درامد خواننده ها

خانه » بلاگ » درامد خواننده ها

درامد خواننده های ایرانی چقدر است و به چه شکلی تامین می شود؟

امروز می خواهیم درباره درامد خواننده ها صحبت کنیم. درباره اینکه درامد اصلی آن ها از کجاست؟ آیا بیشتر از کنسرت هایی که برگزار می کنند درامد دارند یا فروش آلبوم های خود؟

در واقع خواننده ها چقدر درآمد دارند؟

تغییر چشم‌انداز صنعت موسیقی، سنجش دقیق میزان درآمد واقعی نوازندگان شاغل در عصر مدرن را دشوار کرده است. مطمئناً، برخی از هنرمندان پیش پرداخت های نقدی کلان، اتومبیل های سریع، و عمارت های شیک دریافت می کنند، اما نوازندگان و نوازندگان مستقلی نیز وجود دارند که می توانند از طریق نمایش های زنده و درآمد پخش زنده، زندگی معقولی داشته باشند.

خواننده-ها-چقدر-درآمد-دارند

داده ها دروغ نمی گویند: هنرمندان DIY بخش در حال رشد صنعت موسیقی را تشکیل می دهند. بر اساس گزارش MIDIA Research، هنرمندان بدون امضا که موسیقی را بدون کمک یک برچسب منتشر می‌کنند، 6.3 درصد از کل استریم‌های Spotify در سال 2020 را تشکیل می‌دهند که افزایش چشمگیر 28 درصدی نسبت به سال 2019 است.

فناوری ضبط، تولید و توزیع موسیقی را بدون کمک یک شرکت ضبط آسان‌تر می‌کند. همانطور که استریمینگ همچنان محبوبیت خود را افزایش می دهد، به نظر می رسد که این بخش DIY  و مقدار پولی که هنرمندان DIY می توانند در واقع کسب کنند – نیز رشد خواهد کرد.

در سال 2011، Future of Music Coalition یک مطالعه روشنگر انجام داد که درآمد نوازندگان و خوانندگان مستقل را در ژانرها، محدوده سنی، سال‌ها تجربه و جنسیت مقایسه می‌کرد. این داده‌ها تا به حال کمی قدیمی شده‌اند، اما هنوز نکات مهمی وجود دارد که با لغزنده‌ها و بررسی دسته‌های مختلف می‌توانید پیدا کنید.

به طور خلاصه، یک خواننده شاغل به طور متوسط سالانه 35300 دلار درآمد ناخالص از حرفه موسیقی خود به دست می آورد، با احتساب درآمد از منابع مختلف. بنابراین در حالی که این عدد کم به نظر می رسد، تصویر کامل نیست.

درآمد یک خواننده در ایالات متحده چقدر است؟ متوسط حقوق خواننده در ایالات متحده تا 28 ژوئن 2022، 49،313 دلار است، اما محدوده حقوق معمولا بین 42،047 تا 57،411 دلار است. محدوده حقوق می تواند به ططور گسترده ای بسته به عوامل مهم بسیاری از جمله تحصیلات، گواهینامه ها، مهارت های اضافی، تعداد سال هایی که در حرفه خود سپری کرده اید می تواند بسیار متفاوت باشد.

محدوده حقوق برای خواننده ها

دستمزد خواننده ها در ایالات متحده از 18720 دلار تا 141440 دلار با متوسط ​​حقوق 64310 دلار متغیر است. 60 درصد خوانندگان میانی بین 64310 تا 83947 دلار درآمد دارند و 80 درصد برتر 141440 دلار درآمد دارند.

به عنوان یک خواننده چقدر مالیات باید بپردازید

برای یک پرونده شخصی در این براکت مالیاتی، میانگین مالیات فدرال در سال 2018، 22٪ برآورد شده است. پس از برداشتن نرخ مالیات فدرال 22 درصد، سینگرها می توانند انتظار داشته باشند که 54814 دلار در سال حقوق دریافت کنند و هر چک تقریباً برابر با 2284 دلار باشد. با فرض دوره پرداخت دو ماهه. مالیات‌های برآورد شده با استفاده از نرخ‌های مالیاتی برای یک پرونده با استفاده از جداول مالیاتی فدرال و ایالتی ۲۰۱۸. مالیات های اختصاصی مترو در محاسبات در نظر گرفته نمی شود. این داده ها به عنوان یک تخمین در نظر گرفته شده است، نه توصیه های مالی یا مالیاتی تجویزی.

کیفیت زندگی برای خواننده

با دستمزدی تقریباً 4568 دلار در ماه و متوسط ​​قیمت اجاره آپارتمان 2 خوابه 2506 دلار در ماه، یک خواننده 54.86 درصد از حقوق ماهیانه خود را به عنوان اجاره پرداخت می کند.

