آموزش آهنگسازی با fl studio

آموزش آهنگسازی با fl studio

اخیراً شنیده‌اید که دوستانتان با لحن‌های مشتاقانه درباره fl Studio، یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای تولید موسیقی در زمان‌های اخیر صحبت می‌کنند، مخصوصاً در مورد ایجاد آهنگ‌ها، الگوها و بیت‌های موسیقی الکترونیک. امروز می خوایم به آموزش آهنگسازی با fl studio و نکات کلیدی آن بپردازیم.

من فقط می توانم تطبیق پذیری استثنایی این برنامه را تأیید کنم: این برنامه دارای ویژگی های بی شماری است که از دست دادن آنها کار سختی نیست: کمی تمرین، پیشنهادات درست و در مدت زمان کوتاهی می توان یاد گرفت که چگونه با آن ضربات بسازید. FL I مطالعه می کنم همچنین رضایت های نه بی تفاوت را دریافت می کنم.

 آیا ایده های خلاقانه زیادی در ذهن خود دارید و دوست دارید در ضبط موسیقی دیجیتال خود با این DAW (ایستگاه کاری صوتی دیجیتال) تلاش کنید؟ سپس تنها کاری که باید انجام دهید این است که راحت باشید، استراحت کنید و چند دقیقه از زمان گرانبهای خود را به خواندن پاراگراف های بعدی اختصاص دهید: من مطمئن هستم که مدت زیادی طول نمی کشد تا اشتیاق پیدا کنید! من فقط باید برای شما آرزوی خواندن خوب داشته باشم و از آن لذت ببرید!

برای مشاوره رایگان و آموزش آهنگسازی اینجا کلیک کنید.

آموزش آهنگسازی با fl studio

بیایید با مقدمه ای در مورد اصول FL Studio شروع کنیم، که برای جلوگیری از غرق شدن توسط این ایستگاه کاری صوتی دیجیتال (DAW) ضروری است، که در نگاه اول به دلیل داشتن رابط کاربری غنی از فضاهای کاری، منوها و دکمه ها می تواند کمی گیج کننده به نظر برسد.

بر خلاف سایر نرم افزارهای تولید موسیقی،آموزش آهنگسازی با fl Studio یک ترتیب سنج بسیار پیشرفته را ادغام می کند که در آن هم می توان تک نت های سازنده ملودی را وارد کرد و هم الگوها را با اتصال یک ساز MIDI خارجی یا با استفاده از صفحه کلید رایانه ضبط کرد.

این ویژگی کارهای تولید، تدوین و میکس را تا حد زیادی تسهیل می کند و به همین دلیل یکی از مناسب ترین برنامه ها هم برای کسانی که برای اولین بار وارد دنیای ضبط خانگی می شوند و هم برای حرفه ای ها در این بخش که به دنبال یک برنامه جامد هستند، محسوب می شود. و پلتفرم همه کاره برای کار: باید بدانید که ایجاد بیت علاوه بر اینکه یک فعالیت سرگرم کننده و هیجان انگیز است، می تواند سودآور نیز باشد!

اگر هنوز اف ال استودیو را دانلود نکرده اید، در آموزشی که به آن لینک کرده ام، تمام اطلاعات مفید را برای ادامه دانلود و نصب آن پیدا خواهید کرد. خوشحال خواهید شد که بدانید می‌توانید آن را در یک نسخه رایگان، کامل با تمام ویژگی‌های آن، اما با برخی محدودیت‌ها در استفاده، دریافت کنید: به ویژه، شما نمی‌توانید پروژه‌ها را ذخیره کنید، بنابراین برای تولید یک ضرب، لزوماً باید آن را تمام کنید و بدون بستن جلسه کاری آن را صادر کنید.

در آموزش آهنگسازی با fl studio نسخه ی کرک شده را می توانید به راحتی در بسیاری از وب سایت ها دانلود کنید. در صورتی بخواهید از نسخه ارگانیک آن استفاده کنید، لیست قیمت آن به صورت زیر است:

نسخه های پولی با توجه به نیازهای تولید متفاوت است. بیایید بسته های ارائه شده را با جزئیات ببینیم.

