تهیه کننده موسیقی کیست؟

تهیه کننده موسیقی کیست؟

“تهیه کننده موسیقی کیست؟” و چه کاری انجام می دهد. تهیه کننده موسیقی در درجه اول نوازنده ای است که مهارت های آهنگسازی را دارد که یک آهنگ را از یک ایده موسیقی به یک آهنگسازی کامل تبدیل می کند. امروزه این تنظیم کننده است که به دلیل انتخاب صدای مدرن و منحصر به فرد بودن صداهای آلات موسیقی، در محبوب شدن و شناخته شدن یک آهنگ تأثیر می گذارد. بنابراین، انتخاب یک تنظیم کننده باید بسیار دقیق باشد، زیرا این تنظیم کننده است که سبک و ژانر آهنگسازی آینده را تعیین می کند.

اگر به تنظیم کننده ای نیاز دارید که در همه ژانرهای موسیقی کار کند، پس این لینک را دنبل کنید.

تماس با استودیو محسن ناحی

تنظیم کننده حرفه ای

تنظیم کننده، اول از همه، یک حرفه خلاق است. بنابراین، می توان آن را به عنوان مثال، با یک طراح، هنرمند، سرآشپز و هر حرفه دیگری که در آن مؤلفه خلاقانه وجود دارد، مقایسه کرد.

تنظیم کنندگان در حال حاضر متخصصان تقاضا هستند، استودیوهای ضبط و شرکت های تولید به خدمات آنها نیاز دارند:

تبلیغات

فیلم و کارتون

بازی های کامپیوتری

و شرکت های دیگری که نیاز به همراهی موسیقی منحصر به فرد دارند

وظایف تنظیم کننده

وظیفه تنظیم کننده این است که برای همه سازها قطعات بنویسد و آنها را در یک ترکیب واحد بیاورد. تنظیم کننده برای ساختن موسیقی در سبک های مختلف باید به سازهای اصلی موسیقی به ویژه پیانو و گیتار تسلط داشته باشد. تنظیم کننده اساساً قطعات موسیقی را به طور جداگانه برای هر ساز می نویسد و کار آهنگساز و نوازنده را با هم ترکیب می کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره تهیه کننده موسیقی اینجا کلیک کنید.

مرحله کوتاهی از کار تنظیم کننده بر روی یک آهنگ موسیقی:

ترجمه یک ایده موسیقایی به یک آهنگ تمام شده (ایجاد قطعات ساز، انتخاب صدا و ترکیب آنها با یکدیگر)

آهنگسازی عناصر جدید (آهنگسازی)

ترکیب طراحی صدا

سازهای متعادل کننده (میکس)، برای انتقال ایده موسیقی به مهندس صدا

نمونه ای از کار تنظیم کننده

(قبل و بعد)

| برای تشریح موارد فوق، مثالی می زنیم.

نویسنده، مجری آهنگ های خودش، برای تنظیم باکیفیت آهنگ جدیدش به استودیوی ضبط ما مراجعه کرد.

خواسته های مشتری:

موسیقی را با توجه به یک مرجع خاص بنویسید

از همراهی و همراهی گیتار استفاده کنید

یک تک نوازی به یاد ماندنی گیتار بسازید

پر کردن هماهنگ شکاف بین خطوط در یک آهنگ

برای تنظیم‌کننده به چه مهارت‌ها و دانش‌هایی نیاز دارید؟

اصلی:

آموزش موسیقی.

تسلط بر آلات موسیقی.

آشنایی با اصول ابزار دقیق

آشنایی با آهنگسازی و هارمونی موسیقی.

آشنایی با قوانین کنترپوان (ترکیبی از خطوط مختلف موسیقی مانند آواز و بخش ریتم)

تنظیم کننده حرفه ای

اضافی:

آشنایی با سبک ها و گرایش های موسیقی

آشنایی با روندهای رایج موسیقی

ویژگی های آلات موسیقی، ویژگی های ریتمیک و ملودیک آنها، محدوده های صوتی را بشناسید.

