اموزش اهنگسازی و تنظیم اهنگ

اموزش اهنگسازی

اموزش اهنگسازی

امروز می خواهیم درباره انواع روش ها درباره اموزش اهنگسازی صحبت کنیم.

برای اموزش اهنگسازی چه چیزی لازم است؟

سریع ترین راه برای اموزش اهنگسازی این است که قطعات کوچکی از موسیقی را به خاطر بسپارید و سپس یاد بگیرید که آن قطعات را به روش های بسیار خاص تغییر دهید و ترکیب کنید. فرآیند تغییر آن، در واقع شما را مجبور به درک آن می کند. وقتی هنر آهنگسازی را شروع کردم، ایده‌ای ضعیف از چیزهایی که باید یاد بگیرم داشتم.  اما در ذهن من خیلی واضح نبود. بنابراین شروع کردم به خواندن تقریباً هر کتاب تئوری موسیقی یا آهنگسازی که به دستم می رسید.

اموزش اهنگسازی

انگیزه شما از اموزش آهنگسازی چیست؟

در طی سال های کاری خود از تک تک افرادی که قصد آهنگسازی داشتند، پرسیده ام که هدفشان از اهنگسازی چیست.

اگر هر یک از این ها شما را توصیف می کند، به خواندن ادامه دهید.

  1. شما می خواهید موسیقی بسازید که به وضوح خود و احساسات شما را به گونه ای بیان کند که دیگران بفهمند.
  2. شما می خواهید بیشتر برای خود موسیقی بسازید، اما به فیلم، تلویزیون و بازی های ویدیویی علاقه مند هستید.
  3. شما می خواهید آنچه را که در ذهن خود می شنوید بنویسید و از آن آثار طولانی تر، آهنگ های موفق یا فقط یک قطعه موسیقی خوب بسازید.
  4. شما می‌خواهید بفهمید موسیقی چگونه کار می‌کند، اما تئوری موسیقی شما کمی… باید بگوییم… طرح‌واره است.

اهداف شما ممکن است کمی متفاوت باشد، اما در نهایت، همه ما از طریق چیزهای مشابهی می خواهیم خودمان را بیان کنیم، از طریق موسیقی به دیگران شادی هدیه بدهیم و به سادگی خلق کنیم .

یادگیری ترکیب بندی، فرآیندی است که زمان می برد.  چیزهای زیادی وجود دارد که شما نمی دانید، و این اشکالی ندارد. ترکیب پاداش است زیرا هیچ پایانی برای یادگیری و رشد وجود ندارد.

شما قبلاً تجربه گوش دادن و دانش پیشینه دارید:

همه ما با یک عمر تجربه گوش دادن به موسیقی می آییم.  من با نواختن ترومپت در گروه‌های بادی و گروه‌های جاز بزرگ شدم .ممکن است دیگران اصلاً تجربه آهنگسازی نداشته باشند. ما همچنین نکات کمی در مورد آهنگسازی در طول راه یاد می گیریم.  نقل قول های گیج کننده ای مانند “موسیقی فضای بین نت ها است” که همزمان به مایلز دیویس، کلود دبوسی و موتزارت نسبت داده می شود. این دانش پس‌زمینه شماست – همه چیزهایی که تا این لحظه درباره آهنگسازی یاد گرفته‌اید.

اموزش اهنگسازی

سپس روی یک مهارت ترکیب بندی خاص در یک زمان تمرکز می کنید. این می تواند چیزی به کوچکی نوشتن یک نت به درستی با دست یا به بزرگی یک سمفونی باشد. شروع با مهارت های کوچک آهنگسازی باعث می شود که کل فرآیند آهنگسازی بهتر جریان یابد.

یک مهارت ترکیب، باید یک فرآیند تکرار شونده باشد:

هارمونی، ملودی، فرم – اینها مهارت نیستند، بلکه  دسته بندی هستند. یک مهارت ترکیب بندی باید قابل تکرار باشد و هدف مشخصی داشته باشد. بنابراین در اینجا یک هدف برای شما وجود دارد. همین حالا یک قطعه موسیقی تک نت بنویسید.