میوه ای (89 یورو + مالیات بر ارزش افزوده). این نسخه به شما این امکان را می دهد که فقط ملودی ها و حلقه های اولیه ایجاد کنید و قطعاً یک نقطه شروع عالی برای افراد تازه کار است.

تولید کننده (189 یورو + مالیات بر ارزش افزوده). با این نسخه شما قادر خواهید بود آهنگ های کامل بسازید و صدا را از یک منبع خارجی ضبط کنید.

امضا (289 یورو + مالیات بر ارزش افزوده). علاوه بر عملکردهای نسخه قبلی، مجموعه ای از پلاگین های اضافی با عمق قابل توجهی نیز خواهید داشت تا تولید موسیقی خود را با افکت ها، کمپرسورها و VSTi غنی کنید.

بسته همه افزونه ها (489 یورو + مالیات بر ارزش افزوده). همانطور که از نامش پیداست، نسخه کامل FL Studio با تمام پلاگین های موجود است.

حال بیایید نگاهی به نحوه عملکرد نرم افزار بیندازیم تا با حوزه های کاری آن آشنا شویم. پس از شروع برنامه، با یک رابط متشکل از چندین عنصر روبرو خواهید شد.

نوار ابزار. در بالا قرار دارد و تمام عناصر کنترلی نرم افزار مانند دکمه هایی برای پخش و ضبط و همچنین دکمه هایی برای فراخوانی آسان و پیکربندی سایر ویژگی ها (مثلا میکسر، رول پیانو یا الگو) وجود دارد. .

پنل مرورگر مشابه دیگر DAW ها، در قسمت سمت چپ، یک منطقه بسیار قابل تنظیم برای فراخوانی پروژه ها، پلاگین ها، کتابخانه ها و از پیش تنظیم ها خواهید داشت.

قفسه کانال. این پنل که در ایجاد ضربات و الگوها ضروری است، به شما امکان می دهد ابزارها و پلاگین های درج شده در یک پروژه را سازماندهی کنید و آنها را به میکسر متصل کنید.

میکسر. در اینجا می‌توانید ولوم‌ها و تساوی سازهای جداگانه را در طول فاز میکس مدیریت کنید.

منطقه لیست پخش در این بخش، چیدمان به عنوان سازماندهی زمانی و متوالی رویدادها و مسیرهایی که قطعه را تشکیل می‌دهند، در نظر گرفته می‌شود.

رول پیانو. این پنل همچنین بسیار مهم است، زیرا به شما این امکان را می دهد که به صورت دستی یادداشت ها را وارد کنید یا ضبط یک ابزار دیجیتال (به عنوان مثال صفحه کلید یا لانچر) را با اعمال بر روی ویژگی های مختلف عملکرد مانند سرعت (شدت)، مدت زمان و آهنگ صدا تصحیح کنید.

فقط باید برویم و جزئیات نحوه ساخت بیت در FL Studio را ببینیم.

برای مشاهده هزینه تولید آهنگ/ آلبوم چگونه محاسبه می شود؟ کلیک کنید.

 

نحوه ساخت بیت در FL Studio

من حدس می زنم شما نمی توانید صبر کنید تا یاد بگیرید در FL Studio چگونه ضربات بسازید. خوب، پس بیایید در چت بیشتر گم نشویم: برنامه را شروع کنید و اجازه دهید شما را در ایجاد اولین الگوی خود راهنمایی کنیم.

ابتدا BPM را در نوار ابزار پیدا کنید تا سرعتی را که می خواهید برای ضربان خود تنظیم کنید مشخص کنید. نشانگر در بالا، سمت راست دکمه‌های فرمان برای ضبط و پخش قرار دارد: به راحتی قابل شناسایی است زیرا تعداد ضربات در دقیقه نشان داده می‌شود که می‌توانید با کلیک بر روی آن و با نگه داشتن دکمه سمت چپ، آن را تغییر دهید. حرکت مکان نما ماوس به بالا یا پایین (برای افزایش یا کاهش مقدار).