جهان گردی و تدریس بزرگ است

مطالعه ائتلاف آینده موسیقی در مجموع 4453 پاسخ دهنده را نشان داد که 74 درصد از آن ها بالای 16 سال در موسیقی کار می کنند. بزرگترین منبع درآمد مرتبط با موسیقی برای هنرمندانی که در راک، کانتری، جاز و «همه ژانرهای دیگر» کار می‌کنند – که احتمالاً شامل پاپ، الکترونیک، دی‌جی‌ها، رپرها و سایر نوازندگانی است که با معیارهای دیگر مطابقت ندارند. – اجرای زنده است.

جهان-گردی-و-تدریس-بزرگ

آنچه در مورد مطالعه ائتلاف موسیقی آینده جالب است این است که اکثر پاسخ دهندگان موسیقی غیر کلاسیک خود را در دسته «همه ژانرهای دیگر» معرفی می کنند. این مطالعه میانگین درآمد ناخالص تخمینی سالانه موسیقی (EMI) را برای آن گروه ارائه می دهد: 30 درصد از اجرای زنده، 18 درصد از تدریس، 12 درصد از نوازندگی با حقوق، 11 درصد از آهنگسازی، 10 درصد از کار در جلسه، 7.3 درصد از صدا. ضبط شده، و 1.9 درصد از کالا، با 9.5 درصد برای “سایر”.

لازم به ذکر است که تنها 33 درصد از نوازندگان مورد بررسی به عنوان نوازنده تمام وقت در نظر گرفته می شوند که حداقل 75 درصد درآمد خود را از منابع مرتبط با موسیقی به دست می آورند. متوسط ​​درآمد مستقیم از موسیقی برای خواننده ها «همه ژانرهای دیگر» در رده سنی 18 تا 29 سال 18400 دلار بود، در حالی که متوسط ​​درآمد غیر موسیقی 11800 دلار بود که میانگین کل ناخالص 30200 دلار است. بنابراین، بیشتر خواننده ها برای گذراندن زندگی به دستمزد متکی نیستند.

کنسرت های جانبی برای کسب درآمد بیشتر طبیعی است:

اگر پس از مشاهده این آمار احساس ناامیدی می کنید – این کار را نکنید. اگر موسیقی می‌سازید، ابتدا باید بپذیرید که این کار را به این دلیل انجام می‌دهید که می‌خواهید انجام دهید، نه به این دلیل که تضمین می‌کنید ثروتمند شوید یا حتی از این طریق امرار معاش کنید.

اگر خوانندگی را به عنوان یک شغل تمام وقت دنبال می کنید، پس باید اذعان کنید که واقعیت اقتصادی موسیقیدان بودن برای امرار معاش همیشه مناسب نیست. شما باید این را بپذیرید و سپس به هر حال پیش بروید.

کنسرت-های-جانبی-برای-کسب-درآمد-بیشتر-طبیعی-است

اگر از این که نتوانید تمام وقت روی هنر خود کار کنید احساس شرم می کنید – این کار را نکنید. بسیاری از متقاعد کننده ترین خواننده های امروزی به صورت نیمه وقت کار می کنند و در حین کار بر روی هنر خود پس انداز می کنند. همچنین روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از موسیقی شما خارج از کنسرت‌ها و کالاها وجود دارد. خواننده مستقل در مورد عجیب‌ترین شغل‌های عجیب و غریبشان که صورتحساب‌ها را پرداخت می‌کنند در حالی که موسیقی نمی‌پردازد» در سال 2019، این داستان‌ها را بهتر از هر داده‌ای که تاکنون می‌توانست بیان می‌کند.

نمایش های زنده

خوانندگانی که به صورت زنده اجرا می کنند، بسته به محل اجرا و قرارداد، می توانند درصدی از فروش بلیت یا هزینه ثابتی را برای هر نمایش دریافت کنند. به گفته Music Industry بسته به نوع کار، سطح تجربه و تقاضا برای مجموعه مهارت‌های شما، یک کنسرت زنده که در آن شما به عنوان یک نام بزرگ معرفی نمی‌شوید، می‌تواند بین 100 تا 500 دلار در روز برای شما درآمد داشته باشد. چگونه. اینها می تواند شامل کنسرت هایی مانند خواندن سرود ملی در یک بازی، خوانندگان پشتیبان یا اجراهای خیابانی باشد.