بیایید این مهارت بسیار ابتدایی ترکیب بندی را با هم انجام دهیم، و از این طریق، فکر می کنم می توانم به شما نشان دهم که به طور کلی چگونه به یادگیری ترکیب بندی آهنگسازی نزدیک خواهید شد.

برای آموزش رایگان صفر تا صد میکس و مسترینگ اینجا کلیک کنید.

 

مرحله 1 – برای خود محدودیت هایی تعیین کنید

بیایید در این مورد سنجیده باشیم.  هدف شما این است که برای من یک قطعه موسیقی 1 نت بسازید . پس بیایید با تعیین مرزها شروع کنیم. محدودیت ها به باز کردن خلاقیت ما کمک می کنند، زیرا آن ها ایده های غیر ضروری را از مغز شما حذف می کنند. برای مثال، می‌توانید هر ایده‌ای که دو نت یا بلندتر است را دور بریزید. در حال حاضر، من فقط یک یادداشت می خواهم . اما ما قصد داریم آن یادداشت عالی را بسازیم.

هر کدام از اینها را قبل از شروع طراحی انتخاب کنید و در گوشه کاغذ یادداشت کنید.

  1. سرعت. _
  2. امضایزمان _
  3. امضایکلید .
  4. چهساز یا سازهایی نت را می نوازند.

اگر می‌خواهی، می‌توانی این کار را تماشا کنید:

  1. من یک سرعت آهسته انتخاب می کنم، حدود60 ضربه در دقیقه ، همچنین به عنوان 1 ضربه در ثانیه شناخته می شود.
  2. امضای زمان، 4/4 است. من نمی خواهم این را بیش از حد پیچیده کنم.
  3. امضای کلیدسی ماژور است. چون … سی ماژور است.

ابزاری که برای این مثال انتخاب می کنم ویولن است

اموزش اهنگسازی

خیلی ساده درسته؟ حالا که چیزهای خسته کننده را از سر راه داریم، بیایید به چیزهای خوب بپردازیم.

مرحله 2 – فرآیند اموزش اهنگسازی، در یک نت

بیایید یادداشت خود را برای یک ثانیه تصور کنیم. حالا دیگر نیازی نیست که یادداشت را از قبل در ذهن خود بشنوید. می توانید بدون شنیدن شروع به نزدیک شدن به نت مورد نظر خود کنید.

آیا این نت با دامنه بالا، نت میانی یا نت پایین است؟

صدایش بلند است یا نرم؟

نت چگونه باید در طول زمان تغییر کند؟

طول یادداشت چقدر است؟

این چیزی است که من می توانم تصور کنم.

من یک یادداشت می شنوم، محدوده متوسط ​​است. نت… نرم است.

خیلی نرم .در واقع آنقدر نرم است که نوازنده ویولن می تواند بنوازد. بله، نوازنده ویولن را می بینم.  ضربان قلب روی صحنه.  رهبر ارکستر، در حال ارائه شادی. و یادداشت شروع می شود. با سبک ترین لمس کمان، سیم به سختی صدایی را بیرون می آورد. اما با زدن ضرب دوم، نت بلندتر می شود. بازیکن فشار بیشتری می آورد. ریگ می شود.

در ضرب سوم، نت بسیار بلند است، و سپس ناگهان بدون هیچ اخطاری، نوازنده ویولن آرشه را تسریع می‌کند تا حلقه یک سیم G کم باز را ترک کند.

حالا، آن را بنویسید. یک G کم، 3 ضربان طولانی، شروع بسیار نرم (pp) و بسیار بلند (fff).

امیدوارم آنچه را که برای شما شرح دادم، در ذهن خود ببینید و بشنوید.

کمی شبیه یک داستان است و شما این توانایی را دارید که با همان وضوح موسیقی را در ذهن خود تصور کنید. همچنین با ایجاد آن توسعه می یابد و تغییر می کند.

حالا تصور کنید این کار را برای بیش از یک نت انجام دهید.

وقتی می گوییم “موسیقی بساز” منظورمان چیست؟

اموزش اهنگسازی

داشتن یک تعریف واضح هنگام یادگیری یک موضوع جدید همیشه مفید است. آهنگسازی تفاوتی ندارد.