در مرحله دوم، به کانال رک بروید: اگر بلافاصله آن را مشاهده نکردید، می توانید با کلیک بر روی دکمه مربوطه در نوار ابزار، در سمت راست بالا، آن را به یاد بیاورید. اگر در مورد کدام یک شک دارید، با گذراندن مکان نما ماوس روی هر دکمه، عملکرد آن در بالا سمت چپ (درست زیر منو) نشان داده شده است: مشخصه مورد نظر وجود سه مستطیل بزرگتر است که در کنار آن سه مستطیل قرار دارند. کوچکتر.

در Channel Rack احتمالاً ابزارهای بیشتری در حال بارگذاری خواهید داشت: معمولاً نمونه‌بردار نیز وجود دارد که برای اتصال کنترلر MIDI به ابزار مجازی ضروری است. اگر آن را نمی‌بینید، نماد [+] واقع در پایین را فشار دهید و از منوی متنی که باز می‌شود، روی آیتم Sampler واقع در زیر بخشی به همین نام کلیک کنید.

حالا با دکمه سمت راست ماوس روی دکمه Sampler کلیک کنید، سپس از منوی ظاهر شده، روی آیتم Replace کلیک کنید و افزونه مناسب برای ژانری که می خواهید ایجاد کنید را انتخاب کنید. در این آموزش من از Sakura، یکی از محبوب ترین ابزارهای مجازی بومی استفاده کردم، اما در نهایت می توانید با انتخاب بهترین افزونه ها برای FL Studio با توجه به نیازهای خلاقانه خود، سایرین را نصب کنید.

در رابط ساکورا که بنابراین برای اهداف نمایشی انتخاب کرده‌ام، با کلیک بر روی جعبه سیاه واقع در بالا، می‌توانید به منویی دسترسی پیدا کنید که در آن ابزارهای مجازی مختلفی وجود دارد: در سمت چپ یک زیربخش بر اساس دسته‌ها (باس، پدها) وجود دارد. برای مثال، String) و با کلیک بر روی یکی از آنها، VSTi (ابزار مجازی) نسبی در ناحیه سمت راست نشان داده می‌شود: یکی از آنها را فشار دهید تا صداها و تنظیمات از پیش تعیین شده بارگذاری شوند.

می‌توانید با پخش صفحه‌کلید رایانه‌تان (معمولاً از کلیدهای ناحیه مرکزی دومی) به آنها گوش دهید یا اگر آن را دارید و متصل کرده‌اید، از طریق یک ابزار دیجیتال خارجی که از طریق USB یا MIDI به کامپیوتر یا به رابط صوتی نهایی.

در آموزش آهنگسازی با fl studio یکی دیگر از روش‌های ویرایش یادداشت‌ها، روش دستی ارائه‌شده توسط تابع Piano Roll است: برای فعال کردن آن، به Channel Rack برگردید و روی دکمه Sampler کلیک راست کنید، اما همانطور که خواهید دید، نام آن با عنوان تغییر می‌کند. از افزونه انتخابی؛ سپس روی اولین مورد Piano Roll کلیک کنید تا فضای کاری فوق بارگذاری شود.

برای آموزش رایگان صفر تا صد میکس و مسترینگ اینجا کلیک کنید.

نحوه ساخت بیت در FL Studio

رول پیانو بسیار ساده و شهودی است: در سمت چپ صفحه کلیدی خواهید دید که به صورت عمودی توسعه یافته است که نت هایی را که وارد می کنید نشان می دهد، در حالی که در سمت راست یک شبکه دارید که می توانید نت های جداگانه را در یک زمان بکشید و بنابراین ملودی یا ضرب آهنگ را ایجاد کنید.

من به شما توصیه می کنم نمایش این ناحیه را به خوبی تنظیم کنید: روی قسمت آخر نوار اسکرول در بالا کلیک کنید و با نگه داشتن دکمه سمت چپ ماوس، نشانگر را به سمت راست یا چپ ببرید تا شبکه را باریک یا بزرگ کنید و موارد بیشتری را نمایش دهید. یا جوک کمتر، با توجه به نیاز شما.