نمایش-های-زنده

پروژه های استودیویی

عضویت در یک اتحادیه محلی، مانند اتحادیه ای که به فدراسیون موسیقیدانان آمریکا وابسته است، برای نوشتن آهنگ برای تبلیغات، نمایش های تلویزیونی یا فیلم ضروری است. دستمزد خواننده و ترانه سرا بر اساس مقیاس تعیین شده توسط فدراسیون، بر اساس بودجه پروژه، مدت زمانی که نوازنده در استودیو است و تعداد نوازندگانی که برای پروژه استخدام شده اند، دریافت می کنند. شما باید اتحادیه محلی خود را بررسی کنید که دستمزد شما چقدر باشد، زیرا براساس جغرافیا متفاوت است، اما BandZoogle پیشنهاد می کند که میانگین آن حدود 75 تا 100 دلار برای هر آهنگ یا 40 تا 60 دلار در ساعت است.

فروش مستقل

هنرمندانی که خود راه اندازی می کنند و در تجارت باهوش هستند می توانند رئیس خودشان شوند. این به آنها امکان می دهد هزینه ها و حق امتیازهایی را که در غیر این صورت به یک ناشر موسیقی، شرکت ضبط یا عامل رزرو برای نمایش های زنده پرداخت می شد، حفظ کنند. نوازندگان مستقل مسئول استخدام حلقه حرفه ای خود هستند تا به مدیریت و ایجاد حرفه خوانندگی و ترانه سرایی خود کمک کنند. وب‌سایت‌هایی مانند Reverbnation، SoundCloud و Just Plain Folks در ارائه ابزارهایی برای خود تبلیغی، رزرو نمایش، همکاری با دیگر ترانه‌سراها و فروش مستقیم موسیقی به طرفداران تخصص دارند.

آهنگساز-نوازنده راک مستقل

گزارش Future of Music Coalition از یک مطالعه موردی برای نشان دادن درآمد و هزینه‌های بالقوه یک نوازنده استفاده می‌کند. یک آهنگساز و نوازنده راک مستقل را در نظر بگیرید “که موسیقی [خود] را می نویسد، ضبط می کند و اجرا می کند و به طور منظم در ایالات متحده و خارج از کشور تور می کند.” تصور کنید این شخص در دو گروه است که در چندین کشور تور کرده و فستیوال ها و کلوپ های بزرگ راک را اجرا کرده اند. این نوازنده همچنین تورهای انفرادی «در کلوپ‌های شبانه، گالری‌ها، میخانه‌ها، مراکز هنری، موزه‌ها، تئاترهای کوچک و کافه‌ها» را برگزار می‌کند.

علاوه بر این، این هنرمند آموزش رسمی در آهنگسازی و خوانندگی دارد. آنها در ده ها آلبوم به عنوان عضو گروه یا نوازنده جلسه ظاهر شده اند. آنها گاهی اوقات تورهای خود را مدیریت می کنند و گاهی اوقات با یک آژانس رزرو برای کنسرت های انفرادی کار می کنند. آنها روابط غیر انحصاری با چندین شرکت ضبط مستقل دارند. برای تکمیل این نمایه، آن ها عضو AFTRA، SoundExchange و ASCAP هستند. آن ها خوداشتغال هستند، بیمه درمانی ندارند و مستمری ندارند.

در مورد آهنگسازی بیشتر بدانیم

آهنگسازی و تنظیم

مراحل یادگیری آهنگسازی

سفارش آهنگسازی و تنظیم به صورت حرفه ای

درآمد ناخالص در مقابل مخارج ناخالص:

براساس نتایج تحقیقات آماری زیر مجموع درآمد ناخالص و هزینه های مربوط به نوازنده را برای سال های 2008-2011 نشان می دهد که هزینه ها حدود 53 درصد از درآمد ناخالص را مصرف می کنند.

برای این نوع موسیقیدان – آهنگساز-نوازنده راک مستقل – 30.5 درصد از درآمد آن ها از اجرای زنده، 29.8 درصد حقوق و تنها 6.2 درصد از حق امتیاز سازمان حقوق اجرا  (PRO) است. توجه داشته باشید که 9.4 درصد حق امتیاز انتشار شامل درآمد حاصل از مکانیک بر اساس فروش آهنگ هایی است که آن ها با هم نوشته اند.

درآمد-ناخالص-در-مقابل-مخارج-ناخالص

از سوی دیگر، هزینه های معمولی شامل کمیسیون رزرو، تجهیزات، تبلیغات و کالا می شود. سهم رفت و آمد به سفر اختصاص داده می شود و تخمین زده می شود 36 درصد از هزینه ها را به خود اختصاص دهد. برای یک نوازنده که دائماً در جاده است، بلیط هواپیما، هزینه چمدان، بنزین، تعمیرات وسیله نقلیه، ارزیابی سازها، بیمه و موارد دیگر می تواند به سرعت اضافه شود.