آهنگسازی فرآیند ساخت یا شکل دادن یک قطعه موسیقی با ترکیب قطعات یا عناصر موسیقی است.

اهنگسازی به معنای منحصر به فرد بودن نیست. جست‌وجو برای تازگی بیشتر منجر به بسیاری از موسیقی‌های نامفهوم شده است.

همچنین فقط در مورد کپی کردن گذشته نیست.

Top of Form

Bottom of Form

آنچه آهنگسازان در واقع انجام می دهند

میدونی فرق آهنگسازی و تنظیم آهنگ چیه؟ اگه نمی دونی اینجا کلیک کن.

ما موسیقی را بر اساس تجربه گذشته خود و واژگان مشترک موسیقی ایجاد می کنیم

آهنگسازها از هیچ چیزی نمی سازند . به عنوان مثال، این قطعه بسیار معروف،  Canon Pachabel در D این پیشرفت آکورد و ملودی، در واقع یک پیشروی آکورد رایج است که  Romanesca نامیده می شود.

در اینجا توسط موتزارت در فلوت جادویی استفاده شده است.ضایت کوکی را بپذیرید

این تنها یکی از نمونه‌های فراوانی است که آهنگساز از آهنگسازان دیگر آموخته و از آن ها وام گرفته است. هدف ما این است که در نهایت چیزی جدید و منحصر به فرد خلق کنیم، اما نه قبل از اینکه بر چیزی که پیش از ما بوده تسلط پیدا کنیم.

پس چگونه به اموزش اهنگسازی برویم؟

چالش ها و اهداف منحصر به فرد اموزش اهنگسازی

اموزش اهنگسازی چند چالش منحصر به فرد دارد و مهم است که بفهمید با چه چیزی روبرو هستید. بسیاری از این موارد احتمالاً برای شما آشنا هستند:

  • چیزهای زیادی برای اموزش اهنگسازی وجود دارد، زمان کافی برای یادگیری آن وجود ندارد، و درک آن به تنهایی دشوار است.
  • امکانات بی‌پایان شروع کار را آسان می‌کند، اما به پایان رساندن آن‌ها دشوار است.
  • نوشتن بدون الهام دشوار است، که همیشه تاثیرگذار نیست.
  • شما نمی توانید آنچه را که در ذهن خود می شنوید به طور دقیق رونویسی کنید، به این معنی که موسیقی شما متفاوت از آنچه تصور می کنید به نظر می رسد.
  • دانش تئوری موسیقی شما ضعیف است و مطمئن نیستید که چگونه از آن استفاده کنید.
  • شما زمان زیادی را برای ایجاد یک مسیر منسجم برای درک ترکیب بندی تلف می کنید.

در نهایت، دیدن اینکه چگونه همه اینها می توانند با هم جمع شوند، واقعاً دشوار است.

اموزش اهنگسازی

بیش از حد برای یادگیری، زمان کافی برای یادگیری آن نیست، و همه به هم مرتبط هستند

در سطح پایه، یادگیری و اموزش اهنگسازی بسیار دشوار است، زیرا برای اینکه همه چیز در جای خود کلیک کنید و با هم کار کنید، چیزهای زیادی باید بدانید.

به عنوان مثال، برای هماهنگ کردن یک ملودی، باید نحوه عملکرد هارمونی را درک کنید. اما برای اینکه بفهمید هارمونی چگونه کار می کند، باید درک کنید که ملودی چگونه بر آن تأثیر می گذارد.

راه ساده این است که تمرینات بسیار خاصی را به شما ارائه دهیم که فقط نیاز به تصمیم گیری های خاصی دارند. به عنوان مثال، چگونه یک ملودی را روی یک آکوردی که قبلاً دارید بنویسید. هنگامی که بتوانید این کار را انجام دهید، یاد می گیرید که پیشرفت های آکورد را به تنهایی بنویسید. و سپس این دو مهارت را با هم ترکیب می کنید.

برای دونستن قوانین لازم برای افتتاح استودیو موسیقی اینجا کلیک کنید.

دو مهارت آهنگسازی جداگانه تبدیل به یکی می شود.