شما می توانید همین کار را با یادداشت ها انجام دهید، اگر در حین ویرایش متوجه شدید که به درستی ترسیم نشده اند، مدت زمان آنها را کم یا زیاد کنید. با کلیک بر روی لبه‌های یک یادداشت، یک فلش دو سر ظاهر می‌شود که نشان‌دهنده جهت‌هایی است که می‌توانید آن را حرکت دهید.

همچنین می توان آنها را حذف کرد، با دکمه سمت راست ماوس، یا حرکت آنها به هر قسمت دیگر از شبکه برای تغییر سرعت یا گام: در این حالت کلیک در مرکز یادداشت انجام می شود و مکان نما به عنوان یک پیکان چهار طرفه نشان داده شود. با این حال، در پایین، یک ناحیه به تعریف سرعت اختصاص داده شده است تا عملکرد طبیعی تر شود.

پس از ساختن چند نوار اول، می توانید به راحتی آنها را به این صورت کپی و پیست کنید: کلید Ctrl (یا cmd در مک) را نگه دارید و روی نقطه ای از شبکه در ابتدا یا انتهای اجرا کلیک کنید، سپس همزمان. با نگه داشتن دکمه سمت چپ ماوس، آن را بکشید تا ناحیه ای را بکشید که شامل تمام یادداشت ها می شود، که در همان زمان هایلایت می شوند.

اکنون همه چیز را رها کنید و همزمان Ctrl + B (یا cmd + b در مک) را فشار دهید و به طور خودکار در نوارهای بلافاصله بعدی قرار می گیرند.

در آموزش آهنگسازی با fl studio برای افزودن صداهای بیشتر، به کانال کانال بازگردید و دنباله عملیاتی که نشان داده شده را تکرار کنید. از سوی دیگر، برای آهنگسازی ریتم، هنگامی که صدای درام روی کانال رک بارگذاری شد (به عنوان مثال از بخش درام منو)، توصیه می کنم مستقیماً روی ویرایشگری که در کنار دکمه ظاهر می شود عمل کنید. با وجود یک سری متناوب از مربع های خاکستری و قرمز: هر دنباله 4 تایی مربوط به یک ضرب است. با فشار دادن آنها، صدای انتخاب شده مربوط به ضرب را فعال می کنید. برای حذف آنها، در عوض، فقط با دکمه سمت راست ماوس روی آنها کلیک کنید.

برای گوش دادن به تمام ضرباتی که ساخته اید، مهم است که حالت آهنگ در نوار ابزار (در سمت چپ دکمه های فرمان قرار دارد) انتخاب شده باشد، در غیر این صورت فقط می توانید الگوی انتخاب شده را بشنوید. سپس بر روی دکمه فوق کلیک کرده و سپس دکمه ▶ ︎ را فشار دهید تا آهنگ پخش شود.

مرحله بعدی مخلوط کردن است و انجام آن با توجه خاص بسیار مهم است. برای تخصیص هر نمونه به یک درج میکسر، پیشنهاد می‌کنم به Channel Rack برگردید و روی مستطیل کنار نام نمونه اول دوبار کلیک کنید: به این ترتیب همه افراد حاضر انتخاب می‌شوند.

اکنون دکمه میکسر را در نوار ابزار فشار دهید (تصویر دو کنترل کننده صدا شبیه به میکسر را نشان می دهد)، تا رابط نسبی فراخوانی شود، سپس بر روی فلش واقع در سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید و موارد مربوطه را انتخاب کنید. منوی مسیریابی کانال> کانال های انتخاب شده را از این مسیر شروع کنید تا به ترتیب هر نمونه را به درج های میکسر اختصاص دهید.