آشنایی با اصول مهندسی صدا، به طوری که سازها از نظر ویژگی های فرکانس به درستی در آهنگ ترکیب شوند.

دارا بودن برنامه های تخصصی ساخت موسیقی و آهنگ.

یک تنظیم کننده کجا مطالعه می کند؟

البته در هر حرفه ای خودآموز وجود دارد و حرفه تنظیم کننده نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای ساخت آهنگ‌های باکیفیت، در واقع، داشتن تحصیلات اولیه موسیقی، مهارت‌های پیانو و دانش برنامه‌های خاص (کوبیس، منطق و …) کافی است.

ساخت موسیقی با کیفیت

با اسکلت و پایه آهنگ شروع کنید (آواز، بخش ریتم، بیس، همراهی اصلی) به لطف قطعات جالب و جذاب، آهنگ باید در این مرحله تقریباً تمام شده به نظر برسد. سپس تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک طراحی صدای امضا از آهنگسازی ایجاد کنید تا آهنگ را از پس زمینه آهنگ های دیگر متمایز کنید.

با یک گروه کر شروع کنید! از آنجایی که گروه کر از تمام اوج ترکیب استفاده می کند، شروع با آن کار شما را آسان تر می کند. اگر گروه کر موفقیت آمیز باشد، باید آیات را با همان سازها پراکنده کنید و قسمت ها را کمی تغییر دهید.

به موسیقی بیشتری در ژانری که می سازید گوش دهید. به سازهای مورد استفاده و تعادل آنها در میکس توجه کنید. مطالعه ساختار و فرم ترکیبات شناخته شده و راه حل های آنها برای ساخت فرم. به عبارت دیگر کپی کنید! در هر حرفه ای ابتدا کپی برداری را یاد می گیریم و تنها پس از آن دیدگاه خود را اضافه می کنیم.

ایجاد تعادل مناسب بین صداها (تعادل تونال، تعادل هارمونی، تعادل فرکانس)

اگر به نظر می رسد موسیقی شما نمی تواند ظاهر مورد نظر شما را به دست آورد، به جای اضافه کردن سازها، از قانون تفریق استفاده کنید. به دنبال فرصتی برای حذف عناصر غیر ضروری ترکیب باشید تا علت عدم تعادل را پیدا کنید.

“ساخت موسیقی دشوار نیست، خط زدن نت های غیر ضروری دشوار است” – یوهانس برامس

برای کمال تلاش کن، اما به یاد داشته باش که بهترین ها دشمن خوبی هاست. اگر از قبل نتیجه را دوست داشتید، آهنگ را حداقل برای مدت کوتاهی تمام کنید تا با ظاهری تازه به آن گوش دهید.

نکته اصلی در آهنگ آواز است!

تنظیم کننده ها چقدر درآمد دارند؟

اساساً تنظیم کنندگان در استودیوهای ضبط به صورت قطعه قطعه مورد نیاز هستند، اما در موارد نادر ممکن است این یک جای خالی تمام وقت باشد.

مانند هر حرفه خلاق، قیمت توسط مجری تعیین می شود نه مشتری. بر این اساس، دستمزد تنظیم کننده مستقیماً به شهرت او در محافل موسیقی و یک نمونه کار با کیفیت بستگی دارد.

برای اطلاع بیشتر درباره اصول آهنگسازی و تنظیم آهنگ اینجا کلیک کنید.

مثلا:

تنظیم کننده ای که با نوازندگان معروف کار می کند قیمت 70000 تا 100000 دلار برای هر آهنگ تعیین می کند.

یک تنظیم کننده تازه کار، اما در حال حاضر با یک نمونه کار خوب، می تواند از 5000 تا 15000 دلار برای هر آهنگ شارژ کند.

کجا به دنبال کار بگردیم؟

اساساً تنظیم کنندگان در استودیوهای ضبط به صورت قطعه قطعه مورد نیاز هستند، اما در موارد نادر ممکن است این یک جای خالی تمام وقت باشد. تنظیم کننده ها نیز اغلب به مشاغل آزاد مشغول هستند و پروفایل های خود را در سایت های تخصصی می گذارند.