امکانات بی پایان شروع را آسان و پایان را سخت می کند

امکانات بی پایان بیان احساسات خود را به روشی اصلی چالش برانگیز می کند. این را با مقدار کمی کمال گرایی ترکیب کنید، و نگران پیروی از قوانین هستید و هرگز قطعات را تمام نمی کنید.

آهنگسازان بزرگ زیادی وجود دارند که چیزهای منحصر به فرد و جالبی خلق می کنند. این به خودی خود می تواند طاقت فرسا باشد. این میزان آزادی قضاوت در مورد کار و پیشرفت خود را نیز دشوار می کند. بار دیگر، راه‌های خاصی برای رسیدگی به این موضوع وجود دارد تا بتوانید قطعات را تمام کنید. یعنی محدودیت ها یا مرزهای بسیار خاصی که شما انتخاب می کنید از آن ها عبور نکنید.

الهام همیشه ضربه نمی زند

زمانی که الهام گرفته می شود، آهنگسازان جدید معمولاً مشکلی برای ارائه ایده ندارند. این تعهد به ایده ها و استفاده منطقی از آن هاست. مشکل این است که الهام همیشه تاثیرگذار نیست. مهم است که ایده های خود را زمانی که به نتیجه می رسد ذخیره کنید، اما مهارت واقعی این است که بدانید چگونه از آن ایده ها برای ایجاد قطعات تکمیل شده استفاده کنید.

شما نمی توانید آنچه را که در ذهن خود می شنوید به طور دقیق رونویسی کنید

اما بیایید صادق باشیم. گاهی اوقات الهام گرفته می شود، شما برای نوشتن انگیزه دارید، اما نمی توانید از آن بهره کامل ببرید. برای بیان آنچه در ذهن خود می شنوید، ابتدا باید بتوانید آنچه را که می شنوید شناسایی کنید. فقط نزدیک شدن کافی نیست. با این حال، تمرین گوش دقیقاً سرگرم کننده نیست و واقعاً کافی نیز نیست. شما می خواهید آنچه را که می نویسید در واقع شبیه چیزی باشد که می خواستید بنویسید. برای انجام این کار به یک فرآیند قابل اعتماد برای شنیدن و آزمایش ایده های خود نیاز دارید.

تئوری موسیقی شما ضعیف است و مطمئن نیستید که چگونه آن را اعمال کنید

تئوری موسیقی ممکن است قوی ترین نقطه قوت شما نباشد. اما هنوز هم می‌خواهید شکاف‌های دانش خود را پر کنید و یاد بگیرید که چگونه این تئوری را برای نوشتن موسیقی واقعی که احساسات شما را بیان می‌کند، به کار ببرید.

تئوری در واقع فقط افرادی است که سعی می کنند نحوه عملکرد موسیقی را توضیح دهند. بنابراین اگر نظریه قدرت توضیحی خوبی دارد، دوست دارم آن را یاد بگیرم و از آن استفاده کنم. این همان نظریه ای است که در اینجا خواهید آموخت.

برای اطلاعات بیشتر درباره آهنگسازی اینجا کلیک کنید.

تئوری موسیقی به کتاب های درسی دانشگاه محدود نمی شود

بسیاری از تئوری های موسیقی خسته کننده، گیج کننده هستند و واقعا به شما در آهنگسازی کمک نمی کنند. من اساساً از آن چیزها می گذرم.

برخی از تئوری های موسیقی برای درک اینکه چرا موسیقی تأثیر عاطفی دارد، با تمرکز بر عناصر مهم موسیقی بسیار ارزشمند است:

  1. ملودی– تأثیر تک خط و اینکه آهنگسازان چگونه به مشکلات نوشتن ملودی رسیدگی می کنند.
  2. هارمونی– چگونه نت ها و خطوط همزمان با هم صدا می کنند.
  3. فرم– چگونه هر بخش از قطعه شما می تواند مانند آغاز، میانه یا پایان به نظر برسد، و بنابراین چگونه می توانید آن را به روش های منحصر به فردی سازماندهی کنید تا داستان موسیقی منحصر به فرد خود را بگویید.