از این لحظه می توانید به راحتی ولوم آهنگ های مختلف را کنترل کنید و افکت ها و کمپرسورها را در کانال های مختلف قرار دهید. اگر می خواهید در مورد این موضوع بیشتر بدانید، اکیداً توصیه می کنم که راهنمای اختصاصی من را بخوانید. علاوه بر این، در این مرحله من همچنین به شما پیشنهاد می‌کنم که اگر از دو ابزاری استفاده کرده‌اید که فرکانس‌های آنها تضاد دارند، از یک تکنیک خاص به نام زنجیره جانبی استفاده کنید که بسیار کاربردی است. این یک مشکل بسیار رایج در زمینه موسیقی الکترونیک به ویژه در تعامل صداهای باس و های-هت است.

چگونه یک بیت را به FL Studio بفرستیم؟

شما ترکیب، تنظیم و میکس بیت خود را کامل کرده اید و اکنون به درستی نمی توانید صبر کنید تا آن را صادر کنید، بنابراین می توانید به راحتی آن را به اشتراک بگذارید و شاید آن را در SoundCloud منتشر کنید، یا صدا را در یک ویدیو برای آپلود در YouTube ویرایش کنید. خوب، خوشحال خواهید شد که بدانید این آسان‌ترین بخش از کل مسیر تاکنون است. پس بیایید ببینیم که چگونه یک بیت را به FL Studio صادر کنیم.

ابتدا روی منوی File در بالا سمت چپ کلیک کنید، سپس به Export بروید و از منوی ظاهر شده، روی فرمت فایلی که ترجیح می دهید، مانند WAV یا MP3 کلیک کنید. در پنجره باز شده نام بیت را تایپ کرده و پوشه ای که می خواهید در آن ذخیره شود را انتخاب کنید و سپس دکمه Save را فشار دهید.

به صورت کلی  آموزش آهنگسازی با fl studio نیازمند تمرین مداوم برای یادگیری این نرم افزار حرفه ای است.

بنابراین، چگونه با استفاده از یک کامپیوتر خانگی معمولی موسیقی بسازید؟

این سوال مورد توجه بسیاری از کاربران رایانه شخصی است. در این بخش یاد خواهید گرفت که چگونه با کمک برنامه ساده و در عین حال بسیار کاربردی FruityLoops آهنگ بسازید.

این آموزش ها برای FruityLoops نسخه 3.55 نوشته شده است. بسیار قدیمی است، اما با وجود این، درس ها تا به امروز مرتبط هستند، زیرا اصول اولیه ایجاد ترکیب در FruityLoops تغییر نکرده است.

آشنایی با رابط کاربری ایجاد قسمت درا

ابتدا باید کمی در مورد رابط کاربری خود برنامه بدانیم. در بالای صفحه چیزی شبیه به این را می بینید

مبانی آهنگسازی در FL Studio (ایجاد آهنگسازی در FL Studio

در سمت چپ دو کنترل وجود دارد (سمت چپ – صدا، سمت راست – Pitch)

سه دکمه که کمی در سمت راست کنترل های صدا و Pitch قرار دارند (مثلث، مربع و دایره را نشان می دهند) Play، Stop و Recording (ضبط)

عدد “140” سرعت (سرعت) آهنگسازی را نشان می دهد (هر چه مقدار بالاتر باشد آهنگ شما سریعتر پخش می شود). تابلویی که اعداد 1 تا 9 روی آن قرار دارند الگوهایی هستند (کمی بعد به آنها خواهیم پرداخت). دکمه های باقی مانده هنوز به ما علاقه ای ندارند (ما در درس های بعدی به آنها خواهیم پرداخت)

با کمی پرداختن به رابط برنامه FruityLoops، می توانید به ابتدایی ترین چیزها بروید

بیایید به پنجره کوچک سمت چپ (مرورگر) توجه کنیم، انواع مختلفی از نام ها وجود دارد. اینها پوشه هایی با ابزارهای مختلف (از درامر گرفته تا سینت سایزر) هستند. روی کلمه Packs کلیک کنید (بیشتر همه درامرها اینجا قرار دارند)، 4 پوشه دیگر در آنجا باز می شود، روی Vintage کلیک کنید، اکنون می توانید سازها را ببینید. روی همه نام ها کلیک چپ کنید و صداهای مختلفی را خواهید شنید

ابزار OHihat 10-00 را پیدا کنید. روی آن کلیک چپ کرده و بدون رها کردن، کمی به سمت راست بکشید (پنجره کوچکی با 4 ابزار مشاهده می کنید). وقتی مکان نما روی این پنجره است، می توانید دکمه ماوس را رها کنید و ابزار ظاهر می شود.