نام حرفه تنظیم کننده از کلمه فرانسوی “arranger” گرفته شده است – مرتب کردن، ترتیب دادن. این یک حرفه خاص است که نمایندگان آن مشکل انطباق یک اثر موسیقی را با کارهای متفاوت از کارهای اصلی حل می کنند.

برای مشاهده مراحل تولید آهنگ اینجا کلیک کنید.

وظایف یک تنظیم کننده ممکن است شامل اقتباس یک آهنگ کلاسیک برای یک تولید مدرن، پردازش یک آهنگ آماتور برای ضبط استودیو، تنظیم آهنگ یک نویسنده برای توزیع تجاری، آماده سازی برای چرخش در هوا یا یک مخاطب خاص باشد. برای حل این مشکلات، تنظیم کننده به دقت اثر اصلی را مطالعه می کند، سعی می کند منظور نویسنده، الزامات قالب، پتانسیل و محدودیت های اجرا کننده را درک کند. تنظیم کننده با کمک راه حل های موسیقی خود و همچنین با کمک نرم افزار صدا، ضبط های دمو ایجاد می کند و گزینه ها را تا کار روی نسخه نهایی هماهنگ می کند.

ساخت موسیقی با کیفیت

تنظیم کننده باید زبان مشترکی با نویسنده و مجری اثر پیدا کند اما از طرفی هر تنظیم کننده خوبی سبک نویسنده خود را دارد که به مشتری در انتخاب متخصص مناسب کمک می کند.

تنظیم ممکن است برای هر کاری، از جمله ملودی های کلاسیک و شناخته شده مورد نیاز باشد، اما تنظیم کننده ها به ویژه هنگام ایجاد آهنگ های محبوب مورد تقاضا هستند. بنابراین، اغلب کارفرمایان تنظیم کنندگان مراکز تولید، استودیوهای موسیقی و شرکت های ضبط هستند.

آمادگی برای حرفه ای به عنوان تنظیم کننده می تواند در دو زمینه اصلی انجام شود: موسیقی و صدا. در حالت اول، تنظیم کننده با تکیه بر تجربه موسیقایی خود، به کار با آثار دیگر نوازندگان روی می آورد. در مرحله دوم، آموزش مهندسی صدا به شما امکان می دهد در یک حرفه مرتبط تسلط پیدا کنید.

این حرفه چند وجهی و بسیار محبوب است. تنظیم‌کنندگان قطعات موسیقی را برای سازها، صداها، ارکسترها و غیره تنظیم می‌کنند. برای مثال، تنظیم‌کننده قطعه‌ای را برای تار می‌گیرد و سپس آن را برای پیانو یا گروه موسیقی تنظیم می‌کند. او قادر است موسیقی کلاسیک را در سایه های جدید نقاشی کند، ترکیب را فراتر از تشخیص تغییر دهد و آن را برای شنونده مدرن قابل درک تر کند.

ویژگی های تهیه کننده موسیقی

ترتیب دهندگان متخصصان مورد تقاضا هستند، شرکت هایی که در تولید مشغول هستند به خدمات آنها علاقه مند هستند:

تبلیغات،

فیلم ها،

کارتون،

موبایل، کامپیوتر، بازی های مرورگر،

آثار موسیقی و محصولات دیگر.

تنظیم کننده باید گوش توسعه یافته ای برای موسیقی و ادراک زیبایی شناختی داشته باشد. اغلب، او هم یک تمرین‌کننده است (او تکنیک نواختن آلات موسیقی را می‌داند) و هم نظریه‌پرداز. وظایف اصلی یک تنظیم کننده عبارتند از:

در تشکیل رپرتوار، طوفان فکری خلاق شرکت می کند.

مواد موسیقی را مطابق با مجموعه وظایف ایجاد می کند: پردازش، رونویسی، رونویسی و غیره.

آثار موسیقایی ایجاد می کند یا قطعات گم شده را ایجاد می کند.

تغییرات را بر اساس نتایج هماهنگی کار با مشتری انجام می دهد.

