین و آموزش مهارت‌های آهنگسازی را بهبود دهند.

با تجربه مستمر، آموزش موسیقی، شرکت در کلاس‌ها یا دوره‌های آموزشی آهنگسازی، تحلیل آهنگ‌های معروف و ادامه تمرین، می‌توانید مهارت‌های خود را پیشرفت دهید.

ایده‌های خلاقانه می‌توانند از تجربه‌های روزمره، حالت‌های مختلف ذهنی، موسیقی‌هایی که دوست دارید و حتی احساسات شخصیتان به وجود آیند. همچنین گوش دادن به موسیقی‌های متنوع و انجام تمرینات خلاقیت نیز می‌تواند به شما کمک کند.

خیر، هیچ ترتیب مشخصی برای ساخت آهنگ وجود ندارد. می‌توانید با هر مرحله‌ای که برای شما مناسب است، شروع به ساخت آهنگ کنید و به تدریج آن را تکمیل کنید.

نرم افزار آهنگسازی
نوشته قبلی

نرم افزار آهنگسازی

نوشته بعدی

آموزش آهنگسازی با fl studio

آموزش آهنگسازی با fl studio

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Start typing to see projects you are looking for.
ورود به حساب کاربری

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید
Call Now Button