وقت تلف کردن شما برای یافتن درس های ترکیب بندی خوب

بسیاری از آهنگسازان بی‌وقفه یوتیوب را برای منابع خودآموز جستجو می‌کنند و سعی می‌کنند بفهمند چه چیزی را مطالعه کنند و چگونه آن را سازمان دهی کنند. اما بدون توضیح واضح در مورد نحوه کار آهنگسازان، به نظر می رسد که قطعات تصادفی اطلاعات ثابت می مانند. من به‌طور خاص دوره‌هایی را طراحی کرده‌ام تا به شما کمک کنم تا تمام بخش‌های تصادفی دانش خود را در ارتباط با یکدیگر قرار دهید

اموزش اهنگسازی

در دیدن اینکه چگونه ایده های موسیقی چگونه کار می کنند و باید با هم هماهنگ شوند، مشکل دارید

برای اینکه ایده‌هایتان بدون زحمت از ذهنتان به روی کاغذ جریان پیدا کند، باید بدانید که چرا ایده‌هایتان کار می‌کنند و چگونه می‌توانید از آن‌ها به بهترین شکل استفاده کنید تا آن ایده‌ها را به قطعات نهایی تبدیل کنید.

چگونه آهنگسازی را یاد بگیریم

اولین قدم در یادگیری آهنگسازی این است که متوجه شوید که تازه شروع کرده اید و بار سنگینی را بر دوش خود قرار ندهید.

اموزش اهنگسازی

گرامر موسیقی

ما با یادگیری اصول، گرامر موسیقی شروع می کنیم. برای هر کسی که در مورد اموزش اهنگسازی جدی است، یادگیری زبان بسیار مهم است.

شما باید بتوانید نت موسیقی را بخوانید.

منابع زیادی برای یادگیری خواندن موسیقی وجود دارد، و یک جستجوی سریع در گوگل باید شما را در مسیر درست راهنمایی کند. شما به سرعت متوجه خواهید شد که خواندن موسیقی چیز زیادی برای خواندن موسیقی وجود ندارد. چالش بیشتر در مسلط شدن است تا آشنا شدن.

اما همچنین بخشی از اصول آهنگسازی ، مبانی تئوری موسیقی است. چیزهایی مانند میزان، سه گانه و آکورد هفتم. اینها بلوک های سازنده شما هستند. اگر موسیقی حروف الفبا را علامت گذاری کنید، این ها کلمات شما هستند و دقیقاً مانند یک کودک، احتمالاً قبلاً از این “کلمات” دانش شنیداری دارید. شما می دانید که یک آکورد ماژور چگونه به نظر می رسد یا یک آکورد مینور چگونه به نظر می رسد. اما به عنوان یک آهنگساز، دانش شما باید فراتر از سطح شنیداری و سطحی باشد. شما باید دقیقاً بفهمید که آنها چه هستند.

 منطق موسیقی

هنگامی که می‌توانید به‌صورت نت‌نویسی موسیقی بخوانید و بنویسید، و اصول تئوری، مانند مقیاس‌ها، و سه‌گانه‌ها را بدانید، گام بعدی این است که یاد بگیرید چگونه این ها با هم ترکیب می‌شوند تا موسیقی ساده و در مقیاس کوچک ایجاد کنند.

منطق ظاهری موسیقی از این واقعیت ناشی می شود که بیشتر موسیقی هایی که می شنویم از دستورالعمل های یکسانی پیروی می کنند. این دستورالعمل ها در گوش ما جا افتاده است و ما انتظار داریم که آنها را بشنویم. این انتظارات در موسیقی تعبیه شده است. منطق در درک نحوه استفاده از این انتظارات است.

نتیجه گیری:

برای اموزش اهنگسازی دانستن مبانی تئوری موسیقی پیش نیازی برای دنبال کردن حرفه ای در تولید موسیقی یا میکس آهنگ است. برای یادگیری نحوه ی آهنگسازی، باید پیش از درک اولیه از امضاهای کلیدی، مقیاس های اصلی و مینور و پیشرفت آکورد داشته باشید.

اموزش اهنگسازی

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

Your email address will not be published. Required fields are marked *