در ضبط استودیویی صدای زنده، پردازش بعدی موسیقی (در صورت لزوم) شرکت می کند.

مسئولیت ها به نیازهای مشتری و شرایط مرجع واقعی بستگی دارد. تنظیم کننده قطعات را برای آلات موسیقی تجویز می کند، می تواند ملودی را که مشتری برای او خواهد خواند، رونویسی کند. او اغلب ترکیب را با انواع افکت ها و صداها و همچنین قطعات جدید تکمیل می کند: مقدمه، قسمت پایانی و غیره. تنظیم کننده مهارت های آهنگسازی دارد، او نه تنها از دانش اولیه، بلکه از برنامه های رایانه ای مختلف نیز در کار خود استفاده می کند. می تواند وظایف تولید کننده صدا، آهنگساز، مجری و همچنین صدابردار را انجام دهد.

مزایا و معایب این حرفه

مزایا

این فعالیت جذاب است، این حرفه برای افرادی که عاشق موسیقی هستند و گوش بی عیب و نقصی دارند جذاب خواهد بود.

تنظیم کننده می تواند برخی از سفارش ها را از راه دور انجام دهد، که به او امکان می دهد مشتریان را در سراسر جهان جستجو کند.

همکاری با افراد مشهور، ارتباطات تجاری، محبوبیت در محافل گسترده.

کار فعال می تواند درآمد خوبی به همراه داشته باشد.

تنظیم کننده ها دانش زیادی دارند، بنابراین می توانند در زمینه های خلاقانه مختلف کار کنند.

کار برای تنظیم کننده ها زیاد است.

 

موارد منفی

ممکن است بر اساس تفاوت های خلاقانه با مشتریان درگیری وجود داشته باشد.

ترتیب دهندگان جوان و بی تجربه برای یافتن شغل های پردرآمد مشکل دارند.

ویژگی های مهم شخصی

تنظیم کننده سلیقه موسیقایی خوبی دارد، او می داند چگونه یک سازش پیدا کند، او بسیار خواستار است. اشتیاق، حافظه و شنوایی خوب، رکاب زنی و تمایل به ساعات طولانی کار کم تحرک در این حرفه مهم است. تنظیم کننده باید جمع، با اعتماد به نفس متوسط ​​و اجتماعی باشد.

محل کار

تنظیم کننده ها در استودیوهای ضبط مورد تقاضا هستند. آنها همچنین می توانند با مشتریان خصوصی همکاری کنند. اغلب این متخصصان به عنوان دی جی، تولید کننده صدا، مهندس صدا کار می کنند، آنها می توانند با دانش آموزان کار کنند یا وظایف یک آهنگساز را انجام دهند. می توانید چندین نوع فعالیت را با هم ترکیب کنید که درآمد را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

ویژگی های تهیه کننده موسیقی

سطح درآمد

سطح درآمد بستگی به منطقه محل سکونت ندارد، زیرا ترتیب دهنده می تواند از اینترنت (پیام رسان، سایر نرم افزارها) برای ارتباط با مشتری استفاده کند. اغلب، دستمزدها از حجم کار انجام شده، اعتبار و پیچیدگی هر پروژه خاص تشکیل می شود. تنظیم کننده ممکن است حقوق و پاداش ثابت و همچنین حق امتیاز از مشتریان خصوصی دریافت کند.

خلق موسیقی یک فرآیند طولانی و چند مرحله ای است و متخصصان زیادی روی خلق هر اثری کار می کنند. اینها شامل تنظیم کننده می شود که کار طراحی یک اثر یا بازسازی آن را بر عهده می گیرد.

اگر آهنگساز اثری را خلق کند، تنظیم کننده آن را برای اهداف خاصی – به عنوان مثال، ایجاد یک موسیقی متن – اصلاح می کند.

ویژگی های حرفه تنظیم کننده

یک تنظیم کننده حوزه های کاری کاملاً متفاوتی دارد – به عنوان مثال، او می تواند یک قطعه زهی را برای یک ارکستر سمفونیک یا یک آهنگسازی گیتار برای چندین ساز مختلف دوباره کار کند. به عبارت دیگر، تنظیم کننده موسیقی را برای سازهای خاصی تنظیم می کند.

