انتشار آهنگ – همکاری با رادیو جوان چگونه است؟

خانه » بلاگ » انتشار آهنگ – همکاری با رادیو جوان چگونه است؟
دیگر کمتر کسی است که حداقل برای یکبار در عمر خود هوس خواننده شدن نکرده باشد. خواندن در زات ما شرقیهاست. حتی اگر صدای خوبی نداشته باشیم، دوست داریم خواننده شویم. مرتب زیر اواز میزنیم. در جشن، مهمانی، تولد و …. دیگران نیز ممکن است ما را تشویق کنند یا اگر اجرای خوبی نداشته باشیم داستان با چند شوخی تمام میشود.

اما چه کسانی خواننده حرفه ای میشوند؟

جواب این است. کسانی که شنونده بیشتری دارند. اما هر خواننده نیاز به اهنگساز دارد. یک اهنگساز که مسلط به علم اهنگسازی و تنظیم موسیقی باشد. و کمی نیز از صدابرداری و میکس و مسترینگ سررشته داشته باشد. چون هیچکس صدای کسی را بدون موسیقی گوش نمیکند. پس هر خواننده، یک اهنگساز برای اهنگسازی نیاز دارد. گاهی نیز اهنگسازی توسط یک فرد و تنظیم ان توسط یک تنظیم کننده انجام میشود. وقتی اهنگسازی و تنظیم تمام شد نوبت ضبط و سپس نوبت میکس و مسترینگ است. اما بعد از ان تازه کار شروع میشود. موزیک را چگونه باید به گوش شنونده رساند؟ گزینه های زیادی هستند. مثل تلویزیون، ماهواره، اینترنت و غیره. در کشور ما پخش تلویزیونی نیازمند مجوزهایی است که موضوع بحث ما نیست. اما خیلی ها چون خودشان یا اثرشان چندان درخور نیست، از خیر تلویزیون میگذرند و سراغ ماهواره و اینترنت میروند. چون نیازی به مجوز نیست. اینجا با پرداخت هزینه میتوان کار را در شبکه های ماهواره ای یا اپلیکیشن های پخش موزیک قرار داد. که سرامد انها رادیو جوان است.

همکاری با رادیو جوان و انتشار آهنگ

رادیو جوان یک ارشیو بسیار قوی و کامل است که تقریبا تمام کسانی که اهنگسازی و تنظیم انجام میدهند دست کم یک اهنگ در ان دارند. اما مشکلاتی برای قرار دادن اهنگ در این اپلیکیشن وجود دارد. این شبکه توسط کسانی اداره میشود که از نظر سیاسی مورد تایید حاکمیت نبوده و همکاری با انان جرم محسوب میشود. پس هنگام اهنگسازی باید گزینه رادیو جوان را از ذهن خود پاک کنید. پس چگونه باید موسیقی را ارائه کرد؟ بارها گفته ایم که موزیک خوب خودبخود پخش میشود. وقتی یه اهنگ بخوبی اهنگسازی و تنظیم شده باشد وبه درستی میکس و مسترینگ ان انجام شده باشد، موزیک خودبخود بین مردم دست به دست میشود. به زور و با هزینه های بالا نمیتوان یک اهنگ را تبدیل به یک اثر ماندگار کرد. البته سختی کار انجاست که دیگر شبکه های ماهواره ای نیز غیر قانونی هستند. اما کار با رادیو جوان اهنگساز و خواننده را با محرومیت هایی درگیر خواهد کرد.

راه حل انتشار خوب و وسیع آهنگ چیست؟

پس میماند گزینه سایت های داخلی که ظاهرا بهترین روش برای پخش موسیقی هستند. در این اپلیکیشن ها با پرداخت هزینه میتوان موزیک را اپلود کرد و با این که بازدید کننده انها بسیار کمتر از رادیو جوان است، اما امکان دانلود از این سایتها وجود دارد که این امکان در رادیو جوان میسر نیست. البته پخش موزیک در رادیو جوان درامدزایی نیز دارد. چون اگر یک اهنگ زیاد در این سایت پلی شود، از طرف دست اندرکاران این اپ مبالغی به خواننده اهنگ پرداخت میشود، که البته به دلایلی که دربالا اورده شد، این امکان برای خوانندگان داخلی وجود ندارد. پس اهنگسازی محدود به ساخت اهنگ نیست و باید به فکر پخش موزیک نیز بود، که این مهم بیشتر مربوط به کیفیت اهنگ است تا هزینه های زیاد.
نوشته قبلی

ریورب یا Reverb چیست؟

نوشته بعدی

همپوشانی فرکانسی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Start typing to see projects you are looking for.
ورود به حساب کاربری

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید
Call Now Button