پس از هزینه ها و مالیات ها، تخمین زده می شود که این نوازنده حدود 12000 دلار درآمد خالص داشته باشد. این عدد بزرگی نیست، اما اگر درآمد اضافی را در نظر بگیرید، بد نیست. به علاوه، تمام خریدهای تجهیزات شما (از جمله نرم افزار) مشمول کسر مالیات هستند که به افزایش درآمد خالص شما کمک می کند.

متغیرهایی وجود دارد. ژانر تفاوت ایجاد می کند. به عنوان مثال، نوازندگان راک در مقایسه با سایر ژانرها درآمد کمتری از آهنگسازی دارند. اما نوازندگان کلاسیک بیشتر می سازند. و همانطور که مطالعه نشان می دهد، هر چه سن شما بیشتر باشد و تجربه بیشتری داشته باشید، درآمد بیشتری کسب می کنید. نوازندگان 18 تا 29 ساله به طور متوسط ​​28260 دلار در سال و نوازندگان 40 تا 49 سال به طور متوسط ​​63900 دلار در سال درآمد دارند. بسیار ساده و به طور کلی با روند زندگی.

استریمینگ (streaming) پادشاه است

اجرای زنده به این معناست که بیشتر هنرمندان بیشتر درآمد خود را به دست می‌آورند، اما روی درآمد جریان نمی‌خوابند، به خصوص اگر هنرمندی بدون امضا و خودآزاد باشید. صنعت موسیقی به لطف پذیرش گسترده سرویس‌های استریم مانند Spotify، Apple Music و Tidal از دوران Napster/دزدی دریایی بازگشته است.

در اواخر دهه گذشته، از آنجایی که افراد بیشتری شروع به استفاده از استریم به عنوان روش اصلی گوش دادن به موسیقی و پرداخت مشترکین ممتاز کردند، درآمدهای حق امتیاز نیز شروع به رشد کردند. از سال 2020، این صنعت در ششمین سال متوالی رشد خود قرار دارد.

استریمینگ-(streaming)-پادشاه-است

طبق گزارش RIAA، استریمینگ 83 درصد از کل درآمد صنعت موسیقی در سال 2020 را تشکیل می‌دهد که از 13.4 درصد در سال قبل رشد داشته است. مقدار دقیقی که در هر جریان Spotify دریافت می کنید بسته به عواملی مانند کشور شنونده و اینکه آیا شما با یک برچسب اصلی که با این سرویس قرارداد دارد یا نه امضا کرده اید متفاوت است. طبق اکثر تخمین‌ها، شما به ازای هر 1000 استریم Spotify فقط بیش از 3.00 دلار درآمد کسب می‌کنید و این قبل از اینکه سهم شرکت ضبط را در نظر بگیرید (یعنی اگر یک برچسب دارید). به نظر زیاد نمی رسد، اما در نظر بگیرید که چگونه فقط 20 سال پیش بود، زمانی که صنعت ضبط هنوز بر روی سی دی اجرا می شد. شما تقریباً به یک معامله با لیبل نیاز داشتید تا موسیقی خود را به هر طریقی معنادار ارائه دهید. از این نظر، استریمینگ زمین بازی را مساوی کرده است.

 

امروزه، هر کسی می‌تواند موسیقی خود را ضبط و در پلتفرم‌هایی با میلیون‌ها شنونده پخش کند و دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد. از سال 2021، هر ثانیه یک آهنگ جدید در Spotify آپلود می شود. (این خیلی موسیقی است.)

طبق جدیدترین آمار Spotify، بیش از 7500 هنرمند سالانه 100000 دلار با استریم های Spotify درآمد دارند، رقمی که در طول چهار سال گذشته 79 درصد رشد داشته است – به این معنی که تعداد هنرمندانی که بین 50000 تا 100000 دلار در سال درآمد دارند یکسان است.

نکته کلیدی این است که بفهمید چگونه می توانید سر و صدا را شکست دهید، هر طور که می توانید. از این نظر، همان چیزی است که همیشه بوده است.

خب معنی این ها چیه؟ اگر این کار را برای شمارش پشته های عظیم پول نقد انجام می دهید، احتمالاً در صنعت اشتباهی هستید. اما اگر باور دارید که با هنر خود چیزی منحصر به فرد برای گفتن دارید، هرگز زمان مناسبی برای دنبال کردن آن رویا و یافتن مخاطبان برای شما وجود ندارد. شما چیزی برای از دست دادن ندارید تنها کاری که باید انجام دهید این است که تلاش کنید.

نوشته قبلی

استودیو ضبط صدا در تهران

نوشته بعدی

اصول آهنگسازی و تنظیم آهنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Start typing to see projects you are looking for.
ورود به حساب کاربری

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید
Call Now Button