امروزه تنظیم کننده حرفه ای است که نه تنها در صنعت موسیقی، بلکه در سایر زمینه های هنری و سرگرمی نیز مورد توجه قرار می گیرد. در عین حال، برای چنین تخصصی، مهارت ها، دانش و استعداد گسترده ای لازم است.

تنظیم کننده اغلب به عنوان دستیار آهنگساز عمل می کند، با گروه های موسیقی یا مجریان فردی همکاری می کند، می تواند با شرکت های بزرگ و مشتریان فردی کار کند.

در عین حال، باید توجه داشت که کار یک تنظیم کننده استعداد یک آهنگساز، مهارت های داشتن آلات موسیقی مختلف و همچنین درک اصول عملکرد برنامه های مختلف ویژه کار با صدا را از نزدیک در هم می آمیزد.

از بسیاری جهات، تنظیم کننده وظایف آهنگساز را تکرار می کند، زیرا او همچنین باید بتواند موسیقی بسازد و ترکیب کند، و در صورت لزوم، چند قطعه اضافه کند.

مهمترین چیز برای یک تنظیم کننده این است که بتواند مطالب شخص دیگری را حس کند، بفهمد آهنگساز دقیقاً چه چیزی می خواست با کارش بگوید. در غیر این صورت نمی تواند به سبک مورد نیاز کار کند.

آنچه یک تنظیم کننده باید بداند

لیست مسئولیت های تنظیم کننده شامل چندین مورد است:

ملاقات با مشتری، بحث در مورد شرایط کار و شرایط آن؛

کار بر روی ترکیب – نهایی کردن قطعات، نوشتن موارد جدید، رونویسی موسیقی به انواع دیگر سازها.

مخلوط کردن تمام قطعات ترکیبی

یک تنظیم کننده خوب دارای دانش نسبتاً گسترده ای است:

برنامه های مجازی برای تنظیم

تئوری موسیقی و آهنگسازی؛

ویژگی های نواختن و صدای سازهای مختلف موسیقی؛

فیزیک، از جمله آکوستیک، امواج صوتی و ارتعاشات.

الزامات یک تنظیم کننده

به طور معمول، ترتیب دهندگان موظفند:

آموزش موسیقی؛

مهارت در نواختن آلات موسیقی؛

دانش برنامه های ویژه برای کار با فایل های صوتی

ترتیب دهندگان کجا می توانند کار کنند؟

محل اصلی کار تنظیم کنندگان شرکت های ضبط (برچسب های موسیقی) است. آنها همچنین به مهارت های زیر نیاز دارند:

در رادیو

در تلویزیون؛

در آژانس های خلاق

اغلب، ترتیب دهندگان به عنوان فریلنسر کار می کنند و به تنهایی به دنبال مشتری می گردند. بنابراین، آنها می توانند از خانه در یک زمان مناسب و ترجیحی برای خود کار کنند. با این حال، این تنظیم کننده به تجهیزات بسیار گران قیمت نیاز دارد.

تنظیم کننده بودن را از کجا یاد بگیریم؟

تا به امروز، حرفه تنظیم را می توان در موسسات آموزش عالی موسیقی آموخت. بسیاری از آنها جهت آموزشی مشابهی را ارائه می دهند. ضمناً در تخصص های مرتبط، تنظیم به صورت انتخابی ارائه می شود.

تنظیم کننده یک حرفه خلاق است که نیاز به گوش دادن به موسیقی و مهارت دارد. بنابراین متقاضیانی که وارد این مسیر می شوند قبلا در آموزشگاه های موسیقی کودکان آموزش دیده اند، آموزش های اولیه را گذرانده اند.

البته در حال حاضر کتاب ها و آموزش های مختلفی در مورد تنظیم ارائه شده است، بنابراین بسیاری از کسانی که مایلند می توانند سعی کنند به تنهایی به آن مسلط شوند. اما فقط با آموزش تخصصی می توانید روی دانش بنیادی حساب کنید.

