تفاوت کمپرسور ، گیت و لیمیتر

خانه » بلاگ » تفاوت کمپرسور ، گیت و لیمیتر

تفاوت کمپرسور ، گیت و لیمیتر چیست؟

کمپرسور

کمپرسور و لیمیتر هر دو محدود کننده بلندیِ صدا هستند اما تفاوتهایی وجود دارد که به آن می‌پردازیم .در کمپرسور هدف از این ابزار فشرده سازی صدا و محدود کردن ‌آن است اما نه تمام صدا. در این ابزار بخشی از صدا از خروجی خارج شده و بخشی از آن محدود و کنترل می‌شود که میزان این اتفاق با ترشهولد قابل اجراست. گزینه هایی نیز در این پلاگین میکس و مسترینگ و جود دارد که ابتدا و انتهای این عملکرد را مشخص می‌کند.

لیمیتر

در لیمیتر کمی تفاوت وجود دارد. لیمیتر تمام سیگنال ورودی را کنترل می‌کند و اجازه عبور هیچ صدایی را از میزان تعیین شده نمی‌دهد که سرعت این اتفاق با ریلیز قابل مشخص کردن است. بطور کلی کمپرسور صدا را پایین اورده و کنترل میکند و لیمیتر صدا را بالا آورده و کنترل میکند .

گیت

گزینه دیگر گیت است به معنی دریچه. یعنی شما مشخص می‌کند چه مقداری از صدا از دریچه عبور کند و به محض بیشتر شدن از حد تعیین شده دریچه بسته میشود و صدا قطع می‌شود. همچنین از گیت برای گرفتن کشش اضافی کیک و نیز نویزِ رکورد در جاهایی از موسیقی که انجا چیزی نواخته نشده است استفاده می‌شود. در مطلب بعدی در مورد دیگر پلاگین‌ها و ابزار های میکس و مسترینگ توضیح خواهم داد.

نوشته قبلی

آهنگسازی و ساخت موسیقی

نوشته بعدی

هدف از ساخت موسیقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Start typing to see projects you are looking for.
ورود به حساب کاربری

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید
Call Now Button