راه دومی برای “کشیدن و رها کردن” ابزار وجود دارد: باید روی ابزار در پنجره مرورگر کلیک راست کنید (در مورد ما، OHihat 10-00) و مورد Open in new channel را از منو انتخاب کنید. بنابراین، ما ابزار را به پنجره اصلی منتقل کردیم

حالا ابزار Handclap10 را پیدا کنید (در همان پوشه قرار دارد) و مانند بار اول آن را به پنجره اصلی بکشید

اکنون همه چیز اساسی برای نوشتن بخشی از سازهای کوبه ای وجود دارد.

مربع ها را همانطور که در شکل نشان داده شده است بچینید و ساده ترین قسمت درام را دریافت خواهید کرد. برای قرار دادن یک مربع، باید در محلی که می خواهید این صدا به صدا در بیاید، کلیک چپ کنید.

چگونه یک بیت را به FL Studio بفرستیم؟

برای شنیدن آنچه که کشیده اید، باید دکمه Play را فشار دهید (به هر حال، در FruityLoops همه چیز در الگو به صورت دوره ای پخش می شود، یعنی بدون توقف). اکنون می توانید آزمایش کنید و چیز جدیدی ایجاد کنید.

توجه داشته باشید:

FruityLoops دارای ویژگی های زیادی است که کار شما را آسان تر و سریع تر می کند. اکنون من برخی از توابع را ارائه می دهم که در این درس و دروس بعدی برای ما مفید خواهد بود.

▪ همانطور که می بینید، پنجره اصلی از 16 مربع خالی برای هر ابزار تشکیل شده است، یعنی. قسمت درام ما نمی تواند بیشتر از این 16 مربع باشد. برای طولانی شدن پنجره اصلی باید به منوی گزینه ها (Options) رفته و قسمت Song Settings را در آنجا انتخاب کنید. در اینجا می توانید طول را تغییر دهید (من شخصاً بیشتر از طول 32 استفاده می کنم).

▪ دومین نکته مفید، چیدمان خود مربع هاست. شما هر مربع را جداگانه با ماوس قرار می دهید، اما این کار را می توان راحت تر انجام داد. باید روی ابزار در پنجره اصلی کلیک راست کرده و Fill every 4 step را انتخاب کنید (مثلاً برای Kick).

ایجاد باس و ملودی. جلوه ها، فیلترها و رول پیانو

بنابراین، ما قبلاً یک قطعه درام داریم و اکنون برای آن به باس نیاز داریم (این را در همه آهنگ ها لازم است، باور کنید).

در مرورگر (Browser)، پوشه Instruments و در آنجا پوشه Andrew را باز کنید و ساده ترین Saw Test Bass را انتخاب کنید. مربع ها را در این ابزار مانند ابزار OHihat 10-00 بچینید. اکنون شروع آهنگ را داریم. اما باس با درام چندان دشوار نیست، بنابراین بیایید به چیزهای پیچیده تر برویم.

حالا شروع به ساخت ملودی می کنیم، اما ابتدا باید ساز مناسبی پیدا کنیم. فوراً باید بگویم: سازهای آماده بسیار کمی هستند که صدای خوبی دارند و به همین دلیل است که ساز تمام شده را با فیلترهای مختلف تغییر خواهیم داد. در مورد این درس است.