ویژگی های شخصی تنظیم کننده حرفه

کار تنظیم کننده یک فعالیت خلاقانه پیچیده است که به ویژگی های زیر نیاز دارد:

جامعه پذیری؛

دانش و دانش

سلیقه موسیقایی و هنری؛

خاطرات خوب؛

آمادگی برای کار سخت؛

استقامت؛

توانایی کار؛

خود انضباطی؛

تمایل به توسعه و رشد حرفه ای.

مزایا و معایب تنظیم کننده بودن

از نکات مثبت این تخصص می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارتباط؛

توانایی کار از راه دور یا از خانه؛

توانایی تشکیل مستقل برنامه کاری خود و میزان بار.

چشم انداز توسعه حرفه ای و تحقق خود.

معایب شامل موارد زیر است:

در بیشتر موارد، سطوح درآمد کم و ناپایدار؛

مشکلات در ایجاد پایگاه مشتری؛

موقعیت های درگیری احتمالی هنگام کار با مشتریان.

تنظیم کننده متخصصی است که موسیقی را روی کلمات قرار می دهد و بالعکس. علاوه بر این، او می تواند این موسیقی را از یک ساز به ساز دیگر دوباره کار کند و همچنین کار را به صورت قطعاتی مونتاژ کند که اگر او نباشد بهتر از همه این کار را انجام خواهد داد. تنظیم کننده موسیقی طبق شرایط کار کار می کند. آنها در میان نوازندگان، سینما، تبلیغات محبوب هستند. هر طرح تجاری، کلیپ یا موسیقی مستلزم تنظیم و پوشاندن موسیقی برخی سازها بر روی متون است. در این راستا، حرفه تنظیم کننده نیازمند شناخت خوب سازها، ذوق موسیقایی و مهارت نواختن آنهاست. کار بسیار مسئولیت پذیر و خلاقانه است، اما تفاوت های ظریف وجود دارد. مشتری همیشه آنچه را که نیاز دارد ارائه نمی دهد، بنابراین تنظیم کننده موسیقی اهدافی را که کارش باید به آن دست یابد، می یابد. مقاله را تا انتها بخوانید در اینجا سوالات پرطرفدار این حرفه را جمع آوری کرده ایم.

تنظیم کننده کیست و در شغل خود چه می کند؟

چیدمان بر روی برنامه های تخصصی انجام می شود که در آن کار به صورت قطعاتی گذاشته می شود که اصطلاحاً به آن قسمت می گویند. سازها و صداها به قسمت های جداگانه تقسیم می شوند. وظیفه تنظیم کننده این است که آنها را به یک اثر واحد کاهش دهد و در عین حال به هدف تعیین شده در شرایط مرجع دست یابد. قطعات می توانند برای سازهای کوبه ای، گیتار سینت سایزر، ویولن و همچنین برای یک گروه آواز باشند، حتی ممکن است به یک گروه کر نیاز داشته باشید. مجموعه احزاب به تدریج وارد نت می شود. جالب اینجاست که یک تنظیم کننده موسیقی می تواند موسیقی نوشته شده برای گیتار را برای ساز دیگری مانند پیانو یا ارکستر بازسازی کند. طبق سفارش، کارشناسان آثار کلاسیک را به سبک مدرن پردازش می کنند.

و همچنین اگر یک پیش نویس خشن از یک ملودی وجود دارد، می توانید با کمک یک متخصص آن را به یک ضربه تبدیل کنید. صنعت نمایش، سرگرمی، فیلم و تبلیغات به خدمات این متخصص نیاز دارد. تنظیم از فرانسوی ترجمه شده است: به ترتیب، تمام جوهر کار ساده کردن موسیقی کار است. برای به دست آوردن نتیجه، مشتری باید یک کار فنی ارائه دهد که اهداف آهنگسازی را مشخص می کند. مثلاً برای اینکه یک اثر به یک اثر تبدیل شود یا مردم آن را برای مدت طولانی به خاطر بسپارند.

تنظیم کننده کیست و در شغل خود چه می کند؟

TOR باید حاوی اطلاعاتی باشد: از چه سازها، صداها و سبک هایی باید در تنظیم استفاده شود. پس از دریافت شرایط مرجع، متخصص قطعات را در برنامه های تنظیم، تقلید از آلات موسیقی می نویسد، سپس نسخه نهایی را با مشتری تایید می کند – این اولین بخش از کار او است. در صورت برآورده شدن نیازهای مشتری، نوازندگان و خوانندگان به استودیوی ضبط دعوت می شوند. در صورتی که اثر دارای شعر باشد، خواننده مورد نیاز است. هر تنظیم کننده ای باید کمی آهنگساز و نوازنده باشد.

گاهی اوقات ملودی اصلی که توسط آهنگساز ابداع شده است، مقدمه یا پایانی ندارد که آهنگسازی آن بر دوش یک متخصص بیفتد. یک متخصص هنگام ایجاد یک ترکیب، ویژگی های ژانر را در نظر می گیرد، زیرا طبق شرایط مرجع، او باید علاوه بر این، مقدمه و پایانی را بنویسد. بنابراین لازم است که در برابر ویژگی های ژانر کار مقاومت کنید؛ اکنون فکر می کنم متوجه شده اید که چرا یک متخصص باید سبک ها و جهت های موسیقی را درک کند.

برخی از آهنگسازان خود تنظیمی برای آثارشان انجام می دهند، زیرا نمی توانند تنظیمی در کنار آن پیدا کنند و فقط آنچه را که می خواهند به شنونده منتقل کنند، احساس می کنند. اگر توانایی بیان افکار، قرار دادن آنها در موسیقی، گوش دادن به موسیقی را دارید، پس حرفه تنظیم کننده برای شما مناسب است. در محیط موسیقی، متخصصان با خوانندگان، گروه های موسیقی کار می کنند و در وسعت این منطقه بسیار مورد احترام هستند.

تهیه کننده موسیقی وظیفه تولید، ساخت و ترتیب موسیقی را بر عهده دارد. او با ترکیب نت‌ها، صداها، ریتم‌ها و افکت‌ها، قطعات موسیقی را ایجاد می‌کند و فرآیند ساخت موسیقی را از آغاز تا پایان هماهنگ می‌کند

تهیه کننده موسیقی وظیفه ترتیب و تولید کارهای موسیقی از اجزای مختلف را دارد، در حالی که آهنگسازان اصلی مسئولیت خلق و ایجاد نواختن ملودی‌ها و ساختارهای موسیقی را دارند. تهیه کننده موسیقی همچنین ممکن است از نوازندگان و خوانندگان برای اجرای قطعات استفاده کند.

تهیه کننده‌های موسیقی برتر دارای دانش و تجربه‌ای در زمینه ترکیب صداها، تنظیمات موزیکال، تعادل اجزای مختلف، تشخیص نیازهای آهنگ و ایجاد جلسات خلاقی برای همکاری با هنرمندان هستند. همچنین، توانایی ارتباط مؤثر با هنرمندان و تسلط بر فنون تهیه موسیقی مختلف نیز ضروری است.

نه، هر نوع موسیقی نیاز به تنظیمات و اعمال افکت‌های خاص خود دارد. مثلاً یک میکس راک با یک میکس موسیقی الکترونیک متفاوت خواهد بود. بهتر است توانایی در تطبیق تکنیک‌ها با نوع موسیقی مورد نظر را داشته باشید.

تهیه کنندگان موسیقی از نرم‌افزارهای DAW (محیط تولید موسیقی دیجیتال) مثل Ableton Live، Logic Pro X، Pro Tools، FL Studio و سایر ابزارهای موسیقی مانند سینت‌ها، سمپل‌ها، درام ماشین‌ها و افکت‌های صوتی برای تولید و تهیه موسیقی استفاده می‌کنند.

پروژه آهنگسازی در تهران
نوشته قبلی

پروژه آهنگسازی در تهران

نوشته بعدی

آهنگساز باتجربه و حرفه ای در تهران

آهنگساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Start typing to see projects you are looking for.
ورود به حساب کاربری

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید
Call Now Button