ابتدا بیایید یک فایل جدید باز کنیم که شامل قسمت درام شما نباشد. در مرورگر، پوشه از پیش تنظیم کانال را پیدا کنید (این در بالای صفحه است)، پوشه 3x Osc را در آنجا باز کنید و ابزار TranceLead را انتخاب کنید

فوراً باید بگویم که نوشتن ملودی در رول پیانو راحت تر است (برای باز کردن آن ، روی ساز در پنجره اصلی کلیک راست کرده و خط پیانو رول را انتخاب کنید). برای اینکه این پنجره تمام صفحه شود، روی کلمه Piano Roll دوبار کلیک کنید (در بالای این پنجره قرار دارد). اکنون می توانیم در مورد این ویرایشگر صحبت کنیم.

ویرایشگر رول پیانو از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

کلیدها (در سمت چپ هستند، اگر آنها را فشار دهید، صدایی می شنوید)

▪ پنجره اصلی برای چیدمان مربع ها (این جایی است که خود ملودی را می نویسیم)

▪ پنجره فیلتر (حجم، برش، رزونانس، زیر و بم، تعادل)

من کمی در مورد پنجره اصلی به شما می گویم، جایی که یادداشت ها را ترتیب می دهیم. یادداشت ها (مربع ها) با دکمه سمت چپ ماوس قرار می گیرند و با سمت راست حذف می شوند. برای کوتاه‌تر یا طولانی‌تر کردن یادداشت، باید مکان‌نما را به لبه سمت راست کادر ببرید تا نماد فلش راست و چپ ظاهر شود، سپس باید دکمه چپ ماوس را فشار داده و به هر جهت بکشید. اما همانطور که می بینید، یادداشت ها را نمی توان خیلی کوتاه کرد، برای این یک دکمه Snap وجود دارد که در بالای صفحه قرار دارد (تصویر صفحه اول را ببینید). پیش فرض Auto است. این مقدار را به چیز دیگری تغییر دهید و یادداشت ها را بهم بزنید، طول آنها را تغییر دهید. خوب، با بقیه عملکردهای این پنجره، باید خودتان آن را بفهمید.

حال بیایید به پنجره فیلتر در ویرایشگر Piano Roll توجه کنیم.

به طور پیش فرض، این ویرایشگر حجم است. من یک نت می کشم، و یک خط عمودی در زیر ظاهر می شود، هر چه بالاتر باشد، نت بلندتر پخش می شود. این خط را می توان با دکمه سمت چپ ماوس تغییر داد. درست در زیر کلیدها یک کتیبه Velocity (حجم) وجود دارد، اگر با دکمه سمت چپ روی آن کلیک کنید، منویی ظاهر می شود که در آن می توانید پارامترهای مختلفی را انتخاب کنید که می توانند به همان روش صدا تغییر کنند. شما خودتان با این پارامترها آزمایش خواهید کرد، اما در حال حاضر ما کلمه Filt.cut را انتخاب می کنیم.

سوالات متداول مریوط به آموزش آهنگسازی با fl studio

FL Studio یک نرم‌افزار تولید موسیقی دیجیتال (DAW) است که به طور گسترده در آهنگسازی، تنظیم موسیقی، ویرایش صدا و میکس آهنگ‌ها استفاده می‌شود

برای آشنایی با FL Studio، می‌توانید به منابع آموزشی آنلاین مانند ویدیوهای آموزشی در وبسایت‌ها، پلتفرم‌های آموزشی یا کتاب‌های آموزشی مرتبط با این نرم‌افزار مراجعه کنید.

دانش تئوری موسیقی می‌تواند در آهنگسازی با FL Studio کمک کند، اما برای شروع نیازی به داشتن آن نیست. می‌توانید با تجربه و آزمایش به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنید.

با استفاده از میکسرها، افکت‌ها، تنظیم کنترل‌های صدا و پلاگین‌های مختلف در FL Studio می‌توانید آهنگ‌هایتان را میکس کنید. میکس‌کردن نیازمند تجربه و شناخت موسیقی و صدا می‌باشد.

چگونه آهنگساز شویم؟
نوشته قبلی

چگونه آهنگساز شویم؟

نوشته بعدی

استودیو موسیقی

استودیو موسیقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Start typing to see projects you are looking for.
ورود به حساب کاربری

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید
Call Now Button